HSC skrev:Skal have en eller anden ventil på. Nogle anbefaler bare en retur føler som til gulvvarme, andre en RAVK med føler i følerlommen.
Man kan sige lige nu banker den jo 75grader igennem hele tiden, det må da koste noget!!!
Og THY jo der går lidt tid inden der kommer varmt vand i hanerne, der har været cirk.pumpe på brugsvandet da vi købte huset. Men det var stået af... har pillet det fra!Det er smart nok, men den bruger strøm hele tiden og det giver også et slid i rørene. Forbrug vil være for 1.000,- i strøm om året!
Jeg regnede nu heller ikke med at du kørte kogende vand rundt i anlæget
Forskælden på om du har ventil på eller ej, er det varmetab fra rørene ikke andet. Du bør naturligvis montere en ventil. Men der er faktisk en del der ikke har en på. Dog er der noget med spaltning af vandet (kalk mm) når temp overstiger 65 grader, så vidt jeg husker.
Jeg har også haft en pumpe på mit vand, men den er sparet væk, og jeg kan ikke aflæse det extra forbrug der er på årsopgørelsen.
Husk at det skal være en brugsvandspumpe, som du fx kan koble på lyset på badeværelset, så den tænder når du tænder lyset. Når du så er kommet af med kludene er der også varmt vand