Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af levi » 09 jan 2013 23:26

Rene`larsen skrev:

Det er jo derfor scotten skal købe i bauhaus, de har den bedste pris. Det får man jo ikke nogen kunder af at henvise til men det er måske det der er problemet icon_cheesygrin.gif
Nej det er skam ikke noget problem hvor kunden handler René - hvis man vil handle anlæg i Bauhaus så gør man da det.

Vi lever ganske godt af vores knowhow og service - derudover er vi skam også prismæssigt fuldt ud konkurrecedygtige med Bauhaus når vi laver tilbud til kunder på komplette anlæg - og det på trods af at vores anlæg har Semirens :great:

Indrøm Du endnu engang har rodet dig ud i et indlæg du skulle have holdt dig langt fra - og endnu engang har du afsløret dig selv i at springe over hvor gærdet er lavest - ud med semirens, - ja ja - det er en nem løsning, - og det er fint med mig hvis du piller ting ud af andre typer anlæg du sælger - men lad venligst være med at udtale dig om Scotte anlæggene - thi dem aner du tilsyneladende ikke meget om!


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 10 jan 2013 00:08

levi skrev:
Nej det er skam ikke noget problem hvor kunden handler René - hvis man vil handle anlæg i Bauhaus så gør man da det.

Vi lever ganske godt af vores knowhow og service - derudover er vi skam også prismæssigt fuldt ud konkurrecedygtige med Bauhaus når vi laver tilbud til kunder på komplette anlæg - og det på trods af at vores anlæg har Semirens :great:

Indrøm Du endnu engang har rodet dig ud i et indlæg du skulle have holdt dig langt fra - og endnu engang har du afsløret dig selv i at springe over hvor gærdet er lavest - ud med semirens, - ja ja - det er en nem løsning, - og det er fint med mig hvis du piller ting ud af andre typer anlæg du sælger - men lad venligst være med at udtale dig om Scotte anlæggene - thi dem aner du tilsyneladende ikke meget om!

Jeg har skrevet at det kan være en nødvendighed at fjerne semirens som andre har været nødsaget til,
for at opnå en høj nok røg temp. hvis det er at springe over :oops:

Men hvis du er over dommer og nægter det kan være en løsning så er du da velkommen
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

levi

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af levi » 10 jan 2013 00:12

Rene`larsen skrev:

Jeg har skrevet at det kan være en nødvendighed at fjerne semirens som andre har været nødsaget til,
for at opnå en høj nok røg temp. hvis det er at springe over :oops:
Det er at springe over - og det er ikke noget man gør! - BASTA

Semirensen skal ikke fjernes, - dem der har fjernet den har gjort det fordi de ikke har været villige til at gøre deres installation optimal - eller fordi de ikke er blevet vejledt korrekt der hvor de har købt anlægget - forøvrigt har jeg kun læst om et par stykker herinde der har gjort det - jeg kender ikke nogen IRL der har fjernet semirensen.

Kald du mig bare Over dommer hvis det gør dig glad - jeg mener uanset hvad du kalder mig ikke det er en løsning at fjerne semirensen! - Når man køber et super moderne pillefyr bør man gøre alt for at optimere forholdene til det, - og der er masser af ting man kan gøre - faktisk vil jeg anbefale man gør alt andet end at fjerne semirensen!

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 10 jan 2013 00:26

levi skrev:
Nej det er skam ikke noget problem hvor kunden handler René - hvis man vil handle anlæg i Bauhaus så gør man da det.

Vi lever ganske godt af vores knowhow og service - derudover er vi skam også prismæssigt fuldt ud konkurrecedygtige med Bauhaus når vi laver tilbud til kunder på komplette anlæg - og det på trods af at vores anlæg har Semirens :great:

Indrøm Du endnu engang har rodet dig ud i et indlæg du skulle have holdt dig langt fra - og endnu engang har du afsløret dig selv i at springe over hvor gærdet er lavest - ud med semirens, - ja ja - det er en nem løsning, - og det er fint med mig hvis du piller ting ud af andre typer anlæg du sælger - men lad venligst være med at udtale dig om Scotte anlæggene - thi dem aner du tilsyneladende ikke meget om!

syntes ellers at du skrev at prisforskelden ikke var særlig stor. Det er ikke det du skriver her :)
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af H.S » 10 jan 2013 00:37

Øhh
syntes at denne tråd løber lidt ud hvem krammer hvem :lol: :P


Mon nu kun det er "semirens" der gør forskellen
hvis man kikker på kedlen ellers er der mange andre ting der gør kedlen til en hel anden standard end
dens forgænger BS20
Lidt som da Skoda blev overtaget af VW ;-)
Med og uden semi er det bare en MEGET bedre kedel
alt fra daglig brug til den måde den er "skruet" sammen på :great:
Den gamle BS20 ligner lidt en face liftet kokskedel"opop418" ;-) hvis man stiller dem over for :shock:

Jo jeg har fjernet den engang hvor Skorsten der selv med den gamle stoker gav problemer
Og ja den kommer da nok i igen "når" kunden vælger en anden skorsten/indsats
Gør det mig nu til et dårlig menneske / "!forhandler-montør! NEJ!! icon_cheesygrin.gif "

(ja semirens er kanon men der er også steder hvor ting bare ikke står i medpol 8) )

Men Det gav faktisk kun et tab på 1.8% målt med min Testo 330 2LG
(her ca 376 kr pr år så en indsats til 6800 = kan det betale sig ???)
og en skorsten der var mere tør end med den gamle stoker WIN WIN

NB. Mon en løbesko fra NIKE løber bedre hvis den er købt gennem en dansk registreret forhandler (sorry kunne ikke dy mig :evil: :shock: :great: ) "Måske derfor mine kun vil gå og stå/helst sidde :lol: "

MVH
Henrik
Nb.
der nok har monteret / indreguleret flere NBE fyr end bare mit eget :lol: :lol:
og som aldrig rører en FANTA på dåse, Holder mig til Cola og Rom
Nbb.
og nej jeg har ikke bemærket ej heller ikke de kunder jeg har talt med
at de fyr jeg har sat op/indreguleret efter jeg ikke mere er på NBE liste som forhandler kører
anderledes end de gjorde for ca 3 år siden da jeg stod der :lol: :lol: !!
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 10 jan 2013 06:56

H.S skrev:Øhh
syntes at denne tråd løber lidt ud hvem krammer hvem :lol: :P


Mon nu kun det er "semirens" der gør forskellen
hvis man kikker på kedlen ellers er der mange andre ting der gør kedlen til en hel anden standard end
dens forgænger BS20
Lidt som da Skoda blev overtaget af VW ;-)
Med og uden semi er det bare en MEGET bedre kedel
alt fra daglig brug til den måde den er "skruet" sammen på :great:
Den gamle BS20 ligner lidt en face liftet kokskedel"opop418" ;-) hvis man stiller dem over for :shock:

Jo jeg har fjernet den engang hvor Skorsten der selv med den gamle stoker gav problemer
Og ja den kommer da nok i igen "når" kunden vælger en anden skorsten/indsats
Gør det mig nu til et dårlig menneske / "!forhandler-montør! NEJ!! icon_cheesygrin.gif "

(ja semirens er kanon men der er også steder hvor ting bare ikke står i medpol 8) )

Men Det gav faktisk kun et tab på 1.8% målt med min Testo 330 2LG
(her ca 376 kr pr år så en indsats til 6800 = kan det betale sig ???)
og en skorsten der var mere tør end med den gamle stoker WIN WIN

NB. Mon en løbesko fra NIKE løber bedre hvis den er købt gennem en dansk registreret forhandler (sorry kunne ikke dy mig :evil: :shock: :great: ) "Måske derfor mine kun vil gå og stå/helst sidde :lol: "

MVH
Henrik
Nb.
der nok har monteret / indreguleret flere NBE fyr end bare mit eget :lol: :lol:
og som aldrig rører en FANTA på dåse, Holder mig til Cola og Rom
Nbb.
og nej jeg har ikke bemærket ej heller ikke de kunder jeg har talt med
at de fyr jeg har sat op/indreguleret efter jeg ikke mere er på NBE liste som forhandler kører
anderledes end de gjorde for ca 3 år siden da jeg stod der :lol: :lol: !!

Edermama godt skrevet, dejligt at det ikke kun er mig der er af den overbevisning.

Men det er da super at en forhandele af nbe udre sig om sin helt personlige menning om folk, i en tråd der intet har med emlet at gøre :shock: .Søren du vil vinde mere respekt ved at ringe du har jo mit nummer, hvis der er så meget der presser på :great:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af lamborg » 10 jan 2013 08:15

Undskyld Rene men du er sgu da dummere end bølgepap. Vådt bølgepap endda.
HS holder da fuldstændig med Søren...
Han synes semirens i den nye kedel er kanon og den er meget bedre end den gamle. Der hvor han har fjernet det er hvor kunden først på et senere tidspunkt vil sætte en indsats i sin skorsten. Det samme siger Søren jo . Så nu giver du pludselig Søren ret ?????
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 10 jan 2013 08:38

lamborg skrev:Undskyld Rene men du er sgu da dummere end bølgepap. Vådt bølgepap endda.
HS holder da fuldstændig med Søren...
Han synes semirens i den nye kedel er kanon og den er meget bedre end den gamle. Der hvor han har fjernet det er hvor kunden først på et senere tidspunkt vil sætte en indsats i sin skorsten. Det samme siger Søren jo . Så nu giver du pludselig Søren ret ?????

@lamborg læs hvad jeg har skrevet.

mener bestemt ikke at semirens er dårligt. spørgsmålet var om det var pengene værd( 4500 kr ), og det kunne være en løsning af fjerne semiren hvis mand har problemer med for lav røg temp- dårligt træk i skorstenen.

hvem der holder med hvem er jeg fuldstændig ligeglad med, det var ikke det der var spørgsmålet.
jeg har også før nævnt at en stålforing kan være en løsning
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 116
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning
Modtaget likes: 1 gang

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Aerobatic » 10 jan 2013 11:49

Ved ikke om det er mig der underlig men synes det er ved at være trivielt at læse Levi's evige angreb på på Rene, hvis i har et mellemværende kan i så ikke mødes face to face og få det afgjort en gang for alle? så jeg er fri for at kværne igennem den ene tråd efter den anden som er fykdt med mudderkastning.

/Ulrik

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Smut 25 » 10 jan 2013 13:29

Rene`larsen skrev:

Det er jo derfor scotten skal købe i bauhaus, de har den bedste pris. Det får man jo ikke nogen kunder af at henvise til men det er måske det der er problemet icon_cheesygrin.gif

Jeg har lige. Bestilt en 16kw og en mini komplet ved Levi og jeg skammer mig næsten over og havde
Sagt ja til de tilbud han sendte til mig

Kan kun sige bauhaus Go home....
Last edited by 1 on Ulrik; edited 11 times in total
Begrundelse: Rettet ifølge aftale med Smut


Besvar