Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af Skiveren » 27 jan 2013 14:46

Og sjovt nok ordblind... som sædvanlig. Gad vide hvem det reelt er.
Hvorfor nu det ? Synes da godt nok at man er hurtig til at se spøgelser over alt nu.... :wink:
Jacob er rigtig nok montør på diverse stoker, og her i blandt også på ekoheatene, og var nu også ham der kom og skifte brænderen ved os, da Ekopower havde fundet en fejl på nogle af de første brænder... :)
Til sidst vil jeg også godt beklage på forhånd, hvis mine indlæg bærer præg af at jeg er ordblind.... Så er den også på plads.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af MortenW » 27 jan 2013 14:52

Skiveren skrev:
Hvorfor nu det ? Synes da godt nok at man er hurtig til at se spøgelser over alt nu.... :wink:
Jacob er rigtig nok montør på diverse stoker, og her i blandt også på ekoheatene, og var nu også ham der kom og skifte brænderen ved os, da Ekopower havde fundet en fejl på nogle af de første brænder... :)
Til sidst vil jeg også godt beklage på forhånd, hvis mine indlæg bærer præg af at jeg er ordblind.... Så er den også på plads.. :great:
Jeg er også ordblind, men vi klare os Ole :P :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af Tom_AT » 27 jan 2013 18:23

MortenW skrev:
Ulrik jeg må opfordre dig til at den slag svine beskyldninger fjernes. Samme person forsøger også og kommentere over på fyrrum.dk

Det er ganske tydeligt. At man forsøger og så tvivl om personers udtalelser og handling er sandfærdig, her på forrummet.
Kender du den med stenene og glashuset ?

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af MortenW » 27 jan 2013 18:56

Tom_AT skrev:
Kender du den med stenene og glashuset ?
Den må du forklare nærmere :wink:

Andrews
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 08 jan 2013 03:14
Mit fyr: EkoHeat 1500 - Olie - Fastbrændsel
Areal: 185 + 30 Garage
Brændsel: Alt.. :0)
Fremviser gerne i postnummer: 7800
Dagligt forbrug: Knap 5 Kg
Årligt forbrug: håber på 5-6 Tons
Geografisk sted: 7800 Skive

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af Andrews » 04 feb 2013 02:24

Fyret fra skive blev solgt til mig.. Bor også i skive så det var nemt..
Har en kammerat der har et kørende han var så glad for og det kører bare super godt.. Han er meget inde i hvilke pille fyr der er på markedet, jeg jeg undersøgte ikke dette forum ang fyret, før jeg købte det.. Godt nok var det heller ikke dyrt, og kun 6 md gammel, men gik virkelig ud fra alle pile fyr der har været gennem Teknologisk institut, var blevet gennem testet inden de blev solgt.. Har haft mit i ca 2 md. og har ikke turde starte det endnu.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre med det.. Vil ikke være bekendt at sælge en brand fælde til en anden uviden dansker..
Virker langt de fleste ikke..??

Mvh Anders


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af Havmand » 04 feb 2013 05:48

Andrews skrev:Fyret fra skive blev solgt til mig.. Bor også i skive så det var nemt..
Har en kammerat der har et kørende han var så glad for og det kører bare super godt.. Han er meget inde i hvilke pille fyr der er på markedet, jeg jeg undersøgte ikke dette forum ang fyret, før jeg købte det.. Godt nok var det heller ikke dyrt, og kun 6 md gammel, men gik virkelig ud fra alle pile fyr der har været gennem Teknologisk institut, var blevet gennem testet inden de blev solgt.. Har haft mit i ca 2 md. og har ikke turde starte det endnu.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre med det.. Vil ikke være bekendt at sælge en brand fælde til en anden uviden dansker..
Virker langt de fleste ikke..??

Mvh Anders
Hej Anders,
Velkommen til.

Ja, du har fat i et moralsk dilemma, mest af alt har man lyst til bare at sælge det, for at få sine penge ind, men hvilken smag vil man have i munden, hvis det 14 dage efter kommer frem i avisen at en familie er brændt til døde, grundet deres fyr købt på dba.

Jeg ville selv sætte det til salg, men kommentere at jeg ikke er tryg ved fyret.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af MortenW » 04 feb 2013 08:11

Andrews skrev:Fyret fra skive blev solgt til mig.. Bor også i skive så det var nemt..
Har en kammerat der har et kørende han var så glad for og det kører bare super godt.. Han er meget inde i hvilke pille fyr der er på markedet, jeg jeg undersøgte ikke dette forum ang fyret, før jeg købte det.. Godt nok var det heller ikke dyrt, og kun 6 md gammel, men gik virkelig ud fra alle pile fyr der har været gennem Teknologisk institut, var blevet gennem testet inden de blev solgt.. Har haft mit i ca 2 md. og har ikke turde starte det endnu.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre med det.. Vil ikke være bekendt at sælge en brand fælde til en anden uviden dansker..
Virker langt de fleste ikke..??

Mvh Anders
Sådanne svare Teknologisk institut, hvis du stiller dem spørgsmålet. "Citat er taget ud fra en tekst, som EB snart bringer".

Den vedhæftede prøvningsattest handler om emissionsudledning i henhold til Miljøstyrelsens bekendtgørelse nr. 1432 om luftforurening. Det kan ikke i sig selv betegnes som en godkendelse af et pillefyr.

Så svaret på dit spørgsmål er. Nej, Teknologisk institut godkender ikke et pillefyr. Det er fabrikantens ansvar og søger for at CE mærkningen lever op til de Europæiske krav. Og, - her er det Dan Elkjær der må sørge for det. :great:

Du kan med god samvittighed sælge dit brugte fyr. Dan Elkjær siger jo Ecoheat intet fejler. "Bemærk fejlen ligger hos alle os andre, som ejer hans produkt / eller har ejet det". :great:

Du kan vedlægge den sidste ny "opsætnings vejledning" som Dan Elkjær nu har lagt ud på Ekopowers hjemmeside. Hvis du følge den, "siger Dan Elkjær" så virker hans fyr. :great:

Næste råd er. Sælg dit fyr til en VVS montør, som kender til pillefyr. Så er du sikker på fyret ikke bliver monteret forkert, da det kræver "virkelig" ekspertise og montere Ecoheat pillefyr. :great:

Fortæl køberen at Ecoheat pillefyret er under udvikling, og det kan forventes driftsforstyrrelser. :great:

Bemærk du kan sælge fyret med reklamationsret ifl. købelovens bestemmelser. :great:

Gør evt. køber opmærksom på at der er problemer med fyret. :great:

Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af haderslev1234 » 04 feb 2013 08:54

jacob og multi skrev:Jeg har i dene uge lige lavet er opstart besøg på en 900 ved en ven, som der var købt på den blå avis ,det skulle være brænt ,men der er ikke noget at se ,det er også iorden men den gammel tidliger bruger må havde nogle røde øere når det kommer frem, han fik fuld pris af forsikringsselskabet,
Hej,

Ja det er desværre ikke unormalt - mange tror at det er en vedligeholdelseskonto at være forsikret icon_frown.gif .... Som udgangspunkt ejer selskabet fyret efter en skade. Den tidligere bruger kunne i princippet have købt fyret af forsikringsselskabet. Eller taksator har kasseret fyret som bortafskaffelse?

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af MortenW » 04 feb 2013 09:06

haderslev1234 skrev:
Hej,

Ja det er desværre ikke unormalt - mange tror at det er en vedligeholdelseskonto at være forsikret icon_frown.gif .... Som udgangspunkt ejer selskabet fyret efter en skade. Den tidligere bruger kunne i princippet have købt fyret af forsikringsselskabet. Eller taksator har kasseret fyret som bortafskaffelse?
Det kommer jo an på, hvad du aftaler med dit forsikringsselskab :P

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Brugte Ecoheat på Den Blå Avis

Indlæg af Grevens » 04 feb 2013 13:05

Andrews skrev:Fyret fra skive blev solgt til mig.. Bor også i skive så det var nemt..
Har en kammerat der har et kørende han var så glad for og det kører bare super godt.. Han er meget inde i hvilke pille fyr der er på markedet, jeg jeg undersøgte ikke dette forum ang fyret, før jeg købte det.. Godt nok var det heller ikke dyrt, og kun 6 md gammel, men gik virkelig ud fra alle pile fyr der har været gennem Teknologisk institut, var blevet gennem testet inden de blev solgt.. Har haft mit i ca 2 md. og har ikke turde starte det endnu.. Ved ikke lige hvad jeg skal gøre med det.. Vil ikke være bekendt at sælge en brand fælde til en anden uviden dansker..
Virker langt de fleste ikke..??

Mvh Anders

... med fare for at få revet bollerne af i svinget, og forsætligt blive misforstået, kommer jeg lige med mit ydmyge indspark ...

1. -for nu at citere forbrugerrådet "stol ikke på CE mærket" ... -http://jyllands-posten.dk/ditliv/article5127987.ece

2. -korrekt at teknologisk instifut "kun" tester virkningsgrad og luftforurening ... - de har dog efterfølgende fået 2 anmeldelser vedr. brande i Ekoheat, og dertil skulle svaret fra Teknologisk Instifut være at : " brande i Ekoheat vil holde sig INDENFOR den ydre kasse" ... ... hvilket på godt dansk kan tolkes som at der kan gå ildebrand i fyret ... ... men på grund af konstruktionen med stålkasse og stenuldsisolering skulle branden ikke kunne brede sig til de omkringliggende genstande ...
- hermed ikke sagt at den hellige grav er velbevaret ... ... hvis man har sit fyr stående inde i huset vil der nødvendigvis komme sod og røgskader, og i "worst case" døde og sårede mennesker og dyr ...

3. - nu er der efterfølgende kommet en monteringsanvisning :http://ekopower.dk/index.php?option=com ... 13&lang=da ... - og hvis man følger denne er man bedre stillet, og mere sikker på et godt forløb ... ... end på de anlæg der er opstillet FØR disse anvisninger var tilstede for den almene bruger ... ... og nogle af disse punkter er sikkert først kommet på listen EFTER de ovennævnte problemer er kommet frem i lyset ...

4. - der er tillige kommet en opdatering af softwaren, der efter sigende skulle agere mere korrekt på en "tilbagebrænd" ... ...- den kan ikke forhindre en tilbagebrænd, men den tømmer den interne snegl ud i brænderskålen, såfremt termoføleren slår "alarm" ved de 120 grader den er sat til ... ... "man" har læst at der pønses på at sætte en termoføler på der slår !alarm" ved en lavere temperatur ... og det tror jeg vil være en rigtig rigtig go´ ide ...

5. - mit indspark i denne tråd er ikke for / eller imod , om du skal / skal ikke, opsætte det fyr du har købt ... - men med den viden der er til rådighed idag, og alle de forholdsregler man kan tage ved det sted man opstiller anlægget ... kan man jo nærmest sige at uanset hvad du beslutter så sker det på et bedre oplyst grundlag ... ... - det grundlag som mange af os andre ikke havde ...

6. - i sidste ende handler det om at være TRYG !
...


Besvar