Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trækregulator

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
Besvar
Husmandstøsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 25 apr 2011 14:13
Mit fyr: Pellux 200 PB 20
Areal: 105
Brændsel: Neova 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 30

Trækregulator

Indlæg af Husmandstøsen » 24 jan 2013 13:35

Det er jo egentlig ikke specielt hvis man har en Pellux kedel, men mere generelt: før i tiden stod lugen på min trækregulator næsten altid og vippede lidt, selv på dage med meget lidt vind. Nu skal det næsten storme før lugen lukker op, under drift står lugen nærmest og klaprer. Jeg har fået renoveret min skorsten (isokern) men det var først ca. 6 måneder efter renoveringen, det ændrede sig, så det burde ikke have betydning. Har nogen et bud på årsagen, er der for lidt træk eller...?


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Trækregulator

Indlæg af Brandsen » 24 jan 2013 17:16

Halløj i forum,

Hvis din trækfætter går fra at vippe lidt, til decideret at klapre, så er et godt bud at du har
fået de små blik-hængsler bukket en lille smule, eller alternativt at der har sat sig beg og sod
på hængslerne, sådan de ikke kan bevæge sig frit.

Smølfe trickket ved sodet og beget trækfætter, er er lægge den i en spand vand, så den lige er godt og vel
dækket med vand, så en opvasketab fra opvaskemaskinen ned oven i, så vente 12-24 timer....
Og mens trækfætteren er ude, så lige lukke hullet med en stump glasuld eller rockwool 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar