Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 09 jan 2013 17:21

Køb Køb hvis de kan levere. Virkningsgraden er der ikke den store forskel på, slet ikke når mand regner pris forskelden med,
og har du en gammel skorsten kan det være nødvendigt at pille rensen ud af kedlen for at opnå en høj nok røg temp. Og så er du lige vidt
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


calle

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af calle » 09 jan 2013 19:14

Hej Christian.

Hvis du spørger mig ( der har en Scotte fra 2008 på en Opop-kedel ), så kan jeg ikke se den store forskel på kun at rense det forreste kedelrum, eller at rense begge kedelrum. Hvis du først er i arbejdstøjet og har slukket for fyret, og har trukket askeskuffen ud, så er der altså ikke meget extra arbejde i at rense bagerste kedelrum.

Hvis jeg skal have et selvrensende fyr, så skal det være den rigtige/ægte vare, som helt kan klare sig selv i mange uger. Indtil videre er jeg dog glad for Opopen, der bliver renset hver 14. dag, når askeskuffen alligevel er fyldt op.

PS. Virkningsgraden på mit u-autodiktatoriske fyr ( hvor det dog klinger) er rigelig høj til de betingelser jeg har. Kan dårligt nok holde røgrøret lunkent.

Venlig hilsen

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5470
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af triumph » 09 jan 2013 19:25

Ulrik skrev:Næ, men de har ikke for vane at montere gamle modeller af deres styringer.
Når V10 er helt færdig vil jeg derfor formode at den er monteret på de modeller der sælges som scotte.
Men ikke på admiralen.
Hvad jeg har hørt, så bliver den alm. styring (pt version 6.xx) ved med og være standart, og version 10 styringen noget man betaler ekstra for ?

levi

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af levi » 09 jan 2013 21:10

Rene`larsen skrev:Køb Køb hvis de kan levere. Virkningsgraden er der ikke den store forskel på, slet ikke når mand regner pris forskelden med,
og har du en gammel skorsten kan det være nødvendigt at pille rensen ud af kedlen for at opnå en høj nok røg temp. Og så er du lige vidt
Renè - René - René - endnu engang skriver du dumme ting! - Du er sku begyndt at miste point hos mig mester!

Du skal da ikke pille rensen/turbulatorerne ud pga. lav røgtemp???

Der er flere måder at hæve røgtemp. på uden at hive rensen ud, - hvis man mener at rensen skal hives ud som det første er man en inkompetent montør der ikke gider sætte sig ind i simpel fysik!

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 09 jan 2013 22:07

levi skrev:
Renè - René - René - endnu engang skriver du dumme ting! - Du er sku begyndt at miste point hos mig mester!

Du skal da ikke pille rensen/turbulatorerne ud pga. lav røgtemp???

Der er flere måder at hæve røgtemp. på uden at hive rensen ud, - hvis man mener at rensen skal hives ud som det første er man en inkompetent montør der ikke gider sætte sig ind i simpel fysik!

Mener bestemt at der flere her på forumet der har gjort, Dumme ting at spare så menge penge, ja hvis man har nok af dem :)

PS. Jeg skrev jo ikke at det var det første man skulle gøre, høj nok må da betyde at der flere muligheder,

pps. skrive dumme ting igen, ja "jeg" ved jo ikke hvordan en scotte virker
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


levi

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af levi » 09 jan 2013 22:35

Rene`larsen skrev:

Mener bestemt at der flere her på forumet der har gjort, Dumme ting at spare så menge penge, ja hvis man har nok af dem :)

PS. Jeg skrev jo ikke at det var det første man skulle gøre, høj nok må da betyde at der flere muligheder,

pps. skrive dumme ting igen, ja "jeg" ved jo ikke hvordan en scotte virker
Man skal ikke pille semirens ud, - hvis man har problemer med kondens så skal man finde problemet istedet!

Og der er flere ting man kan gøre for at fjerne dette problem.

Jeg har endnu ikke sagt til en kunde han skal hive semirensen ud af sit anlæg pga. kondens - og jeg kan ikke forstille mig det nogensinde vil ske.

At du mener det er en løsning at hive semirensen ud er mig en gåde, - og i min verden tåbeligt!

Og forøvrigt - så JA - så mener jeg faktisk ikke du ved hvad du laver/taler om hvis du er villig til at at fjerne semirensen fordi der er andre forhold der skaber kondens! - Det er ikke sådan en montør skal agere - en montør skal finde problemet og løse det!...

Anlægget skal køre som det er konstrueret til at køre, - hvis der kommer kondens - så FIND PROBLEMET og fiks det, - man splitter sku ikke kundens kedel ad - og siger "Hov den her dims er i overskud - den kan du ligge på hylden derovre"!

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af TaagMan » 09 jan 2013 22:54

Rene`larsen skrev:pps. skrive dumme ting igen, ja "jeg" ved jo ikke hvordan en scotte virker
Huh? Du sælger dem bare, eller hvad?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af levi » 09 jan 2013 23:02

TaagMan skrev: Huh? Du sælger dem bare, eller hvad?
Nej han sælger ikke Scotte og har aldrig rigtig gjort det - han sælger sådan set kun Ekoheat icon_cheesygrin.gif

Renés signatur er stærkt misvisende/manipulerende - og jeg vil vove den påstand at ringer en kunde og vil have en Scotte hos ham, - så får han dem lokket til at købe en Ekoheat istedet - gammelt salgstrick, - reklamér med en vare som er populær - men sælg den vare du vil sælge.

Det er ligesom i Elgiganten - de reklamerer med en vare der er ekstremt populær, - når man så kommer ned i butikken så vil de have man skal købe en helt anden vare der er "laaaaangt bedre" - forøvrigt har de desværre også liiiige solgt den sidste af den vare man kom efter....

Bvadr.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af TaagMan » 09 jan 2013 23:05

levi skrev:Nej han sælger ikke Scotte og har aldrig rigtig gjort det - han sælger sådan set kun Ekoheat icon_cheesygrin.gif

Renés signatur er stærkt misvisende/manipulerende - og jeg vil vove den påstand at ringer en kunde og vil have en Scotte hos ham, - så får han dem lokket til at købe en Ekoheat istedet - gammelt salgstrick, - reklamér med en vare som er populær - men sælg den vare du vil sælge.
Hm, det kan jeg ikke lige forholde mig til.. det er jo som at forsøge at sælge "to skud i knæet" til folk... det er der næppe nogen der hopper på.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Scotte 10 kW under Admiral navn i Bauhaus ?

Indlæg af Rene`larsen » 09 jan 2013 23:19

levi skrev:
Nej han sælger ikke Scotte og har aldrig rigtig gjort det - han sælger sådan set kun Ekoheat icon_cheesygrin.gif

Renés signatur er stærkt misvisende/manipulerende - og jeg vil vove den påstand at ringer en kunde og vil have en Scotte hos ham, - så får han dem lokket til at købe en Ekoheat istedet - gammelt salgstrick, - reklamér med en vare som er populær - men sælg den vare du vil sælge.

Det er ligesom i Elgiganten - de reklamerer med en vare der er ekstremt populær, - når man så kommer ned i butikken så vil de have man skal købe en helt anden vare der er "laaaaangt bedre" - forøvrigt har de desværre også liiiige solgt den sidste af den vare man kom efter....

Bvadr.

Det er jo derfor scotten skal købe i bauhaus, de har den bedste pris. Det får man jo ikke nogen kunder af at henvise til men det er måske det der er problemet icon_cheesygrin.gif
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Besvar