døjer med min VVB

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
havn
Stoker IV
Stoker IV
13
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Har takket: 1 gang

døjer med min VVB

Indlæg af havn »

hej jeg taber min "varmtvands" beholder en metro 150L ikke sådan fysisk, men men når huset trækker varme som her i eftermiddag løber det bare forbi VVB, jeg har tidligere monteret en strengregulerings ventil for at tvinge vand igennem beholderen denne ventil skal helt ned på 0,8 for at beholderen trækker rundt og helst skal min pumpe køre "fuld skrue".
Jeg mener ikke min beholder er kalket til, jeg har altid ligge på omkring 52 grader på mit brugsvand, det bliver styret på en termostat ventil med dyk føler og på mincirkulations streng er der ligeledes en cirkon ventil monteret også sat til 52 grader.

jeg har iforbindelse med mit nye fyr monteret en alpha 2 pumpe men den "ser" tilsyneladende heller ikke min beholder og stod på 11 watt da jeg kom hjem, nu er det sat på max 44watt


vil det kunne hjælpe med at montere en motor ventil ala den 3 vejs ventil som scotte tilbyder, som jeg læser er det heller uden problemer at køre med den?

mvh havn

levi

døjer med min VVB

Indlæg af levi »

havn skrev:hej jeg taber min "varmtvands" beholder en metro 150L ikke sådan fysisk, men men når huset trækker varme som her i eftermiddag løber det bare forbi VVB, jeg har tidligere monteret en strengregulerings ventil for at tvinge vand igennem beholderen denne ventil skal helt ned på 0,8 for at beholderen trækker rundt og helst skal min pumpe køre "fuld skrue".
Jeg mener ikke min beholder er kalket til, jeg har altid ligge på omkring 52 grader på mit brugsvand, det bliver styret på en termostat ventil med dyk føler og på mincirkulations streng er der ligeledes en cirkon ventil monteret også sat til 52 grader.

jeg har iforbindelse med mit nye fyr monteret en alpha 2 pumpe men den "ser" tilsyneladende heller ikke min beholder og stod på 11 watt da jeg kom hjem, nu er det sat på max 44watt


vil det kunne hjælpe med at montere en motor ventil ala den 3 vejs ventil som scotte tilbyder, som jeg læser er det heller uden problemer at køre med den?

mvh havn
Ja det vil løse problemet da du så kører dedikeret varmtvandsprioritering - det er ganske sjældent der er problemer med varmtvandsprioritering, - og hvis der endelig har været lidt problemer har årsagerne som regel ikke noget med selve kittet at gøre - som regel har det noget med folks installation at gøre - eller fordi man har en gammel tilkalket beholder etc.
Slettet 12854

døjer med min VVB

Indlæg af Slettet 12854 »

"VVP" kunne vel laves meget simpelt ved at en elektrisk termostat i VVB kunne styre en magnetventil, termostat er jo i forvejen indbygget hvis det er en kombi-VVB.

Så at: når VVB kalder på varme, lukker magnet ventil for videre fremløb til huset og fremløb derved tvinges igennem VVB....
Det hele vil kunne laves lokalt ved VVB, uden at skulle blande styring til fyret ind i det, hvis styring er indstillet rigtigt (PID) vil den jo hurtigt opdage at der kommer koldt returvand fra VVB og så hæve effekt tilsvarende.

Vil det ikke virke ?
(der er jo sikkert mange måder at lave det på)
(og jeg er ikke VVS'er...)
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

døjer med min VVB

Indlæg af pille bruger »

Christian-1980 skrev:"VVP" kunne vel laves meget simpelt ved at en elektrisk termostat i VVB kunne styre en magnetventil, termostat er jo i forvejen indbygget hvis det er en kombi-VVB.

Så at: når VVB kalder på varme, lukker magnet ventil for videre fremløb til huset og fremløb derved tvinges igennem VVB....
Det hele vil kunne laves lokalt ved VVB, uden at skulle blande styring til fyret ind i det, hvis styring er indstillet rigtigt (PID) vil den jo hurtigt opdage at der kommer koldt returvand fra VVB og så hæve effekt tilsvarende.

Vil det ikke virke ?
(der er jo sikkert mange måder at lave det på)
(og jeg er ikke VVS'er...)
Jo sikkert.
Men hvorfor opfinde den dybe tallerken to gange ?
Funktionen er jo indbygget i styringen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Slettet 12854

døjer med min VVB

Indlæg af Slettet 12854 »

pille bruger skrev:
Jo sikkert.
Men hvorfor opfinde den dybe tallerken to gange ?
Funktionen er jo indbygget i styringen.
Den dybe tallerken er vidst opfundet mange gange...
Alt afhængig af hvordan ens anlæg er skruet sammen og de forskellige ting er placeret i forhold til hinanden, er det ikke sikkert at ledningstræk til 3-vejs ventil var særlig hensigsmæssig, derfor dette forslag, da man måske, alt efter anlæget kunne lave denne simple VVP ved VVB.

mentaly
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 22
Tilmeldt: 12 jul 2011 09:04
Mit fyr: woody 20kw
Areal: 340
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: 10-55
Årligt forbrug: 9 Tons

døjer med min VVB

Indlæg af mentaly »

Hej jeg vil da lige sige jeg kører med et setup med 3 vejs ventil til til en 200 liters varmtvandsbeholder, på en woody det er jo det samme som scotte, det kører da bare uden problemer, jeg har lavet min opsætning, som tegningen i manualen, når den er blevet tvunget i knæ i knæ af 2 børn og en kone der tager et 50 graders bad er der varmt vand igen efter 20-25 mins :-)
Med venlig hilsen

Overfyr passer på Nyholm gods :-)

Fyrdata online http://users.telenor.dk/~dsl192260/pillefyr

Besvar