Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opdatering til 1.56

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Opdatering til 1.56

Indlæg af MartinLau » 03 feb 2013 12:38

Så har jeg opdateret til v1.56. Udover at alle indstillinger blev nulstillet, så kører det fint nok.
Det er første gang nogensinde, at den har nulstillet mine indstillinger. Om det er opdateringen eller bare rent uheld, det ved jeg ikke. Men der advares jo om det i vejledningen.

Dog måtte jeg lige fortælle den en ekstra gang, at jeg gerne ville have kedeltemp på 65gr. Det forstod den åbenbart ikke første gang.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Opdatering til 1.56

Indlæg af kovas » 03 feb 2013 13:22

ShuLew skrev:Ved ikke om jeg kan anbefale denne opdatering. Efter jeg har installeret den braender den konstant ud. 10 drift timer og 13 optaendiger. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal faa den til at holde om med det. Renset skilt ad, samlet igen men alligevel braender den hele tiden ud. Vi overvejer at skrotte fyret og gaa over til naturgas.....er lidt traet af at der hele tiden er noget der skal ses til.

Bruger indstillinger indeholder de same otte:
  • Kedel temp
  • Braendsel
  • Rensning
  • Sommerdrift
  • VVB prio
  • Pumpestop
  • Kalibrering
  • Dato og tid
Hej TIL Jer.

Jeg køre stadig med 1.48 tror jeg den hedder. Jeg skiftede aldrig til den næste da jeg hørte at den 1.5x ikke kunne starte op efter et strømudfald. Det synes jeg er ret vigtigt her om vinteren.
I 1.48 har jeg været nødt til at ændre i pid fordi den konsekvent gik i pausestop i stedet for at regulere ned på effekten i tide. Efter rensning gør den det stadig en gang før den kan finde ud af at regulere sig selv.
Jeg synes at det med tømning af intern snegl ved alarm lyder fint ligeså at intern snegl ikke køre ved kalibrering.
Men hvis det er nødvendigt at fratage folk muligheden for at regulere i pid så siger det jo noget om at dem der har lavet fyret har lavet noget rigtig lort. På andre fyr er det jo ren rutine at man regulere pid ind, så det passer til anlægget.
Hvis det var et on/ off anlæg jeg ville ha så havde jeg jo købt et Iwabo som min lillebror har gjort, og er rigtig godt tilfreds med. Med alt det pis der er med ekoheat begynder jeg godt nok at misunde dem der har et fyr der bare køre.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Opdatering til 1.56

Indlæg af MartinLau » 03 feb 2013 17:00

Jeg syntes også, at det er OK, at man kan indstille PID og det er da lidt trist den er fjernet.
Men jeg har ikke haft brug det, mit kan godt nå at regulere inden det går i pausestop. Kunne godt tænke mig at se en graf dog. Det er ikke så spændende eller sigende bare at kigge på displayet.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Opdatering til 1.56

Indlæg af Spotsy » 03 feb 2013 20:30

MartinLau skrev:Så har jeg opdateret til v1.56. Udover at alle indstillinger blev nulstillet, så kører det fint nok.
Det er første gang nogensinde, at den har nulstillet mine indstillinger. Om det er opdateringen eller bare rent uheld, det ved jeg ikke. Men der advares jo om det i vejledningen.

Dog måtte jeg lige fortælle den en ekstra gang, at jeg gerne ville have kedeltemp på 65gr. Det forstod den åbenbart ikke første gang.
Er det ikke ligesom det plejer med Ekopower: 1 skridt frem og 2 tilbage...

Jeg afventer til flere feedback inden jeg opdater da jeg har endelige får mit fyr til at køre noglelund... Vil helst ikke rode med det igen lige nu...

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering til 1.56

Indlæg af TaagMan » 03 feb 2013 20:37

Det er jo en obligatorisk opdatering vi er ude i her.

Og i øvrigt et indirekte svar på en af mine spørgsmål i (som Dan jo i øvrigt ikke ville svare på):
viewtopic.php?f=203&t=16705&start=130#p181784

Det er jo en af grundene til at det går så galt. At den interne snegl ikke evakueres for træpiller. Så skal det jo gå galt...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Opdatering til 1.56

Indlæg af Spotsy » 03 feb 2013 22:27

TaagMan skrev:Det er jo en obligatorisk opdatering vi er ude i her.

Og i øvrigt et indirekte svar på en af mine spørgsmål i (som Dan jo i øvrigt ikke ville svare på):
viewtopic.php?f=203&t=16705&start=130#p181784

Det er jo en af grundene til at det går så galt. At den interne snegl ikke evakueres for træpiller. Så skal det jo gå galt...
Måske er den obligatorisk men jeg har indtil videre ikke fået nogle af ved af min installatør (han har sikker min kontakt oplysning da han kan finde ud af at sende en regning :-) ) eller Ekopower...

Som skriver Nasty : Vil askeplade køre tilbage hvis der ikke er plads til flere piller i brand rør? Jeg har være ud i af brænd rør var helt fyldt op til intern snegl hvor pillerner ikke kunne komme ud. Heldigvis var jeg til stedet da det sket. Så længe der er ikke afklaring på det og god feedback fra bruger kommer jeg ikke til at opgrader lige forløbig...

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Opdatering til 1.56

Indlæg af Tvillingen » 04 feb 2013 15:11

Hej Forum
Så har jeg også opdateret til den nye 1,56.
Jeg måtte så bruge det FIF, som Dyne Larsen kom med i denne tråd,at give fyret et nyt set punkt,ellers var min også gået i pause-stop.
Havde forresten strøm afbrydelse Fredag morgen,al strøm var afbrudt i 30 min,det skete der heldig vis ikke noget ved,fyret brændte bare ud. Der blev så lige lejlighed til at rense brænder :great:

mbmoller
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24 jan 2013 20:25
Mit fyr: ekoheat 1500
Areal: 232+50
Brændsel: 8mm fra tietze
Geografisk sted: haslev

Opdatering til 1.56

Indlæg af mbmoller » 04 feb 2013 19:03

så er fyret opdateret er lidt skeptisk mht. opdateringerne da mit fyr hele tiden har kørt fint (undtagen en svag buldren en gang i mellem )men det virker til at køre fint efter opdateringen undtagen vvb priotering men giver den lige lidt tid og ser om den ikke falder til, men den har ikke haft den svage buldren i nu efter opdateringen. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Breuner
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28 maj 2012 22:16
Mit fyr: Lamborghini oliefyr
Areal: 230 ( 150 + 80 kvm )
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9493
Geografisk sted: Saltum - Nordjylland

Opdatering til 1.56

Indlæg af Breuner » 04 feb 2013 22:00

kovas skrev:Jeg køre stadig med 1.48 tror jeg den hedder. Jeg skiftede aldrig til den næste da jeg hørte at den 1.5x ikke kunne starte op efter et strømudfald. Det synes jeg er ret vigtigt her om vinteren.
Vil det sige at hvis man slukker og tænder for fyret på vægkontakten, så starter fyret ikke igen ??? :shock:


Vi er nemlig ved at lave nyt fyrrum, med en DTO føler i toppen af akku. tanken, så Ekoheat'en automatisk tænder når der ikke er mere varme fra fastbrændselsfyret i akku. tanken, men det kan man måske slet ikke så, eller hva ??? :shock:
Nyt fyrrum med:
1 Stk. Ekoheat 1500 med "Ekocompress"
1 Stk. ATTACK DP PROFI GASOGENKEDEL 18-45 KW med 2000 L + 1500 L serieforbundne akkumuleringstanke
På taget:
6 KW solcelle anlæg, med 34 stk 195 Watt IBC MonoSol DS Black paneler + 1 stk IBC ServeMaster 6000TL Pro+ Inverter

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Opdatering til 1.56

Indlæg af Grevens » 04 feb 2013 22:05

Breuner skrev:
Vil det sige at hvis man slukker og tænder for fyret på vægkontakten, så starter fyret ikke igen ??? :shock:


Vi er nemlig ved at lave nyt fyrrum, med en DTO føler i toppen af akku. tanken, så Ekoheat'en automatisk tænder når der ikke er mere varme fra fastbrændselsfyret i akku. tanken, men det kan man måske slet ikke så, eller hva ??? :shock:
... prøv at tage kontakt til Ekopower ... der er tilslutningsmuligheder nok i styringen til diverse følere ... men de er vist ikke aktive endnu ...
...


Besvar