Luxmåler

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
andre12345
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 mar 2012 19:31

Luxmåler

Indlæg af andre12345 »

kovas skrev:
@ mick n.

Nu er vi jo godt klar over at du var rigtig utilfreds med dit fyr og synes at det var noget lort. Jeg synes heller ikke at det har været den succes som man kunne forvente ud fra den fantastiske anprisning på ekopowers hjemmeside.
Der har dog ikke været problemer i et omfang så jeg tror at jeg ville komme nogen vegne i en retssag og jeg har ikke råd (læs er for nærrig) til bare at skifte det.
Så Kære mick n og andre: når vi der stadig har et ekoheat her i forum, poster et spørgsmål til dette fyr så er det ikke særligt konstruktivt bare at få svaret "skift til et andet fyr"
Der er masser af tråde der handler om at hade ekoheat, kan vi ikke holde disse udgydelser der? Og så hjælpe hinanden konstruktivt med de spørgsmål som brugerne har i andre tråde?
@ Jakob. Angående pellux flammevagt: det er lidt forskelligt hvad folk har gjort. Nogen har fået mast den igennem holderen. Andre har skruet holderen af og lagt den ind i røret. martin lavede noget med en ring fra en øldåse. Jeg har selv: skruet holderen af, målt længden ind til brænderrøret, afmærket på ledning med tape hvor langt jeg ville ha den ind,viklet en strimmel zink omkring så den ikke ligger på røret, fundet en passende sort plasticdims som kunne lukke hullet så der ikke kommer falsk lys ind bagfra. Den skal ikke lukke tæt for luft for så kan brænderen suge luft fra røret som luxmåleren ligger i og på den måde køle den lidt.
Hej jakob jeg har bare taget den gamle ud taget plastik dutten af pellux lagt den i hulet og det har virket siden augt sidste år
uden et eneste stop siden, med op til 163-165 lux.det virker bare

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Luxmåler

Indlæg af Grevens »

... - jeg er omvendt gået "tilbage til fremtiden" ... ... - jeg har smidt den originale Luxmåler i fætteren igen ... - med de seneste opdateringer hvor der er ændret i softwaren så den beregner lyset anderledes kan den fint køre nu ...
... - den ligger ikke konstant på de 162-163 som Pelulxmåleren, den kan godt gå ned på 104-110 ... ... - hvad det egentligt betyder for driften aner jeg ikke ... ... - men nu har Fætteren da et mere "retvisende" billed af den virkelige verden ...

- skal man absolut rose Ekofætteren ... - så må det være at den snilt kan "multitaske" ... - trækker man askeskuffen ud, er der både sod/ lys aske/ sorte piller / piller med gløder / og "askekage" som vor mor lavede dem i ovnen ... ... -det vil sige at den både får for lidt og for meget af både det ene og det andet ...

- jeg afventer stadigvæk at nogle kloge hoveder finder en metode til at indjustere fyret således at man i alle del-last områder kan få en fornuftig drift ...
...
johnnycafe
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 26
Tilmeldt: 06 feb 2013 20:35
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 220

Luxmåler

Indlæg af johnnycafe »

er der ikke lige en der kan smide et link til sådan en pellx lux måler?
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Luxmåler

Indlæg af TaagMan »

Grevens skrev:- jeg afventer stadigvæk at nogle kloge hoveder finder en metode til at indjustere fyret således at man i alle del-last områder kan få en fornuftig drift ...
Kan man ikke glo ind på flammen på sådan en bandit?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Luxmåler

Indlæg af Skiveren »

Er det bare mig...der ikke har forstået hvorfor man bør/ skal motere en pellx Lux måler på eko'en...? :shock:
Jeg mener bestemt at opdatering version 1.51 netop rettet dette med at kunne læse Lux tallene bedre....
Mener også ha hørt at det var noget med at Ekopower havde tidligere divideret tallet i styringen med 11 og ændret dette ved at dividere med 7... Således kunne styring registere lux tallene før og bedre..
Kan kun sige at det har virket her i huset... Vores eko, viser lux tal imellem 80 - 145, og det er med den originale Lux sensor.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Luxmåler

Indlæg af TaagMan »

Skiveren skrev:Er det bare mig...der ikke har forstået hvorfor man bør/ skal motere en pellx Lux måler på eko'en...? :shock:
Det lyder som om man har dæmpet signalet i software... det er én måde at gøre det på.... en anden måde man kan gøre det på er ved at ignorere et 0 i 5 minutter. Det er sådan en NBE gør det.
Jeg kan heller ikke se nogen grund til at skifte føleren. Hvis man har driftsproblemer, så er det sikkert fordi man ikke kan styre forbrændingen pga. dårlig indegulering, eller en skorsten med dårlige trækforhold.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Luxmåler

Indlæg af bioservice »

opdateringerne efter 1,51 har ændret lysforholdet, derfor er det ikke nødvendigt længere... det var svært i starten at holde en fornuftig indfyringseffekt i lavdrift, da det kneb med at se lys... det har Ekoheat ordnet... så nu er det ikke nødvendigt..

Jeg skifter dog ikke min pellx lysføler, da den stort set konstant viser 164, ellers skal bålet være gået ud.
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Luxmåler

Indlæg af MartinLau »

johnnycafe skrev:Til Martinlau.
Du skriver at du har en pellx lux måler, jeg havde bestilt en, og da jeg ville prøve at sætte den til på mit ekoheat 1500 passede den ikke i hullet. Jeg kunne få glasset igennem men ikke det sorte der sidder på enden af glasset. Er den forkert eller har du tryllet lidt :-) ?det er den med rød og blå ledning.
Nej, min er vidst den med 2 hvide ledninger.
Ikke destomindre, så skal du skrue flangen af for, at få luxmåleren helt ind i hullet og så sætte flangen på igen. Det betyder så bare, at du ikke kan hive den ud igen, uden at skrue flangen af igen.

Så kort fortalt:
1. skru flangen af.
2. placer luxmåler i hullet
3. sæt flangen på igen, så ledningerne kommer igennem hullet på flangen.

Jeg har brugt splitten fra en øldåse til at holde luxmåleren oppe, så den peger lige.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
13
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Luxmåler

Indlæg af KjeldB »

TaagMan skrev:
Kan man ikke glo ind på flammen på sådan en bandit?
Nej, Det kan man ikke :(

Og for at gøre ondt være, ja så i den nye opdatering har Dan så venligt valgt at fjerne max drift regulering fra menuen, dvs. førhen kunne man låse min drift til evt. 50% og max drift til 50%, så lå fyret fast på 50% i drift og på den måde holde øje med sin aske, nu er kan man kun indstille min drift på fyret, så nu er sgu svært at finindstille fyret.
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Luxmåler

Indlæg af TaagMan »

KjeldB skrev:Nej, Det kan man ikke :(

Og for at gøre ondt være, ja så i den nye opdatering har Dan så venligt valgt at fjerne max drift regulering fra menuen, dvs. førhen kunne man låse min drift til evt. 50% og max drift til 50%, så lå fyret fast på 50% i drift og på den måde holde øje med sin aske, nu er kan man kun indstille min drift på fyret, så nu er sgu svært at finindstille fyret.
Det er sgu en ommer...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Besvar