Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Aske i herden

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
dr_schlemer
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 02 maj 2011 19:29
Mit fyr: Woody/Opop 20kW
Areal: 179m2+58m2 værksted
Brændsel: german pellets (8mm)
Fremviser gerne i postnummer: 8355
Årligt forbrug: 8

Aske i herden

Indlæg af dr_schlemer » 15 dec 2012 11:10

CRHansen skrev:

Nasty jeg har samme oplevelse med German Pillets
Jeg kører ikke med andet end German Pelletts. Det virker rigtig fint.

Herden renses manuelt hver 2. til 3. uge. Ellers kører jeg med 50% renseblæs i 3 sek hver 10. min.

Det er nok vigtigt, at 3-punkts kalibreringen er udført med de piller, som fyret anvender...
(179m2 hus & 58m2 værksted, Woody/Opop 20kW til vinterhalvåret, luft-luft varmepumpe til sommerhalvåret)


pendec

Aske i herden

Indlæg af pendec » 16 dec 2012 00:40

dr_schlemer skrev:Synes umiddelbart, at asken ser en anelse lysegrå ud... Men ellers homogen uden piller/klumper. Måske du giver en anelse for meget luft/for lidt piller?
styring og luftlem kan nok ikke sænkes meget mere så stopper blæseren med at dreje :) (ved godt flere syntes det lyder syret men kondensator på bio18 er vist defekt her)
det er nok mere træk som via min aspirohætte har fået lidt ekstra gang i den. Det kører ellers perfekt og måske 10% til gråspurvene men er dem vel undt, imod et fyr som skulle have herden renset hver 3. dag og slagger og alt andet ondt som fulgte med.

fyrop
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11 sep 2012 09:53
Mit fyr: SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 16KW
Areal: 234
Brændsel: Prima Træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2765
Årligt forbrug: 7
Givet likes: 4 gange

Aske i herden

Indlæg af fyrop » 14 jan 2013 13:46

EKP skrev:
Jeg kører 100% på blæseren i 5 sek. hvert 15 min. Det kører bare :great:

Havde tidligere prøvet med 70-90% men så brændte det til slagger. Nu er den hævet så meget at asken blæses væk inden det når at smelte sammen.

Har nu kørt med din opskrift på 100% blæs i en måneds tid. Og det virker faktisk rigtig godt og har stort set ikke haft problemer siden.
Men hvad er ulempen ved dette. Bruger den flere piller eller hvad er årsagen til at man ikke bare altid kører 100% fra fabrikken?

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Aske i herden

Indlæg af knaldhatte » 14 jan 2013 14:49

Jeg prøvede også den med 100 % blæs. Syntes bare der begyndte komme sorte piller i asken. Det jo nok fordi når fyret kører 100% så er herden ikke lang nok til piller bliver der ved 100% blæs. Der trods alt tryk på ved så stor rens.

Jeg kører rens 55% hvert 6 min og så 3 sek. Der når i løbet af 1 døgn ikke hobe sig noget op, som der værd skrive om. Men mit renser også hver dag kl 2130 så hvis det kører 1 døgn uden kunne lave en kage. Så jeg jo glad og tilfreds. Mit kompressor rens er jeg sindsyg glad for. Det kører bare. Fyld piller på tøm aske og start semi rens en gang om ugen i 1 min så spillet det :)

Kompressor rens burde følge med fyret som standart, og så bare en kobling i siden hvor du sætter luft til. Det jo ikke for de 2 stykker rør og en magnet ventil, koster en bondegård. Kompressoren kan jo købes i jem og fusk.


Besvar