Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spændende pillefyr fra Polen

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Rimus
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 jan 2010 15:47
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 170+60
Brændsel: Grantræ
Fremviser gerne i postnummer: 7560
Geografisk sted: 7650 Hjerm

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af Rimus » 29 jan 2013 20:11

Nogen som kender noget til denne model pillefyr.

http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 346wt_1304

Syntes den ser rigtig fin ud, og har en høj virkningsgrad.

Mvh. René


dannidines

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af dannidines » 29 jan 2013 20:48

Der er mange fyr som "ser spændende ud" på nettet, men vær forholdende... Søg ex interfire - et andet "mirakel fyr," som har dårlige oplevelser med sig...

mhko
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
Mit fyr: twin heat M20
Areal: 158
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10 ton

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af mhko » 30 jan 2013 17:00

umiddelbart ser det ud til at der er industri komponenter i som el styring, om det er nogen fordel ved jeg ikke. men det gør det bestem svære at find reservedele for menig mand.
prisen er vel lidt i den høje ende hvis man skal være pioner på sådan et fyr..., men billederne ser fine ud:-)

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af snubbi » 30 jan 2013 18:35

hej
prøv at forstille dig at 1 jule dag brænder en komponent af i fyret .kan du så få en resevedel ?
rimlig hurtig ? :D
er den godkent i danmark ?

nemocharley

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af nemocharley » 01 feb 2013 19:58

dannidines skrev:Der er mange fyr som "ser spændende ud" på nettet, men vær forholdende... Søg ex interfire - et andet "mirakel fyr," som har dårlige oplevelser med sig...
men Danni var det ikke installationen der var gået kuk i? Mener at huske at Karsten fra MGM kom ind fra højre som redningsmand og kæmpede med det og vistnok fik det til at køre - mener ikke at huske at det drillede igen.

Jeg har også kiggede på de forskellige polske mærker - jeg tror altså de er ret godt med dernede.

MEN som snubbi skriver, hvad nu hvis der ryger en lille central del lørdag aften? Service-netværk er et stærkt salgsargument. Jeg har selv gået i de tanker indtil for nylig.


dannidines

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af dannidines » 02 feb 2013 06:06

nemocharley skrev:
men Danni var det ikke installationen der var gået kuk i? Mener at huske at Karsten fra MGM kom ind fra højre som redningsmand og kæmpede med det og vistnok fik det til at køre - mener ikke at huske at det drillede igen.

Jeg har også kiggede på de forskellige polske mærker - jeg tror altså de er ret godt med dernede.

MEN som snubbi skriver, hvad nu hvis der ryger en lille central del lørdag aften? Service-netværk er et stærkt salgsargument. Jeg har selv gået i de tanker indtil for nylig.
Svar skyldig...

Det har været oppe og vedr både her og på søsterforummet, og det var mere en "all over" advarsel.. Men mener faktisk at kunne huske Karsten meldte sig på banen da importør/forhandler ikke var til nytte - hvilket jo er en del af en evt problemstiling.

Jeg udspecificerede hensigten med mit tidligere indlæg nok og gør det heller ikke her, men det er fordi jeg skriver på min lille smartphone med mine store dukkefingre:-)

nemocharley

Spændende pillefyr fra Polen

Indlæg af nemocharley » 02 feb 2013 07:47

hehehe - helt ok :)

Har lige læst tråden igennem om den orange interfire. Det er et stort problem at fyret bare importeres og sælges "som er", og så må køber bare rigge det til. Jeg synes faktisk, der burde være nogle skrappere regler på det område. Men det er en lidt anden diskussion.

Der sælges en del polsk producerede pillefyr uden for Polen, i europæisk sammenhæng fylder de en del. Men det ændrer ikke på at, support/service netværket ikke kan måle sig med NBE her i landet (for nu lige at nævne et mærke med stor udbredelse).


Besvar