Værdistigning af ejendom med solceller.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Rasmus Jensen »

Hej

Jeg tænkte på om der er nogen der har et fornuftigt bud på hvad værdistigningen er, når man har et 8Kwp solcelle anlæg på den gamle ordning.

Skulle der sidde en ejendoms mægler herinde - så burde han/hun kunne give et godt bud.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

levi

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af levi »

Rasmus Jensen skrev:Hej

Jeg tænkte på om der er nogen der har et fornuftigt bud på hvad værdistigningen er, når man har et 8Kwp solcelle anlæg på den gamle ordning.

Skulle der sidde en ejendoms mægler herinde - så burde han/hun kunne give et godt bud.
Der er en del tilfælde hvor husene faktisk falder i værdi pga. solceller, - f.eks hvis det ligner lort på taget ift. husets stil.

Men hvis solcellerne ellers passer med husets stil - og det er lavet smagfuldt og flot, - så kan det være med til at holde husprisen (Mindre afslag ved salg) - men jeg tror ikke du pt. skal regne med dit hus er steget i værdi pga. solcellerne - desværre.

Jeg skal lige sige jeg ikke er ejendomsmægler, - det jeg skriver her i tråden er bare hvad jeg "hører" - og også hvad jeg har læst hist og pist :great:
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af BWJ »

Solceller på taget, hvis det er udført ordentligt, kan rykke gevaldigt på husets energiklasse, læs pris.
Købere hænger sig i årlige drift/energiomkostninger.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
calle

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af calle »

Rasmus Jensen skrev:Hej

Jeg tænkte på om der er nogen der har et fornuftigt bud på hvad værdistigningen er, når man har et 8Kwp solcelle anlæg på den gamle ordning.

Skulle der sidde en ejendoms mægler herinde - så burde han/hun kunne give et godt bud.
Er heller ikke ejendomsmægler, men som boligmarkedet ser ud pt., så skal man nok være glad hvis ens investeringer i boligen kan holdes hjemme ved et salg.

Venlig hilsen
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Flammen »

har bemærket at mange har valgt afskrivningsmodellen, kan den overdrages til ny ejer?
har jeg misforstået noget, for det var ikke min opfattelse da jeg regnede på solcelleløsningen

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Rasmus Jensen »

BWJ skrev:Solceller på taget, hvis det er udført ordentligt, kan rykke gevaldigt på husets energiklasse, læs pris.
Købere hænger sig i årlige drift/energiomkostninger.
Hvor meget energi klasse? Kan det flytte fra et c til b - Er der nogen steder man kan se helt præcis hvor meget det "flytter"
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af Rasmus Jensen »

levi skrev:
Der er en del tilfælde hvor husene faktisk falder i værdi pga. solceller, - f.eks hvis det ligner lort på taget ift. husets stil.

Men hvis solcellerne ellers passer med husets stil - og det er lavet smagfuldt og flot, - så kan det være med til at holde husprisen (Mindre afslag ved salg) - men jeg tror ikke du pt. skal regne med dit hus er steget i værdi pga. solcellerne - desværre.

Jeg skal lige sige jeg ikke er ejendomsmægler, - det jeg skriver her i tråden er bare hvad jeg "hører" - og også hvad jeg har læst hist og pist :great:
Det bør da have en positiv betydning hvis man kan "Tjene" min 216.000 over 25 år - altså når det er et anlæg på den gamle ordning.

PS. Her sidder det på en maskinhal - og skæmmer ikke - og det falder heller ikke ned, eller får taget til at blæse af :)
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE
levi

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af levi »

Rasmus Jensen skrev:
Det bør da have en positiv betydning hvis man kan "Tjene" min 216.000 over 25 år - altså når det er et anlæg på den gamle ordning.

PS. Her sidder det på en maskinhal - og skæmmer ikke - og det falder heller ikke ned, eller får taget til at blæse af :)
Absolut en positiv betydning - og også et godt salgsargument, - men det er ikke ensbetydende med at du kan gøre det op i en værdiforøgelse af din ejendom.

Men ja, - ejendommen bliver nok nemmere at sælge, - og mere interessant for købere :great:

I øjeblikket tror jeg værdiforøgelsen er 0 kroner.

Når krisen på boligmarkedet er væk om 10 år, - så kan det være det kan give en værdiforøgelse, - men jeg tror ikke på det i disse tider desværre.

Jeg har lige været hele møllen igennem med vurdering af et hus, - jeg har renoveret et hus fra top til tå - og gået fra energiklasse G til energiklasse B - men alligevel faldt ejendommen i værdi med ca. 600`000 kr. - og det var absolut ikke pga. grimt arbejde eller klyt (Eller valg af billige materialer), - nej det var simpelthen fordi boligmarkedet er dødt selv for en liebhaverejendom som var tilfældet her (Panoramaudsigt over Tissø).

Jeg skriver forøvrigt ikke det her for at gøre dig ked af det, - men jeg vil da godt indrømme jeg var MEGET skuffet over vurderingen jeg fik... - husene stiger ikke som i gamle dage når vi forbedrer dem - det var før krisen det var sådan...
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af BWJ »

Flammen skrev:har bemærket at mange har valgt afskrivningsmodellen, kan den overdrages til ny ejer?
har jeg misforstået noget, for det var ikke min opfattelse da jeg regnede på solcelleløsningen

Kan ikke overdrages, anlægget vurderes og beskattes ved salg, og overføres til den nye ordning, samtidig kan anlæg som er under virksomhedsordningen ikke udvides, uden at komme under den nye ordning.
Anlæg uden afskrivning kan fortsætte til 2032 før de kommer på den nye ordning.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Værdistigning af ejendom med solceller.

Indlæg af pelle »

Er lige meget aktuelt for mig. Jeg har i forbindelse med køb af en anden ejedom haft en vurderingsmand forbi og besigtige og værdi sætte ejendommen... Han, så altså helt bort fra de energirigtige løsninger. Men, så mere på bygningen som helhed. Var tingene gjort færdige og var det salgsklart.. Så, en vurderingsmand, vil næppe lægge det den store betydning... Men, det vil en køber da helt klart gøre.. :great: . Men, ikke en vurderingsmand fra totalkredit... ( tror ski det er deres politik)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Besvar