Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp.. Woody Black Star :/

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Metomica
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 jan 2013 21:36
Mit fyr: Woody Black Star 30
Areal: 230
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6400

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af Metomica » 08 jan 2013 21:28

Her er lige billeder af flammen, display samt aske (det er for præcis en uge, det aske der er i skuffen)

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

Billede

Billede

Billede

Håber det virker :/


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af pso » 08 jan 2013 21:45

I skal være opmærksom på at der mængden af piller autoafvejning giver sig ændre sig over tid. Hver gang i renser silo og snegl for støv skal i lave ny autoberegning.
Derefter skal lave en igen nogle dage efter og igen en uge efter etc indtil mængden ikke ændre sig ret meget.
For få piller fordi autoberegning står for højt giver ca samme resultat som for meget luft
Jeres forbrug afhænger jo også af hvor godt huset er isoleret og hvor godt rørene fra fyret og til lejlighederne er isoleret.
Brænder fyret rigtigt skal i kigge på forbruget. I kan prøve at lukke for alle radiatorer og evt gulvarme en weekend dag vente en time og se om fyret skruer helt ned på minimum,fabriksmin er 10% men kan være hævet lidt. Såfremt det ikke går på minimum har i et stort rørtab.

Metomica
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 jan 2013 21:36
Mit fyr: Woody Black Star 30
Areal: 230
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6400

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af Metomica » 08 jan 2013 21:50

Hvordan laver man autovejning ? :/ vi aner som sagt intet om det :/

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af paw » 08 jan 2013 22:03


Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af hensan » 08 jan 2013 22:06

Pillebruger har i sit første indlæg givet et link til manual og opstart guide. Det hele står beskrevet i disse guides.

Måske var det derudover en ide at jeres VVS mand som tilsyneladende har indstillet fyret et par gange allerede kom igen. Denne gang en dag hvor i også er hjemme således at han kan fortælle jeg hvordan det gøres således i er i stand til at gøre det selv bagefter ?


Metomica
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 jan 2013 21:36
Mit fyr: Woody Black Star 30
Areal: 230
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6400

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af Metomica » 08 jan 2013 22:24

Vi var hjemme, men han fortalte ikke noget.. Fyret har ikke kørt ordentligt :/ vi har endda haft fat i dem to gange på samme uge :/ og alligevel kører fyret ikk som det skal :/ så ved ikke hvor meget hjælp det vil være :/

Vi bor til leje i den ene lejlighed, og det er os der står for at putte piller på osv.

Vi er mere bange for at det kommer til at køre helt skævt hvis vi piller rundt :/

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af peterfarsinsen » 08 jan 2013 22:35

Der sker jo ikke noget ved at læse de guides der bliver henvist til :)

Gå langsomt frem og ta' billeder af menuerne eller skriv før/efter værdier ned. Det lyder som om, det ikke kan blive meget værre end nu.

I får ikke nogen til at skrive en "manual" til jer, for indstillingerne er individuelle fra fyr til fyr. Man skal se på flamme og asken over tid og følge forbruget. Det kan kun I gøre.

På med vanten :P
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Slettet 12854

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af Slettet 12854 » 09 jan 2013 17:41

Som bruger: --tvivleren-- har skrevet tidligere...

udfyld din profil eller bare skriv hvis du bor, så kunne det jo være at en i nærheden kunne bestikkes med en kop kaffe for se på fyret...

Metomica
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 jan 2013 21:36
Mit fyr: Woody Black Star 30
Areal: 230
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6400

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af Metomica » 09 jan 2013 19:40

Har udfyldt profilen :) bor i Sønderborg :) hvis nogen er i nærheden :)

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Hjælp.. Woody Black Star :/

Indlæg af pso » 09 jan 2013 20:21

Ja det er et meget voldsomt forbrug.

Et så stort forbrug er ikke muligt uden at i kan komme af med varmen altså bruge den.
Kommer den ikke ind i huset skal den ud igennem skrostenen, så skal aftræk være flere hundrede grader varmt, er det det.
Jeg mistænker at huset og/eller rørene er for dårligt isoleret.
Har i f.eks gammeldags gulvvarme uden gulvvarme pumpeshunt kan det bruge rigtig meget varme hvis man skruer for højt op osv.
Har i det så prøv at lukke for det og se forbruget et døgn efter.

Woody/scotte er et forkert valg til udlejning, her burde udlejer havde valgt et fuldtautomatisk pille fyr som så koster 3 gange så meget som en woody.
Woody/scotte er faktisk avancerede modeller som kan give en meget høj effektivitet, men det kræver en korrekt og løbende vedligeholdelse og justering.
Med stort forbrug skal man nok rense og justere fyret mindst en gang om måneden.
Det er faktisk udlejers problem men det bliver nok umuligt for jer at håndhæve at udlejer skal udskifte woody eller bekoste en VVS mand hver måned.
Har I lyst til at slås kan I måske få hjælp hos huslejenævnet, men jeg tror det bliver en svær kamp.

Tilbage er der kun 2 muligheder enten må I flytte eller lære at vedligeholde og justere fyret og varmesystemmet iøvrigt.
Mit bedste råd er at I forlanger at udlejer bekoster en montør i det nødvendige antal timer som det tager at give jer et kursus.

Det er muligt at lære det ved at læse manualer og få hjælp via stokerpro, men I skal regne med at investere mange timer.
Jeg har nok brugt mindst 40 timer på at lære min woody at kende og jeg havde en del viden om varmestystemer i forvejen.
Jeg synes så det er sjovere end reality TV, men synes man ikke det er sjovt, eller har lidt sans for teknik kan det bliver hårdt arbejde.
Først og fremmest skal i nok gå lidt systematisk til værks ellers taber man nemt overblikket i denne process.

Før nogen får lyst til at kigge forbi skal i skrive i profil hvor i bor, og så tror jeg i skal regne med at hoste op med noget mere end en kop kaffe.

Som sagt tror jeg ikke jeres problem kun er fyret, forbrugs siden skal der nok også kigges på, men fyret skal selvfølgelig renses og justeret.
Såfremt i kan beskrive huset og varmeinstallation kan vi måske gætte hvor i skal sætte ind.

Skal i igennem med hjælp fra stokepro var det nok bedst at I havde en fulgte og guidede jer, men jeg har for travlt kan være væk fra forum i mange dage eller uger,
og iøvrigt er der mange der har langt mere erfaring med woody end jeg har.

god arbejdslyst


Besvar