Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pellux 100 fyrbødere

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
nemocharley

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2013 12:20

Denmark skrev:Allan fra hedestoker har lige været så flink at ringe til vølund og tjekke op på intro prisen og de holder sikkert intro prisen hele 2013 også , så ingen problem :)

Jeg køber det fra hedestoker

Jeg bor lige syd for Hadsund i det mørke Jylland :)
Jo men vi har højt til loftet her i Himmerland og nu får I jo snart en ny havnefront icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af bobzinen » 04 feb 2013 20:20

Ugelvig skrev:Denmark, hvor er du fra? Måske du skulle rundt og kigge på lidt forskellige fyr?

Hvis du syntes Nibe/Vølund brænder er interessant, så skal du bestemt kigge på Iwabo Villa S2 også, er jo "faderen" til de andre :)
Mojn
Ku da godt tænke mig og se Iwabo i real life hvor i sønderjylland står vidunderet? icon_cheesygrin.gif
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

Allan1575
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Modtaget likes: 9 gange

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af Allan1575 » 04 feb 2013 20:26

nemocharley skrev:Til 40.000dkr er de i samme prisklasse som Varmebaronens Pellmax Ub med viking bio brænder. Det fyr er - alt efter temperament - et bedre fyr.

Don´t kill me.
Det er højeste usansynlig at det kommer til at koste 40000, har det fra pålidelig kilde...
Jeg ved du ikke taler af erfaring new18 , så er det så ikke lidt farligt at anbefale det ene fyr frem for det andet?? new15
Jeg kan med masser af erfaring sige at Vølund Pellux fungere helt fantastisk, og at en Ekoheat skal man gå langt uden om. :great:

Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af bobzinen » 04 feb 2013 20:37

Allan1575 skrev: Det er højeste usansynlig at det kommer til at koste 40000, har det fra pålidelig kilde...
Jeg ved du ikke taler af erfaring new18 , så er det så ikke lidt farligt at anbefale det ene fyr frem for det andet?? new15
Jeg kan med masser af erfaring sige at Vølund Pellux fungere helt fantastisk, og at en Ekoheat skal man gå langt uden om. :great:
:great:
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

nemocharley

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af nemocharley » 04 feb 2013 20:42

Allan1575 skrev: Det er højeste usansynlig at det kommer til at koste 40000, har det fra pålidelig kilde...
Jeg ved du ikke taler af erfaring new18 , så er det så ikke lidt farligt at anbefale det ene fyr frem for det andet?? new15
Jeg kan med masser af erfaring sige at Vølund Pellux fungere helt fantastisk, og at en Ekoheat skal man gå langt uden om. :great:
Det er klart at hvis der er en uskreven regel på forum om at man kun må udtale sig om fyr man har ejet, så har jeg et alvorligt problem, da jeg aldrig har ejet et pillefyr. Jeg ved ikke om det tæller at have set på, læst om og rørt ved rigtig mange forskellige stokere/pillefyr og sammenligne ud fra et så "overfladisk" grundlag. Man kan omvendt sige, at det er netop ud fra dette overfladiske grundlag at vi alle køber vores første fyr. Og at mine indlæg derfor trods alt har en vis berettigelse. Hvis redaktørene mener noget andet, føjer jeg mig gerne - da jeg ikke er interesseret i at ødelægge et spændende forum.

Angående Pellux 100 så håber jeg virkelig de holder den under 30.000, så der kan blive solgt nogle flere af dem. Fyret tegner rigtig godt, siger ham der ikke har et. :wink:


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af Ugelvig » 04 feb 2013 20:47

bobzinen skrev:
Mojn
Ku da godt tænke mig og se Iwabo i real life hvor i sønderjylland står vidunderet? icon_cheesygrin.gif
Mojn

Fyret står i Bevtoft. Du kan kontakte mig på 61 20 76 75.

Du skal være velkommen :great:

MVH
Anders
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

llc
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 mar 2013 15:24
Mit fyr: Vølund Pellux 100
Areal: 120 + Udhus
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6760

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af llc » 25 mar 2013 21:31

Ny ejer af pellux100 med iltstyring. Ca. 1½ uge gammelt.
Der er akkumuleringstank og solvarme på, som var del af tidligere anlæg med rapsoliebrænder, der nu er skiftet til pillefyr.
Indtil videre kører Pellux systemet uden problemer og er godt tilfreds - Håber det også bliver følelsen på den lange bane.
Har lige sat det til at køre modulerende i stedet for trin. Hysterese til 10 og kedel temp på 65 samt max til 60%, så den ikke kører op på 20 kW.

Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af bobzinen » 26 mar 2013 12:17

llc skrev:Ny ejer af pellux100 med iltstyring. Ca. 1½ uge gammelt.
Der er akkumuleringstank og solvarme på, som var del af tidligere anlæg med rapsoliebrænder, der nu er skiftet til pillefyr.
Indtil videre kører Pellux systemet uden problemer og er godt tilfreds - Håber det også bliver følelsen på den lange bane.
Har lige sat det til at køre modulerende i stedet for trin. Hysterese til 10 og kedel temp på 65 samt max til 60%, så den ikke kører op på 20 kW.
Hejsa velkommen ombord og tillykke med pelluxen den bliver du glad for :great:
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

Ole Larsen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 266
Tilmeldt: 22 feb 2013 21:52
Mit fyr: Pellux 100 m. iltstyring
Areal: ca. 180 i 3 plan
Brændsel: Agrol 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9220
Årligt forbrug: i omegnen af 6 T.
Geografisk sted: Aalborg ø
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af Ole Larsen » 30 mar 2013 15:45

Hej. er selv ny udi pillefyrene, men har læst om de forskellige fyrs egenskaber, gode som dårlige.
Er vist nået frem til enten biomax eller pelluxen, hælder til pilluxen, så jeg skal bare have fundet den rigtige leverandør.
Mvh Ole

Allan1575
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Modtaget likes: 9 gange

Pellux 100 fyrbødere

Indlæg af Allan1575 » 30 mar 2013 17:05

Ole Larsen skrev:Hej. er selv ny udi pillefyrene, men har læst om de forskellige fyrs egenskaber, gode som dårlige.
Er vist nået frem til enten biomax eller pelluxen, hælder til pilluxen, så jeg skal bare have fundet den rigtige leverandør.
Mvh Ole
Hej

Hvor bor du henne i landet?
Vil du selv montere eller skal der hjælp til?


Besvar