Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Mols

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af Mols »

Fejl indlæg

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af Ulrik »

Bruger slettet efter anmodning...
MvH Ulrik©
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af John Skov Jensen »

Fandme mærkelig opførsel
Kommer ude fra kulden, beder om råd og vejlledning, får masser af gode råd og vejlledning, og dingler så af igen med besked til admin om at blive slettet.
Mærkelig opførsel
soevnloes
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 nov 2012 09:58
Mit fyr: Atmos DC25S
Areal: 240
Brændsel: eg og bøg

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af soevnloes »

Nå måske kigger hun med endnu - jeg oplevede præcis det samme ved første optænding. Ringede til min VVS'er der kom drønende lørdag aften og undskyldte mange gange at han havde glemt at fjerne en transport-spærre e.l. inde i Ladomaten. Han fjernede den med 90 grader varmt vand i systemet og derefter kørte det upåklageligt.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af John Skov Jensen »

soevnloes skrev:Nå måske kigger hun med endnu - jeg oplevede præcis det samme ved første optænding. Ringede til min VVS'er der kom drønende lørdag aften og undskyldte mange gange at han havde glemt at fjerne en transport-spærre e.l. inde i Ladomaten. Han fjernede den med 90 grader varmt vand i systemet og derefter kørte det upåklageligt.
For det første er det nok en røverhistorie din vvs mand har bundet dig på ærmet, der har i hvert fald ikke været nogen transport spærre eller lign i de ladeventiler jeg har købt og monteret. Han havde sgu nok bare ikke fået åbnet for alle afspæringshaner

For det andet, så mener jeg ikke der skal skrives så meget som en linie mere for at forsøge at afhjælpe det problem fjols, øhh undskyld mols har.
Folk har brugt tid og udvist interesse for deres problem. Og så får de bare slettet deres brugerid. Ingen tak for hjælpen, ingen tilbagemeldinger om hvordan det gik, om det hjalp på deres problem, men nej bare fucke af uden et eneste kuk eller bøh .
Og at Ulrik lader dem få slettet deres konto uden først at vride nogle tilbagemeldinger ud af dem er mig en gåde. Så set fra mine snævertsynede øjne kan de sgu sejle deres egen latterlige sø
AN6F5B~119.GIF

soevnloes
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 nov 2012 09:58
Mit fyr: Atmos DC25S
Areal: 240
Brændsel: eg og bøg

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af soevnloes »

Nå nå éns troværdighed bliver betvivlet :wink:
Fred nu være med Birgitte, andre kunne søge svar på det problem og finde denne tråd. Jeg må jo så forsikre at det ikke er en røverhistorie, at hanerne stod som de skulle, og at jeg så det helt tæt på da han skilte ladeventilen ad og fik kogende vand på fingrene og fjernede en skrue der hindrede ventilen i at slå om. Her er databladet:
http://infoweb.esbe.se/files/52167/Anv_ ... tgA_LR.pdf
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af John Skov Jensen »

soevnloes skrev:Nå nå éns troværdighed bliver betvivlet :wink:
Fred nu være med Birgitte, andre kunne søge svar på det problem og finde denne tråd. Jeg må jo så forsikre at det ikke er en røverhistorie, at hanerne stod som de skulle, og at jeg så det helt tæt på da han skilte ladeventilen ad og fik kogende vand på fingrene og fjernede en skrue der hindrede ventilen i at slå om. Her er databladet:
http://infoweb.esbe.se/files/52167/Anv_ ... tgA_LR.pdf
Nu kalder du jo selv din ladeventil en ladomat og fortæller røverhistorier om en sådan
Men det er jo en esbe ladeventil du har hvilket må siges at være noget helt andet, en ladeventil ja, men en ladomat nej det er det ikke

Og i øvrigt er det ikke transportsikring, men en mulighed for at hindre selvcirkulation.
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Måske problemer med Atmos DC 22 s?

Indlæg af Flemmingth »

John Skov Jensen skrev:
Nu kalder du jo selv din ladeventil en ladomat og fortæller røverhistorier om en sådan
Men det er jo en esbe ladeventil du har hvilket må siges at være noget helt andet, en ladeventil ja, men en ladomat nej det er det ikke

Og i øvrigt er det ikke transportsikring, men en mulighed for at hindre selvcirkulation.
Hej John,
Sådan en Esbe LTC100 er opbygget nøjagtigt som Termovar, Ladomat mv. Du forveksler den med de billige Esbe termostater.
Jeg ved det, for jeg har selv en LTC100.
Og det er rigtigt, at der sidder en lille selvskærende skrue som låser kontraklappen (by-pass) i lukket stilling. Den er meget godt beskrevet i installationsvejledningen, bl.a. om hvornår den skal fjernes.

Edit: Sorry John - jeg fik ikke lige læst din sidste linie i først omgang :oops:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Besvar