Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Når mænd dummer sig.........

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz » 12 jan 2013 16:10

Hej alle pillenørder.

Vi mænd er generelt et meget dygtig folkefærd - MEEEN - For selv den bedste vil det gå galt af og til, og hvorfor ikke så lave et lille indlæg om dette emne så vi kan sidde og grine lidt af hinanden.

Jeg er sikker på at I nok skal komme frem med et par gode historier hvis jeg lægger ud med en.

Sagen er den at jeg for et par minutter siden lavede noget som minde mig om en episode som jeg var ude for sidste eller forrige år.

Alle har nok prøvet at fylde gas på en af de "engangslightere" som faktisk godt kan fyldes op.
Når man står der med den lille gasflaske samt lighter og forsøger at fylde på, fiser en del af gassen ved siden af - ned på fingerne som er ved at fryse til is og man føler bare ikke at der komme en skid gas ind i lighteren.
Nå, men der stod jeg hen over håndvasken og fyldte på og fyldte på og fyldte på indtil at den for pokker måtte være fuld.

Lightergas er tungere end luft - En lighter tænder ikke særlig godt når gassen er kold og hjernen var vist slået fra :oops:

Lige pludselig var lighteren varm men gassen var stadig i håndvasken samt i afløb for det sagde bare lige pludselig "WUUUUFFFF"
Flammerne stod op omkring hovedet, helt op til loftet og det buldrede som en gal i afløbet........og jeg måtte undvære mine øjenbryn et stykke tid icon_cheesygrin.gif

Nogle der kan slå den ????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af EKP » 12 jan 2013 16:52

You win :-)

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Tom_AT » 12 jan 2013 17:02

Heller ikke en jeg kan slå ;)

calle

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af calle » 12 jan 2013 17:38

Lintz skrev:Hej alle pillenørder.

Vi mænd er generelt et meget dygtig folkefærd - MEEEN - For selv den bedste vil det gå galt af og til, og hvorfor ikke så lave et lille indlæg om dette emne så vi kan sidde og grine lidt af hinanden.

Jeg er sikker på at I nok skal komme frem med et par gode historier hvis jeg lægger ud med en.

Sagen er den at jeg for et par minutter siden lavede noget som minde mig om en episode som jeg var ude for sidste eller forrige år.

Alle har nok prøvet at fylde gas på en af de "engangslightere" som faktisk godt kan fyldes op.
Når man står der med den lille gasflaske samt lighter og forsøger at fylde på, fiser en del af gassen ved siden af - ned på fingerne som er ved at fryse til is og man føler bare ikke at der komme en skid gas ind i lighteren.
Nå, men der stod jeg hen over håndvasken og fyldte på og fyldte på og fyldte på indtil at den for pokker måtte være fuld.

Lightergas er tungere end luft - En lighter tænder ikke særlig godt når gassen er kold og hjernen var vist slået fra :oops:

Lige pludselig var lighteren varm men gassen var stadig i håndvasken samt i afløb for det sagde bare lige pludselig "WUUUUFFFF"
Flammerne stod op omkring hovedet, helt op til loftet og det buldrede som en gal i afløbet........og jeg måtte undvære mine øjenbryn et stykke tid icon_cheesygrin.gif

Nogle der kan slå den ????
Hvis nogen har lyst til at konkurrere, så prøv at trække bukserne ned og slå en prut, mens du holder en tændt engangslighter bag numsen - SÅ er den slået icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

nicolaj mogensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 93
Tilmeldt: 03 feb 2010 22:04
Mit fyr: bio18
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Årligt forbrug: håber 5 tons
Geografisk sted: sindal

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af nicolaj mogensen » 12 jan 2013 17:41

så har i heller ikke rotter mere i kloaken haha


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Klaus » 12 jan 2013 17:42

JEg kan da lige briliere med dengang min gamle Benekov fyrede med korn og fremløbet var 80grader varmt også i håndklædetørren.. Ikke rart når man liiige skal samle håndklæddet op og striber sin mås på den 80grader varme håndklædetørrer sweat.gif

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz » 12 jan 2013 17:45

calle skrev:
Hvis nogen har lyst til at konkurrere, så prøv at trække bukserne ned og slå en prut, mens du holder en tændt engangslighter bag numsen - SÅ er den slået icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
da jeg og gutterne var halvstore knajter og kede os slog vi en prut i et raffelbæger og vendte det på hovedet en halv times tid med en bog på - når den så blev vendt - ja så var der aroma i luften.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af Lintz » 12 jan 2013 17:52

Klaus skrev:JEg kan da lige briliere med dengang min gamle Benekov fyrede med korn og fremløbet var 80grader varmt også i håndklædetørren.. Ikke rart når man liiige skal samle håndklæddet op og striber sin mås på den 80grader varme håndklædetørrer sweat.gif
Jeg vil næsten gætte på at ryggen blev rettet ud :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af abn » 12 jan 2013 18:26

Har prøvet engang da vi var ved at flytte ind at der begyndte at sne.... grå sne. Det var da underligt, så mig ind for at kigge til fyrret som konen havde fyldt på. Det var dengang vi fik affaldstræ fra en spærfabrik, så der var i alle størrelser og med savsmuld. Når så man kom til alt smuld og småpindene så puttede man en halv spandfuld ind oven i de store stykker. Men nej det syntes konen var alt for lidt så hun havde puttet 2-3 spandfulde ind fyldt med savsmuld. Hvad tror i der skete da jeg kiggede til det...........ca det samme som med lighterpåfyldningen. Jeg havde heller ikke så meget øjenbryn og pandehår tilbage sFun_explosive.gif
Mvh Anders

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Når mænd dummer sig.........

Indlæg af pelle » 12 jan 2013 18:54

calle skrev:
Hvis nogen har lyst til at konkurrere, så prøv at trække bukserne ned og slå en prut, mens du holder en tændt engangslighter bag numsen - SÅ er den slået icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Du skal beholde underbukserne på.. Ellers forsvinder alt håret... Og, nej.. Jeg har ikke prøvet det, men kender en der har.. icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Besvar