MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

ino skrev:bioheat kører bare der er meget få fejl bruger ca 4t pr år til ca 180 m2
Hej Ino, jeg kan se på designet at din model er en af de første - hvor længe har du haft dit anlæg? De få fejl du nævner, er det noget jeg kan lokke dig til at uddybe?

Brugeravatar
ino
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 maj 2010 10:02
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 185
Brændsel: 8mm Piller
Årligt forbrug: 4,1 T
Geografisk sted: 2670 greve

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af ino »

har haft en utæt magasin låge. Har vendt lås og problemet er løst!
Senest rettet af ino 18 jan 2013 19:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
ino
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 maj 2010 10:02
Mit fyr: Passat Bioheat 149
Areal: 185
Brændsel: 8mm Piller
Årligt forbrug: 4,1 T
Geografisk sted: 2670 greve

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af ino »

Har haft anlæg siden 2010. Det er lidt kedeligt at have en bioheat kun fylde piller på og tømme aske!
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

ino skrev:Har haft anlæg siden 2010. Det er lidt kedeligt at have en bioheat kun fylde piller på og tømme aske!
og det er bare sådan det skal være :D
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

Der er en ulempe ved MGM jeg først kommer til at tænke på nu. Firmaet er lille og nyt - hvad nu hvis det drukner i succes (ikke har logistik eller hænder nok til at yde en god service), eller omvendt går konkurs - hvem henvender man sig så til for reservedele, support etc.? Fabrikken ligger vistnok i Tyrkiet - det er noget lettere at ringe til Passat, forestiller jeg mig.

Ikke så rart at tænke på, men det er da væsentligt at have med i sine overvejelser.

Det er i øvrigt på servicesiden at Scotten står så stærkt, det og så prisen. For nu at bringe et pillefyr i samme prisklasse som MGM ind i det.

levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

nemocharley skrev:Der er en ulempe ved MGM jeg først kommer til at tænke på nu. Firmaet er lille og nyt - hvad nu hvis det drukner i succes (ikke har logistik eller hænder nok til at yde en god service), eller omvendt går konkurs - hvem henvender man sig så til for reservedele, support etc.? Fabrikken ligger vistnok i Tyrkiet - det er noget lettere at ringe til Passat, forestiller jeg mig.

Ikke så rart at tænke på, men det er da væsentligt at have med i sine overvejelser.

Det er i øvrigt på servicesiden at Scotten står så stærkt, det og så prisen. For nu at bringe et pillefyr i samme prisklasse som MGM ind i det.
Passat er idag delejet af kinesere (Tjek selv deres selskabsoplysninger), - hvis regnskaberne ikke bliver bedre hos Passat ift. de sidste mange driftsår så tror jeg kineserne trækker stikket på et tidspunkt (Eller overtager det "gode" der er tilbage i Passat, - og tager det med til Kina) - så faktisk vil jeg mene MGM firmaet ummidelbart er stærkere end Passat er - både firmamæssigt, - men også likviditetsmæssigt....

Blot min ydmyge observation og vurdering.
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

levi skrev:
Passat er idag delejet af kinesere (Tjek selv deres selskabsoplysninger), - hvis regnskaberne ikke bliver bedre hos Passat ift. de sidste mange driftsår så tror jeg kineserne trækker stikket på et tidspunkt (Eller overtager det "gode" der er tilbage i Passat, - og tager det med til Kina) - så faktisk vil jeg mene MGM firmaet ummidelbart er stærkere end Passat er - både firmamæssigt, - men også likviditetsmæssigt....

Blot min ydmyge observation og vurdering.
Fååårkk - der er godt nok mange faktorer man skal tage i betragtning. icon_frown.gif
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af Tom_AT »

Eller også skal bare bare lade være med alle de bekymringer der kan opstå når man bruger lidt for meget tid på nettet. For meget snak og for lidt action har aldrig gavnet noget som helst ;-)
nemocharley

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af nemocharley »

Levi og Tom_AT kan jo også bare lade være med at bruge tid på mine indlæg.

Jeg bliver vred over sådan et indlæg. Uanset meningen bag.

Og jeg bruger al den tid, der passer mig.
levi

MGM 15 Comfort vs Bioheat 149

Indlæg af levi »

nemocharley skrev:Levi og Tom_AT kan jo også bare lade være med at bruge tid på mine indlæg.

Jeg bliver vred over sådan et indlæg. Uanset meningen bag.

Og jeg bruger al den tid, der passer mig.
Hov hov - jeg gav skam blot Tom ret i det han skriver - for det er helt korrekt i den virkelige verden, - men det har skam ikke ummidelbart noget med dine indlæg at gøre - hvis jeg ikke gad svare i dine indlæg - så havde sagen været en hel anden - men det gør jeg jo netop icon_cheesygrin.gif

Jeg skriver i et indlæg hvis jeg mener jeg kan bidrage i et indlæg - eller komme med fakta/hjælp - uanset hvor mange gange en bruger spørger - eller hvor mange pilleanlæg brugeren tæsker igennem :great:

Besvar