Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

liv i hønsehuset

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af lille_smed » 09 feb 2013 19:45

så kom der nyt liv i hønsehuset i går .. 4 stk små kyllinger .. håber på at der komme mere .. der ligger stadig 5 æg under hende som måske bliver til kyllinger ..

mums klar til at slagte om 20 til 25 uger .. så lige på grillen


Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af nasty » 09 feb 2013 19:52

det lyder hygeligt det drømmer vi også om at få en lille hønse flok i bunden af haven,
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af lille_smed » 09 feb 2013 19:59

pas på med det .. den bliver ikke ved med at være lille .. dværghøns 1 og byggede en lille gård til dem 3*9 meter .. stort nok til dem .. men det var bare ikke rigtige høns .. og skulle jeg have høns skulle jeg kunne spise dem .. så væk med dem .. .. ny til .. 1 høne 18 kyllinger .. slagtede en del inden vinter .. så nu er der 6 tilbage .. men i år .. skal vi have så mange så muligt .. mums de smager godt ...

men hensyn til plads ... så var gården 3*9 meter .. det var ikke nok .. så nu har de ca 600 m2 at gå på ---

bare så du er klar over det .. det griber om sig

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af lille_smed » 10 feb 2013 08:59

så var der en kylling mere her til morgen

levi

liv i hønsehuset

Indlæg af levi » 10 feb 2013 13:35

lille_smed skrev:så var der en kylling mere her til morgen
Jeg har selv overvejet at få et par høns, - men konen er svær at overbevise...

Primært pga. der formentlig kommer rotter når man har høns, - har du problemer med det ?


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af Landlyst » 10 feb 2013 13:45

levi skrev:
Jeg har selv overvejet at få et par høns, - men konen er svær at overbevise...

Primært pga. der formentlig kommer rotter når man har høns, - har du problemer med det ?

Hmm har hun da ikke lært at leve med de rotter du har på loftet???? :shock: :shock: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Og det der med rotter og høns har også meget at gøre med hygienen.... Eller rettere hvordan men holder høns.... :great:

levi

liv i hønsehuset

Indlæg af levi » 10 feb 2013 13:50

Landlyst skrev:

Hmm har hun da ikke lært at leve med de rotter du har på loftet???? :shock: :shock: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Og det der med rotter og høns har også meget at gøre med hygienen.... Eller rettere hvordan men holder høns.... :great:
hehe icon_cheesygrin.gif

Hygiejnen ?, - tænker du på selve hønsehuset ?...

Jeg havde regnet med at lave en indhegning på græsplænen, - så kunne de spise græs etc... - Skal man så stadig fodre dem ?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af Landlyst » 10 feb 2013 14:01

levi skrev:
hehe icon_cheesygrin.gif

Hygiejnen ?, - tænker du på selve hønsehuset ?...

Jeg havde regnet med at lave en indhegning på græsplænen, - så kunne de spise græs etc... - Skal man så stadig fodre dem ?

Ja og omkring.... Hvordan men fodre og opbevare det...

Hmm ja ellers har du ikke ret mange høns og en ordentligt stor græsplæne.... :shock: icon_cheesygrin.gif De skal ha noget mere end græs... korn/hønsefodder.... Men du skal jo også have et hønsehus til dem om natten.... :great:

levi

liv i hønsehuset

Indlæg af levi » 10 feb 2013 14:06

Landlyst skrev:

Ja og omkring.... Hvordan men fodre og opbevare det...

Hmm ja ellers har du ikke ret mange høns og en ordentligt stor græsplæne.... :shock: icon_cheesygrin.gif De skal ha noget mere end græs... korn/hønsefodder.... Men du skal jo også have et hønsehus til dem om natten.... :great:
Jeg havde regnet med 2-4 høns, - mht. arealet - de kan nemt få 1000 m2 at boltre sig på hvis det gør jeg slipper for rengøring i selve gården. :great:

Jeg er helt med på de skal have et lille hønsehus - hvor tit skal sådan et gøres rent for at rotterne holder sig væk ? :great:

Jeg bor på landet, - så rotter er der jo nok ved de omkringliggende gårde, - jeg har dog aldrig set nogen her på matriklen, - og har heller aldrig set spor efter dem.. (Vi har nogengange mus, - og det er jo også tegn på der ikke er rotter har jeg hørt)...

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

liv i hønsehuset

Indlæg af Landlyst » 10 feb 2013 14:17

levi skrev:
Jeg havde regnet med 2-4 høns, - mht. arealet - de kan nemt få 1000 m2 at boltre sig på hvis det gør jeg slipper for rengøring i selve gården. :great:

Jeg er helt med på de skal have et lille hønsehus - hvor tit skal sådan et gøres rent for at rotterne holder sig væk ? :great:

Jeg bor på landet, - så rotter er der jo nok ved de omkringliggende gårde, - jeg har dog aldrig set nogen her på matriklen, - og har heller aldrig set spor efter dem.. (Vi har nogengange mus, - og det er jo også tegn på der ikke er rotter har jeg hørt)...
Hehe ja så går der da lidt inden de har gjort kål på alt det grønne.... :great: Men grønt giver gule blommer... icon_cheesygrin.gif

Det gør du vel når det trænger og du synes nok også det er nemmere når det ikke er så meget at gøre rent... icon_cheesygrin.gif Men strejfer ka man ikke undgå... Vi har kun hund her men jeg har da giftkasser til at stå for der kommer sommetider rotter forbi.... Men det hjalp da det blev rydet op ved en nabo....


Besvar