Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Kudahl

Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Indlæg af Kudahl »

Hej på forummet.

Jeg står og skal købe nyt fyrringsanlæg, da min nuværende stoker er slidt og dyr i drift.

Jeg vil gerne kunne fyre med korn/træpiller og evt. flis i vintersæsonen og brænde om sommeren, da vi er nødsaget til at holde varme på badeværelset.

Jeg er har skåret valget ned til 2 emner: Twin heat´s A20´er eller KSM´s 325. Jeg kan dog ikke finde ret mange indlæg på div. forum´s med disse 2 anlæg. Er der nogen der har nogle erfaringer, de vil dele ud af og evt. fremhæve styrker og svagheder ved de anlæg, så jeg kan træffe en kvalificeret beslutning.

På forhånd tak.

Henrik@kudahl.net

Brugeravatar
Claus
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 240
Tilmeldt: 12 jan 2007 20:58
Mit fyr: KSM 275-18-i
Areal: 300
Brændsel: Kirsebærsten, kornafrensning, træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5750
Årligt forbrug: regner med 15 t
Geografisk sted: Midtfyn ( Heden )
Kontakt:

Re: Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Indlæg af Claus »

Kudahl skrev:Hej på forummet.

Jeg står og skal købe nyt fyrringsanlæg, da min nuværende stoker er slidt og dyr i drift.

Jeg vil gerne kunne fyre med korn/træpiller og evt. flis i vintersæsonen og brænde om sommeren, da vi er nødsaget til at holde varme på badeværelset.

Jeg er har skåret valget ned til 2 emner: Twin heat´s A20´er eller KSM´s 325. Jeg kan dog ikke finde ret mange indlæg på div. forum´s med disse 2 anlæg. Er der nogen der har nogle erfaringer, de vil dele ud af og evt. fremhæve styrker og svagheder ved de anlæg, så jeg kan træffe en kvalificeret beslutning.

På forhånd tak.

Henrik@kudahl.net

Hej kudal

Har du været rundt her ? viewforum.php?f=63
Claus Bendixen
27 x 300 w Growatt paneler monteret mod syd-vest med 35 graders hældning, 3 x 2000 w Growat invertere
20 andele i Rynkebygård møllelaug
Kudahl

Re: Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Indlæg af Kudahl »

Tak for det.

Sjovt nok er det ikke så svært at finde udtalelser omkring KSM´s anlæg, det er straks værre at finde info/indlæg omkring Twin Heat´s M20i. Der er flere positive indlæg om deres CPI-anlæg.

Skal man tolke det sådan at:
1: Twin Heat´en køre så perfekt at ejerne endnu ikke har været i fyrrummet og dermed ikke har erfaringer/opservationer at dele :P
2: eller skal man tolke det sådan, at anlægget er noget bras og derfor ikke solgt i ret mange eksemplarer ?
3: eller er det blot for dyrt i forhold til kvalitet og funktionalitet.

Håber at høre fra nogle Twin Heat folk.
johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
17
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Re: Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Indlæg af johnny Møller »

Hej

Nej det er absolut ikke noget bras de laver, det er af meget høj kvalitet det de laver, jeg tror ikke der er mange der har problemmer med dem da de er meget simpel og æder næsten alt.
jeg vil helt sikker anbefale twin heat, dog kender jeg ikke meget til ksm.

jeg har haft en m20 i 3år
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Valg af stoker: Twin Heat A20 Vs. KSM 325

Indlæg af Ole S. »

Hej
Jeg kender ikke dit varmebehov, men en Twin Heat M20 kan vel opvarme et MEGET stort hus, mener den ligger omkring 30kw, måske en cpi 12 kan klare dit behov, også en noget billigere løsning.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Besvar