MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
17
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 15 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af coctail »

Som medarbejder hos en anden virksomhed, i samme koncern hvori Passat Energi indgår, må jeg hellere prøve at forklare ejerskabet af Passat Energi.

Alle Passat kedler bliver produceret i Ørum, mellem Viborg og Randers. Atmos kedlerne bliver produceret i Tjekkiet.

Det er flere år siden at Passat Energi har haft så travlt, som de havde i 2012 - forretningen går strygende. 2013 ser indtil videre også lovende ud.
50% af Passat energi er blevet opkøbet af Passat Energy. Halvdelen af Passat Energy er ejet af kinesere, den anden halvdel er ejet af samme 2 ejere, der førhen ejede hele Passat Energi.
Det er i hver tilfælde den måde som jeg har fået forklaret ejerskabet på.

For medarbejderne hos Passat Energi er der ikke sket nogen ændringer overhovedet - de har lige travlt med at svejse kedler op.

Har præciseret den første linje - den kunne tolkes forkert.
Senest rettet af coctail 20 jan 2013 22:47, rettet i alt 1 gang.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

coctail skrev:Som medarbejder i samme koncern som Passat Energi, må jeg hellere prøve at forklare ejerskabet af Passat Energi.

Alle Passat kedler bliver produceret i Ørum, mellem Viborg og Randers. Atmos kedlerne bliver produceret i Tjekkiet.

Det er flere år siden at Passat Energi har haft så travlt, som de havde i 2012 - forretningen går strygende. 2013 ser indtil videre også lovende ud.
50% af Passat energi er blevet opkøbet af Passat Energy. Halvdelen af Passat Energy er ejet af kinesere, den anden halvdel er ejet af samme 2 ejere, der førhen ejede hele Passat Energi.
Det er i hver tilfælde den måde som jeg har fået forklaret ejerskabet på.

For medarbejderne hos Passat Energi er der ikke sket nogen ændringer overhovedet - de har lige travlt med at svejse kedler op.
Tak for god info - og det lyder fint at Passat endelig har fået gang i butikken igen :great:

Husk lige at skriv i din signatur at du arbejder for Passat koncernen - det er et krav iht. reglerne på SP :great:
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

[quote="levi"][/quote]

Hov hov - jeg gav skam blot Tom ret i det han skriver - for det er helt korrekt i den virkelige verden, - men det har skam ikke ummidelbart noget med dine indlæg at gøre - hvis jeg ikke gad svare i dine indlæg - så havde sagen været en hel anden - men det gør jeg jo netop icon_cheesygrin.gif

Jeg skriver i et indlæg hvis jeg mener jeg kan bidrage i et indlæg - eller komme med fakta/hjælp - uanset hvor mange gange en bruger spørger - eller hvor mange pilleanlæg brugeren tæsker igennem :great:[/quote

og det sætter jeg pris på :) . Om det også er korrekt i den virkelige verden er dybest set et metafysisk spørgsmål (som jeg ved en del om, da jeg er filosof). Da jeg ikke er vvsér eller stoker-forhandler, så ved jeg ikke ret meget om dette. Deraf den forholdsvist store mængde spørgsmål og den lange undersøgelses-fase.

Min førnævnte bekymring er jo set herfra legitim, at du så formår at perspektivere den er jo kun godt..... eller måske skidt (synes det er trist at Passat delvis er i kinesiske hænder). Men det kommer igen an på øjnene der ser.

og så kom der lige en yderligere perspektivering....

Måske Tom-AT har fat i den lange ende med handling.... det er samuraiens vej (men han er jo også konstabel :) :great: )
levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

nemocharley skrev:
Hov hov - jeg gav skam blot Tom ret i det han skriver - for det er helt korrekt i den virkelige verden, - men det har skam ikke ummidelbart noget med dine indlæg at gøre - hvis jeg ikke gad svare i dine indlæg - så havde sagen været en hel anden - men det gør jeg jo netop icon_cheesygrin.gif

Jeg skriver i et indlæg hvis jeg mener jeg kan bidrage i et indlæg - eller komme med fakta/hjælp - uanset hvor mange gange en bruger spørger - eller hvor mange pilleanlæg brugeren tæsker igennem :great:[/quote

og det sætter jeg pris på :) . Om det også er korrekt i den virkelige verden er dybest set et metafysisk spørgsmål (som jeg ved en del om, da jeg er filosof). Da jeg ikke er vvsér eller stoker-forhandler, så ved jeg ikke ret meget om dette. Deraf den forholdsvist store mængde spørgsmål og den lange undersøgelses-fase.

Min førnævnte bekymring er jo set herfra legitim, at du så formår at perspektivere den er jo kun godt..... eller måske skidt (synes det er trist at Passat delvis er i kinesiske hænder). Men det kommer igen an på øjnene der ser.

og så kom der lige en yderligere perspektivering....

Måske Tom-AT har fat i den lange ende med handling.... det er samuraiens vej (men han er jo også konstabel :) :great: )
Tom-AT har helt klart fat i den lange ende - han er nemlig en NINJA :great:
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ok, hvis halvdelen ejes af Passat Energi, og den anden halvdel af kineserne, hvem ejer så den tredie halvdel ?

.... puha, må vist spare lidt på rødvinen 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Ok, hvis halvdelen ejes af Passat Energi, og den anden halvdel af kineserne, hvem ejer så den tredie halvdel ?

.... puha, må vist spare lidt på rødvinen 8)
Endnu et tegn på - DET ER FAKTISK SKADELIGT AT BLIVE TAGET MED SUGEKOP VED FØDSLEN icon_cheesygrin.gif :great:
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af Tom_AT »

levi skrev:
Tom-AT har helt klart fat i den lange ende - han er nemlig en NINJA :great:
Hov hov.. OVERkonstabel om jeg må be 8) :P
levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

Tom_AT skrev:
Hov hov.. OVERkonstabel om jeg må be 8) :P
Det er det samme icon_cheesygrin.gif

Det har jeg nemlig selv KONTROLLERET :great:
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af Tom_AT »

levi skrev:
Det er det samme icon_cheesygrin.gif

Det har jeg nemlig selv KONTROLLERET :great:

Kontrolleret ligefrem?
Jeg var ellers overbevist om at folk som dig tjekkede icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

Tom_AT skrev:

Kontrolleret ligefrem?
Jeg var ellers overbevist om at folk som dig tjekkede icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Det eneste jeg tjekker, - er at jeg altid KONTROLLERER :great: icon_cheesygrin.gif

Besvar