Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekosupply

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
joj
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jun 2012 23:42

Ekosupply

Indlæg af joj » 22 jun 2012 23:47

Hej

Er der nogle der har erfaring med Ekosupply til at fylde beholderen ?


jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Ekosupply

Indlæg af jakob40004000 » 23 sep 2012 15:52

Jeps. Jeg har lige fået det koblet til idag.

Håber der kører uden problemer. Hvad er jeres erfaring?

Brugeravatar
Egede
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13 sep 2012 10:25
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 265 m2
Brændsel: Boforssjö 8 mm svenske piller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Årligt forbrug: Forventet 8 ton
Geografisk sted: Tolne Kirkeby, 9870 Sindal

Ekosupply

Indlæg af Egede » 23 sep 2012 23:09

Om muligt meget gerne billeder og lidt mere beskrivelse af dine erfaringer hermed....

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ekosupply

Indlæg af martin_b » 24 sep 2012 00:01

Ja, er også spændt på nogle billeder. Iflg. beskrivelsen på Ekopower's hjemmeside, så kunne man godt tro, at den også kan bruges til f.eks. et Scotte-fyr. Men jeg savner information om hvordan det er konstrueret, og om det skal slutte tæt med siloen osv. Venter i spænding på flere updates :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekosupply

Indlæg af Rene`larsen » 01 okt 2012 19:56

Ekosupply er bare i orden, havde det fra NBE for det virker også godt men Ekosupply har den fordel at muldvarben køre skiftevis den ene og den anden vej, det betyder at den ikke snoer flexslangen. Og så er den bygget ned i magasinet :great:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Ekosupply

Indlæg af jakob40004000 » 05 feb 2013 12:33

Hej, jeg har fået et problem med mit ekosupply. Det er begyndt at fylde for meget i slangen, hvilket betyder at den ikke kan trække pillerne igennem.

Kender I til dette problem?

erdo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 feb 2011 21:23
Mit fyr: Før Oliefyr nu Ecoheat 2500
Areal: 500
Brændsel: Dyr olie pt.
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Årligt forbrug: 8000 L.
Geografisk sted: Fredericia

Ekosupply

Indlæg af erdo » 07 feb 2013 11:40

Hej
Her er mine Ecosupplyen erfaringer
En Ecosupplyen består af:
En vakuum suger (Det er vist en støvsuger til centralt støvsuger system og jeg er ret sikker på der stod NBE på kassen)
En træpille beholder/adskiller som sættes direkte ned i det lille Ecoheat pille magasin
En træpille sensor som monteres i pille magasinet og tænder vakuum systemet når der er behov for piller
En ”muldvarpe” som suger og ”kravler rundt) i pille siloen
Div. Slanger og en styreboks

Systemet virker i princippet efter hensigten men.
Der var i første omgang ikke noget diagram med til Ecosupplyen
Magasinet vil nu kun blive fyldt ca. 1/3 op da der skal være plads til træpille beholder/adskilleren men det er i princippet også ok.
Vakuum sugeren larmer som en alm. Støvsuger men det er ikke noget problem da den er monteret i kælderen
Har lidt betænkeligheder ved om den nu kan tømme pille lageret, der er ca. 2,5 x 4 m. men lad os nu se.

Problemer
2 gange er skruen der holder skovlarmen fast på akslen i Muldvarpen gået løs og dermed driftstop
Periodiske driftstop ca. hver anden dag, magasinet er tomt og Ecosupplyen er gået i fejl (har kørt 5 forsøg uden at det er lykkes at fylde pille magasinet) og vi kan ikke rigtigt finde fejlen.

Konklusion
Der er ingen tvivl om at et automatisk pille system er det rigtige for os da vi har et stort pilleforbrug
Vakuum systemet er ikke dårligt og jeg tror at når vi har fået løst drift problemet bliver vi rigtig glad for systemet

jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Ekosupply

Indlæg af jakob40004000 » 07 feb 2013 14:07

erdo skrev:Hej
Her er mine Ecosupplyen erfaringer
En Ecosupplyen består af:
En vakuum suger (Det er vist en støvsuger til centralt støvsuger system og jeg er ret sikker på der stod NBE på kassen)
En træpille beholder/adskiller som sættes direkte ned i det lille Ecoheat pille magasin
En træpille sensor som monteres i pille magasinet og tænder vakuum systemet når der er behov for piller
En ”muldvarpe” som suger og ”kravler rundt) i pille siloen
Div. Slanger og en styreboks

Systemet virker i princippet efter hensigten men.
Der var i første omgang ikke noget diagram med til Ecosupplyen
Magasinet vil nu kun blive fyldt ca. 1/3 op da der skal være plads til træpille beholder/adskilleren men det er i princippet også ok.
Vakuum sugeren larmer som en alm. Støvsuger men det er ikke noget problem da den er monteret i kælderen
Har lidt betænkeligheder ved om den nu kan tømme pille lageret, der er ca. 2,5 x 4 m. men lad os nu se.

Problemer
2 gange er skruen der holder skovlarmen fast på akslen i Muldvarpen gået løs og dermed driftstop
Periodiske driftstop ca. hver anden dag, magasinet er tomt og Ecosupplyen er gået i fejl (har kørt 5 forsøg uden at det er lykkes at fylde pille magasinet) og vi kan ikke rigtigt finde fejlen.

Konklusion
Der er ingen tvivl om at et automatisk pille system er det rigtige for os da vi har et stort pilleforbrug
Vakuum systemet er ikke dårligt og jeg tror at når vi har fået løst drift problemet bliver vi rigtig glad for systemet
Jeg kan nikke genkendende til det med skruen der går løs! Det er irriterende at skulle stramme den hver 14 dag (hos mig) -> Tænker at det må kunne løses med noget "lim" agtig substans?

Ps. Mit problem med sug er løst - det viste sig at for mange piller havde ophobet sig i slangen (hvor jeg ikke kunne se dem) - det blev løst ved at lave en støvsuger suge den anden vej i nogle "ryk" - herefter kunne den suge den tom igen.

5oak
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 sep 2012 18:22
Mit fyr: Ekoheat 900
Geografisk sted: Sjælland Nord
Modtaget likes: 3 gange

Ekosupply

Indlæg af 5oak » 12 feb 2013 15:36

Når solen kommer lidt højere op skal jeg igang med at lave silo og montere min ekosupply.
Hej Forum

Mine spørgsmål er:

Kan jeg benytte de almindeligt brugte 50 mm plastrør, som anvendes i centralstøvsugere?
(Jeg har læst et eller andet sted at plastrør ikke må bruges pga statisk elektricitet.)

...er det nok at bruge "bløde" bøjninger, eller er 2 x 90 gr bedre?

Jeg skal bruge 2 x 90 grader "sving" og ca. 6-7 meter rør. Hvis ikke plast, hvad så?

5oak
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 sep 2012 18:22
Mit fyr: Ekoheat 900
Geografisk sted: Sjælland Nord
Modtaget likes: 3 gange

Ekosupply

Indlæg af 5oak » 12 feb 2013 18:51

...er det nok at bruge "bløde" bøjninger, eller er 2 x 90 gr bedre? ...rettelse - jeg mener naturligvis 2 x 45 gr.


Besvar