Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillefyr inde i huset

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Duborg
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 18 jan 2009 12:54
Mit fyr: Hoval Biolyt Eksklusiv 10 Kw
Areal: 170 m2
Brændsel: Neova 6 mm. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: ca 10 kg
Årligt forbrug: 6,2 T.
Geografisk sted: Holløse, 4700 Næstved
Modtaget likes: 1 gang

Pillefyr inde i huset

Indlæg af Duborg » 16 jan 2013 19:38

Ph 12 har røgrøret sidden ovenpå kedlen og jeg mener man kan vælge om den skal sidde i venstre eller højre ved bestillingen.
Med venlig hilsen

Duborg


nemocharley

Pillefyr inde i huset

Indlæg af nemocharley » 16 jan 2013 20:34

Duborg skrev:Ph 12 har røgrøret sidden ovenpå kedlen og jeg mener man kan vælge om den skal sidde i venstre eller højre ved bestillingen.
Det er fuldstændig korrekt. Men den skal have noget ekstra plads bagud til service. Omkring 50cm mener jeg at huske. Jeg ved heller ikke om jeg havde lyst til at have en stoker stående i andet end et regulært aflukket fyrrum.

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Pillefyr inde i huset

Indlæg af pso » 16 jan 2013 21:05

Den gamle støtte model fylder b90 d80 h 90 plus min50cm til påfyldning
Pumper motorventil og tryk eks kan side over fyret i kan selv side for fyr og silo
De 45 cm bredde men det skal være ikke brændbart vægge og låger foran

nemocharley

Pillefyr inde i huset

Indlæg af nemocharley » 16 jan 2013 21:08

pso skrev:Den gamle støtte model fylder b90 d80 h 90 plus min50cm til påfyldning
Pumper motorventil og tryk eks kan side over fyret i kan selv side for fyr og silo
De 45 cm bredde men det skal være ikke brændbart vægge og låger foran
Hvilket fyr taler du om? er det en PH?

lonep
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13 jun 2012 11:29
Mit fyr: MGM 15 comfort
Areal: 250-300
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland

Pillefyr inde i huset

Indlæg af lonep » 18 jan 2013 10:49

Jeg var meget i tvivl da jeg skulle skifte fyr.
Brugte megt tid på at læse om de fyr der blev anbefalet og specielt læste jeg om de forskellige problemer der var og er med fyrene. Specielt gik jeg kold på afvejning af piller ved skift eller indblæsning af piller, erfaring siger jo at smuld i siloen kommer frem igen.
Jeg synes ganske enkelt at tiden er for kort til at bruge den på rens, justering, afvejning af piller + div. andet dagligt.
Specielt skal du være opmærksom på om der er mulighed for at den kan brænde tilbage UANSET sikkerhed med vand.
Køb IKKE et fyr der er for stort i ydelse, hellere køre fuld styrke når det er rigtigt koldt, ... er fyret for stort i kapacitet, er det noget bras når der ikke er det helt store behov for varme, det er ofte der problemerne kommer fordi mange ikke fungerer ordentligt ved lavt forbrug. ......Skidtet skal fungere og det gør min mgm15 så mon ikke den lille også gør, jeg ville give den en chance .
Mit valg blev MGM15 Comfort og hvis den lille fungerer på samme måde , og der ellers er plads derti, også i højden, ville jeg slet ikke være i tvivl.
Lonep


nemocharley

Pillefyr inde i huset

Indlæg af nemocharley » 18 jan 2013 11:29

enig med ovenstående, på alle punkter. Vil dog tilføje at MGM Junior koster 1/3 af en Hapero. Men Haperoen fylder mindre (primært fordi pillemagasinet er meget lille). Og at du sandsynligvis ligeså let vil kunne få plads til en MGM Comfort 15, i fald trådstarter vælger at bygge lidt om.

Trådstarter: Jeg kan godt forstå du bliver forvirret. Jeg startede med at sætte mig ind i den her stoker-verden, for ganske få måneder siden - det hjælper på det, men jeg har meget at lære endnu. :)

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Pillefyr inde i huset

Indlæg af pso » 25 jan 2013 21:19

Ja undskyld jeg taler om scotte/woody med mini silo


Besvar