Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Værdistigning af ejendom med solceller.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af John Skov Jensen » 02 feb 2013 06:28

@BWJ
Jeg har læst det du linker til uden at finde noget specifikt om det du nævner
Så enten har jeg ikke læst det ordenligt eller er der ikke hold i det du skriver. Jeg syntes du skylder at præcisere hvor de oplysninger kan findes


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af BWJ » 02 feb 2013 09:46

John Skov Jensen skrev:@BWJ
Jeg har læst det du linker til uden at finde noget specifikt om det du nævner
Så enten har jeg ikke læst det ordenligt eller er der ikke hold i det du skriver. Jeg syntes du skylder at præcisere hvor de oplysninger kan findes
Se her http://www.solcelleejere.dk/ højre kolonne lidt nede på siden :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af John Skov Jensen » 02 feb 2013 10:13

BWJ skrev:
Se her http://www.solcelleejere.dk/ højre kolonne lidt nede på siden :great:
BWJ, du udtrykker dig noget uklart. Først skriver du at Anlæg under virksomhedsordningen ikke kan udvides uden at komme under den nye ordning, og du skriver senere udtrykkeligt at det kun gælder når man afskriver
Så linker du til nogle dokumenter på folketingstidende uden at kunne forklare nærmere hvor der står noget der omhandler spørgsmålet om der er forskel på skematisk model eller virksomhedsordningen når vi snakker muligheder for udvidelse af anlægget.
Så linker du pludseligt til hjemmesiden solcelleejere.dk hvor der står følgende i et notat på siden

citat start
Husk!

...hvis du vil udvide dit anlæg:

Hvis du vil udvide dit solcelleanlæg, og anlægget sorterer under den gamle ordning, så vi dit anlæg blive anset for et helt nyt anlæg, og så bliver det til de nye, timebasere-de regler.

For det andet betyder en udvidelse af anlægget, at afskrivningsreg-lerne ikke længere kan anvendes.

(kilde: Dansk Solcelleforening)
Citat slut

Altså nu linker du til et notat der heller ikke beskriver noget om evt forskel mellem reglerne for udvidelse af anlægget afhængig af skematisk ordning eller virksomhedsordning og det er ikke engang lovtekst

Så nu stiller jeg dig et direkte spørgsmål
Kan du linke til noget brugbart lovtekst der understøtter dine udtalelser om forskel i mulighederne for udvidelse af anlægget afhængig af om man har valgt skematisk model eller afskrivning

Eller

Besidder du reelt ikke nogen brugbar viden der understøtter dine udtalelser, men at du bare udtaler dig uden noget grundlag.

Jeg tror der er flere der er interesseret i disse muligheder for at udvide og ingen kan bruge evt udokumenterede udtalelser til noget som helst

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af BWJ » 02 feb 2013 10:36

John Skov Jensen skrev: BWJ, du udtrykker dig noget uklart. Først skriver du at Anlæg under virksomhedsordningen ikke kan udvides uden at komme under den nye ordning, og du skriver senere udtrykkeligt at det kun gælder når man afskriver
Så linker du til nogle dokumenter på folketingstidende uden at kunne forklare nærmere hvor der står noget der omhandler spørgsmålet om der er forskel på skematisk model eller virksomhedsordningen når vi snakker muligheder for udvidelse af anlægget.
Så linker du pludseligt til hjemmesiden solcelleejere.dk hvor der står følgende i et notat på siden

citat start
Husk!

...hvis du vil udvide dit anlæg:

Hvis du vil udvide dit solcelleanlæg, og anlægget sorterer under den gamle ordning, så vi dit anlæg blive anset for et helt nyt anlæg, og så bliver det til de nye, timebasere-de regler.

For det andet betyder en udvidelse af anlægget, at afskrivningsreg-lerne ikke længere kan anvendes.

(kilde: Dansk Solcelleforening)
Citat slut

Altså nu linker du til et notat der heller ikke beskriver noget om evt forskel mellem reglerne for udvidelse af anlægget afhængig af skematisk ordning eller virksomhedsordning og det er ikke engang lovtekst

Så nu stiller jeg dig et direkte spørgsmål
Kan du linke til noget brugbart lovtekst der understøtter dine udtalelser om forskel i mulighederne for udvidelse af anlægget afhængig af om man har valgt skematisk model eller afskrivning

Eller

Besidder du reelt ikke nogen brugbar viden der understøtter dine udtalelser, men at du bare udtaler dig uden noget grundlag.

Jeg tror der er flere der er interesseret i disse muligheder for at udvide og ingen kan bruge evt udokumenterede udtalelser til noget som helst

Det må være "eller".
Jeg syntes ikke at det er så vanskeligt at forstå hvad der skrives, men det er jo op til den enkelte.
Om man så vil risikere det ene eller andet, må også være op til den enkelte, - alle disse fortolkninger er der vist ikke andre en jusrister der kan blive kloge på -måske.
Edit: John, du må jo så have endegyldige beviser for, at det er skrives ikke forholder sig sådan,-eller ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af John Skov Jensen » 02 feb 2013 10:57

BWJ skrev:

Det må være "eller".
Jeg syntes ikke at det er så vanskeligt at forstå hvad der skrives, men det er jo op til den enkelte.
Om man så vil risikere det ene eller andet, må også være op til den enkelte, - alle disse fortolkninger er der vist ikke andre en jusrister der kan blive kloge på -måske.
Edit: John, du må jo så have endegyldige beviser for, at det er skrives ikke forholder sig sådan,-eller ?
Tak for svar Bwj
Du gættede altså bare i dit indlæg og linkede til noget lovtekst der slet ikke understøtter dine udtalelser


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3371
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 198 gange
Modtaget likes: 233 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af BWJ » 02 feb 2013 13:20

John Skov Jensen skrev:
Tak for svar Bwj
Du gættede altså bare i dit indlæg og linkede til noget lovtekst der slet ikke understøtter dine udtalelser
Ved ikke om jeg "gættede" som alle andre, men i følgende http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973865&vId=0 nederst på siden under teksten " Hvis du køber et supplerende anlæg" her er grundlaget "gætters" udfald af en udvidelse.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Aussieboy » 03 feb 2013 18:21

levi skrev:
Jeg har Nykredit - de vurderer på nøjagtig samme måde som du der beskriver Pelle, - så det er nok "Standard" hos de forskellige kreditforeninger :|
Totalkredit er jo så også overtaget af Nykredit. Vi har haft 4 uafhængige til at vurdere, der var det Nordea der vurdere højst.

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Rasmus Jensen » 03 feb 2013 20:48

Er der nogen der har haft en ejendomsmægler til at vurder, for de vurderings folk fra kredit foreningerne er meget pessimistiske.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

nemocharley

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af nemocharley » 03 feb 2013 21:00

Rasmus Jensen skrev:Er der nogen der har haft en ejendomsmægler til at vurder, for de vurderings folk fra kredit foreningerne er meget pessimistiske.
Ja det har vi. Jeg valgte den ejendomsmægler der i sin tid solgte os ejendommen, da han kender lokalsamfundene som sin egen bukselomme - og han har et ry for at være meget fair.

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 11 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af majland » 04 feb 2013 10:17

Rasmus Jensen skrev:Er der nogen der har haft en ejendomsmægler til at vurder, for de vurderings folk fra kredit foreningerne er meget pessimistiske.
Deres arbejde er jo også ganske forskelligt-

Kreditforeningens vurdere ejendommen pris som den kan afhændes for i en fart. Samtidig er det vigtigste for dem sikkereheden for deres penge...

Ejendomsmægleren derimod er vandt til at skulel vurdere huset højt for at få salget. Vurderes hans konkurrent det nogle hundred tusinde højere får han sikkert opgaven. Så er det ligemeget at prisen måske alligevel skal sættes ned for at få et salg hjem ,,, (Og salgsprisen så alligevel ender tæt på kreditforeningens mere realistiske vurdering)
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe


Besvar