Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Drama fra morgenstunden

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
calle

Drama fra morgenstunden

Indlæg af calle » 03 feb 2013 11:54

Skæg for sig og snot for sig icon_cheesygrin.gif

Elsker rovfugle. Da jeg fyldte 10 år for 5. gang fik jeg en fødselsdagsgave af fruen, som jeg havde ønsket mig i mange år - et falkonerkursus. Der fløj jeg vandrefalke, sakerfalke, russiske steppeørne mv. Det var en kæmpeoplevelse og en drengedrøm, der gik i opfyldelse. I skulle prøve at mærke en steppeørn klemme om ørnehandsken, når den ser det friske kaninkød 8)

Men herhjemme i haven har vi to haltende ringduer, som har fået særbehandling i flere år, selv om jeg har skudt hundredevis af dem og ædt dem med stort velbehag. Vi har også en rødkælk, der tam :shock: ....... (ok så næsten tam) icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Drama fra morgenstunden

Indlæg af Tom_AT » 03 feb 2013 12:02

calle skrev:Skæg for sig og snot for sig icon_cheesygrin.gif

Elsker rovfugle. Da jeg fyldte 10 år for 5. gang fik jeg en fødselsdagsgave af fruen, som jeg havde ønsket mig i mange år - et falkonerkursus. Der fløj jeg vandrefalke, sakerfalke, russiske steppeørne mv. Det var en kæmpeoplevelse og en drengedrøm, der gik i opfyldelse. I skulle prøve at mærke en steppeørn klemme om ørnehandsken, når den ser det friske kaninkød 8)

Men herhjemme i haven har vi to haltende ringduer, som har fået særbehandling i flere år, selv om jeg har skudt hundredevis af dem og ædt dem med stort velbehag. Vi har også en rødkælk, der tam :shock: ....... (ok så næsten tam) icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Det lyder sgu ellers spændende med sådan et falkonerkursus :-)

calle

Drama fra morgenstunden

Indlæg af calle » 03 feb 2013 12:13

Tom_AT skrev:
Det lyder sgu ellers spændende med sådan et falkonerkursus :-)
Tog det på Falkonergården i Fredensborg. Det er hendes far, der har ørnereservatet oppe i Ålbæk. Mener de starter op med opvisninger her omkring påsketid. Det er en super oplevelse for hele familien. En opvisning er rimelig billig, men hvis man vil have et kursus og lære at håndtere fuglene, så koster det.

calle

Drama fra morgenstunden

Indlæg af calle » 10 feb 2013 14:17

Solsortehunnen lever :great:

Hun har mistet alle fjerene på den øverste halvdel af ryggen, efter at høgen angreb hende. Kunne godt se, at fjerene var i urede, og at dunene stak frem umiddelbart efter angrebet, men nu har hun fældet dem. Det må være koldt for hende. Hun spiser godt. Vi køber 2 kg. æbler om ugen til solsortene. Æblerne bliver skåret op i halve, så de er lige til at gå til.

Har fine billeder af hende, men som i ved .............

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Drama fra morgenstunden

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 14:41

calle skrev:Solsortehunnen lever :great:

Hun har mistet alle fjerene på den øverste halvdel af ryggen, efter at høgen angreb hende. Kunne godt se, at fjerene var i urede, og at dunene stak frem umiddelbart efter angrebet, men nu har hun fældet dem. Det må være koldt for hende. Hun spiser godt. Vi køber 2 kg. æbler om ugen til solsortene. Æblerne bliver skåret op i halve, så de er lige til at gå til.

Har fine billeder af hende, men som i ved .............

Venlig hilsen
Tag dig nu sammen Calledreng og vis dig som en ægte Vejgaarddreng - Få så uploadet de billeder - Der er vist nok mange som har guidet dig hvad det angår...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


calle

Drama fra morgenstunden

Indlæg af calle » 10 feb 2013 16:21

Jow jow Lintzyboy - skal nok new10

Det er bare lige det der med at komprimere billederne. Bortset fra det, er jeg ellers super skarp til alt det der med computere ....spørg selv min søn :shock:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Drama fra morgenstunden

Indlæg af Zarge » 10 feb 2013 18:48

Calle det ender sgu da med vi lige skal ha dig til at starte team viewer op på et tidspunkt, så skal jeg sgu gi dig et fjern kursus... ;-)

calle

Drama fra morgenstunden

Indlæg af calle » 10 feb 2013 19:42

Hej Tonni.

Jeg har brug for al den hjælp jeg kan få/be om. Er sindsyg dårlig til computere :oops:

Venlig hilsen

Kjeldsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 31 jul 2012 16:47
Mit fyr: Scotte 16 kW m/ BS1016
Areal: 293
Brændsel: Barlinek
Givet likes: 1 gang

Drama fra morgenstunden

Indlæg af Kjeldsen » 10 feb 2013 20:14

calle skrev:Jow jow Lintzyboy - skal nok new10

Det er bare lige det der med at komprimere billederne. Bortset fra det, er jeg ellers super skarp til alt det der med computere ....spørg selv min søn :shock:

Venlig hilsen
Ændring af billeders opløsning kan gøres let med værktøjet Image Resize, som du kan downloade her:

Hvis du bruger Windows XP: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=211477
Hvis du bruger Vista/Win7/Win8: http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

Når det er installeret højreklikker du blot på det/de billede(r) du vil ændre størrelsen på og vælge "Resize pictures". Held og lykke...
Vedhæftede filer
3_xpir2.jpg
Image Resize

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Drama fra morgenstunden

Indlæg af Zarge » 10 feb 2013 22:08

syntes nu stadig shrink pic er smartere, den gør det automatisk on the fly, og gemmer ikke et nyt billede i lille udgave...


Besvar