Måske problemer med Atmos DC 22 s?
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
Fandme mærkelig opførsel
Kommer ude fra kulden, beder om råd og vejlledning, får masser af gode råd og vejlledning, og dingler så af igen med besked til admin om at blive slettet.
Mærkelig opførsel
Kommer ude fra kulden, beder om råd og vejlledning, får masser af gode råd og vejlledning, og dingler så af igen med besked til admin om at blive slettet.
Mærkelig opførsel
-
- Stoker I
- 11
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 16 nov 2012 09:58
- Mit fyr: Atmos DC25S
- Areal: 240
- Brændsel: eg og bøg
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
Nå måske kigger hun med endnu - jeg oplevede præcis det samme ved første optænding. Ringede til min VVS'er der kom drønende lørdag aften og undskyldte mange gange at han havde glemt at fjerne en transport-spærre e.l. inde i Ladomaten. Han fjernede den med 90 grader varmt vand i systemet og derefter kørte det upåklageligt.
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
For det første er det nok en røverhistorie din vvs mand har bundet dig på ærmet, der har i hvert fald ikke været nogen transport spærre eller lign i de ladeventiler jeg har købt og monteret. Han havde sgu nok bare ikke fået åbnet for alle afspæringshanersoevnloes skrev:Nå måske kigger hun med endnu - jeg oplevede præcis det samme ved første optænding. Ringede til min VVS'er der kom drønende lørdag aften og undskyldte mange gange at han havde glemt at fjerne en transport-spærre e.l. inde i Ladomaten. Han fjernede den med 90 grader varmt vand i systemet og derefter kørte det upåklageligt.
For det andet, så mener jeg ikke der skal skrives så meget som en linie mere for at forsøge at afhjælpe det problem fjols, øhh undskyld mols har.
Folk har brugt tid og udvist interesse for deres problem. Og så får de bare slettet deres brugerid. Ingen tak for hjælpen, ingen tilbagemeldinger om hvordan det gik, om det hjalp på deres problem, men nej bare fucke af uden et eneste kuk eller bøh .
Og at Ulrik lader dem få slettet deres konto uden først at vride nogle tilbagemeldinger ud af dem er mig en gåde. Så set fra mine snævertsynede øjne kan de sgu sejle deres egen latterlige sø
-
- Stoker I
- 11
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 16 nov 2012 09:58
- Mit fyr: Atmos DC25S
- Areal: 240
- Brændsel: eg og bøg
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
Nå nå éns troværdighed bliver betvivlet
Fred nu være med Birgitte, andre kunne søge svar på det problem og finde denne tråd. Jeg må jo så forsikre at det ikke er en røverhistorie, at hanerne stod som de skulle, og at jeg så det helt tæt på da han skilte ladeventilen ad og fik kogende vand på fingrene og fjernede en skrue der hindrede ventilen i at slå om. Her er databladet:
http://infoweb.esbe.se/files/52167/Anv_ ... tgA_LR.pdf
Fred nu være med Birgitte, andre kunne søge svar på det problem og finde denne tråd. Jeg må jo så forsikre at det ikke er en røverhistorie, at hanerne stod som de skulle, og at jeg så det helt tæt på da han skilte ladeventilen ad og fik kogende vand på fingrene og fjernede en skrue der hindrede ventilen i at slå om. Her er databladet:
http://infoweb.esbe.se/files/52167/Anv_ ... tgA_LR.pdf
- John Skov Jensen
- Redaktør
- 15
- Indlæg: 5003
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 440 gange
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
Nu kalder du jo selv din ladeventil en ladomat og fortæller røverhistorier om en sådansoevnloes skrev:Nå nå éns troværdighed bliver betvivlet
Fred nu være med Birgitte, andre kunne søge svar på det problem og finde denne tråd. Jeg må jo så forsikre at det ikke er en røverhistorie, at hanerne stod som de skulle, og at jeg så det helt tæt på da han skilte ladeventilen ad og fik kogende vand på fingrene og fjernede en skrue der hindrede ventilen i at slå om. Her er databladet:
http://infoweb.esbe.se/files/52167/Anv_ ... tgA_LR.pdf
Men det er jo en esbe ladeventil du har hvilket må siges at være noget helt andet, en ladeventil ja, men en ladomat nej det er det ikke
Og i øvrigt er det ikke transportsikring, men en mulighed for at hindre selvcirkulation.
-
- Stoker XV
- 14
- Indlæg: 1034
- Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
- Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
- Areal: 210
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
- Har takket: 29 gange
- Blevet takket: 34 gange
Måske problemer med Atmos DC 22 s?
Hej John,John Skov Jensen skrev:
Nu kalder du jo selv din ladeventil en ladomat og fortæller røverhistorier om en sådan
Men det er jo en esbe ladeventil du har hvilket må siges at være noget helt andet, en ladeventil ja, men en ladomat nej det er det ikke
Og i øvrigt er det ikke transportsikring, men en mulighed for at hindre selvcirkulation.
Sådan en Esbe LTC100 er opbygget nøjagtigt som Termovar, Ladomat mv. Du forveksler den med de billige Esbe termostater.
Jeg ved det, for jeg har selv en LTC100.
Og det er rigtigt, at der sidder en lille selvskærende skrue som låser kontraklappen (by-pass) i lukket stilling. Den er meget godt beskrevet i installationsvejledningen, bl.a. om hvornår den skal fjernes.
Edit: Sorry John - jeg fik ikke lige læst din sidste linie i først omgang
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt