Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minishunt problemer

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 20:08

levi skrev:
De skal åbnes/lukkes nøjagtig som du skriver :great:

Umbracoskruerne bruges til at drøvle flowet så din minishunt ikke suger for meget energi fra resten af anlægget - jo mere de er lukket og du stadig kan opretholde varmen i rummet, - jo bedre :great:
fjong
Mvh Anders


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 21:39

Så har jeg haft den skilt ad og der sad ingen skidt i. Prøvede også at åbne for frem og retur og der kommer fint vand. Nu kunne jeg jo se inde i den at frem og retur fra gulvvarme hænger sammen altså lige neden under udlufteren. Ville det så ikke måske kunne gøre noget hvis jeg vender pumpen om? Evt bare for at prøve noget.
Mvh Anders

levi

minishunt problemer

Indlæg af levi » 27 jan 2013 21:57

abn skrev:Så har jeg haft den skilt ad og der sad ingen skidt i. Prøvede også at åbne for frem og retur og der kommer fint vand. Nu kunne jeg jo se inde i den at frem og retur fra gulvvarme hænger sammen altså lige neden under udlufteren. Ville det så ikke måske kunne gøre noget hvis jeg vender pumpen om? Evt bare for at prøve noget.
Nej nej - hvad sker der hvis du slukker pumpen i shunten, - kommer der så varme rundt ?

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 22:11

Ingenting.
Mvh Anders

levi

minishunt problemer

Indlæg af levi » 27 jan 2013 22:17

abn skrev:Ingenting.
Hvad hvis du skruer din anlægspumpe op på fulles gass ? (Lad shunt pumpen være slukket)


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 22:22

levi skrev:
Hvad hvis du skruer din anlægspumpe op på fulles gass ? (Lad shunt pumpen være slukket)
Det har jeg prøvet i flere dage uden at det har gjort nogen forskel. Jeg har også prøvet at lade den køre i flere dage, men også uden succes.
Mvh Anders

levi

minishunt problemer

Indlæg af levi » 27 jan 2013 22:25

abn skrev: Det har jeg prøvet i flere dage uden at det har gjort nogen forskel. Jeg har også prøvet at lade den køre i flere dage, men også uden succes.
Ja altså, - så er vi næsten kun inde på luftproblemer, - der må være luft i fremløbet eller returen til shunten (Fremløbet kan stadig blive varmt) - men hvis der er luft i returen til anlægget kommer der ikke noget varme rundt i shunten...

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 22:39

levi skrev:
Ja altså, - så er vi næsten kun inde på luftproblemer, - der må være luft i fremløbet eller returen til shunten (Fremløbet kan stadig blive varmt) - men hvis der er luft i returen til anlægget kommer der ikke noget varme rundt i shunten...
returen løber lige nedenunder shunten i gulvet og slangen fra shunten og ned til retur er ca 15 - 20 cm. Og den bliver også varm. Fremløbet løber inde i væggen bagved og kommer oppe fra loftet. Og der havde jeg et stykke vandret ude fra skunken fra fremløbet men kunne ikke få varme ned til shunten (pga luft) Nu har jeg sat et t-stykke med en udlufter på og kan godt få varmen ned i shunten men ikke rundt i gulvet.

Da jeg skrev det med at vende pumpen om var det fordi jeg mente at den havde større kraft når den "skubber" vandet i stedet for når den "suger" og hvis der så var luft i gulvet kunne man måske nemmere få det ud
Mvh Anders

levi

minishunt problemer

Indlæg af levi » 27 jan 2013 22:43

abn skrev: returen løber lige nedenunder shunten i gulvet og slangen fra shunten og ned til retur er ca 15 - 20 cm. Og den bliver også varm. Fremløbet løber inde i væggen bagved og kommer oppe fra loftet. Og der havde jeg et stykke vandret ude fra skunken fra fremløbet men kunne ikke få varme ned til shunten (pga luft) Nu har jeg sat et t-stykke med en udlufter på og kan godt få varmen ned i shunten men ikke rundt i gulvet.

Da jeg skrev det med at vende pumpen om var det fordi jeg mente at den havde større kraft når den "skubber" vandet i stedet for når den "suger" og hvis der så var luft i gulvet kunne man måske nemmere få det ud
Jeg ville skylle anlægget ordentligt igennem istedet....

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

minishunt problemer

Indlæg af abn » 27 jan 2013 23:11

levi skrev:
Jeg ville skylle anlægget ordentligt igennem istedet....
Ja det var også det jeg var bange for var den eneste løsning. Havde jo håbet det var "bare lige", men nej. Nå jeg må jo prøve om jeg kan finde noget i gemmerne som kan skrues sammen med en vandslange og så skylle igennem.
Men indtil videre så takker jeg for hjælpen
Mvh Anders


Besvar