Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
istedet for at hælde alt det skrammel i olien, hvad så med at undersøge hvad der rent faktisk gør at den bruger olie????
nu har vores 1.4'er TDI fabia, ikke brugt nævneværdigt olie før nu, men den har så også kørt 358.000 km, og det er en 05'er.
Det viste sig at være oliedækslet der var slap i fjederen, så derfor skulle der lige et nyt til. Et nyt originalt dæksel = 66,25 kr ved vores leverandør.
nu har vores 1.4'er TDI fabia, ikke brugt nævneværdigt olie før nu, men den har så også kørt 358.000 km, og det er en 05'er.
Det viste sig at være oliedækslet der var slap i fjederen, så derfor skulle der lige et nyt til. Et nyt originalt dæksel = 66,25 kr ved vores leverandør.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Hej Bigfoot,Bigfoot skrev:istedet for at hælde alt det skrammel i olien, hvad så med at undersøge hvad der rent faktisk gør at den bruger olie????
nu har vores 1.4'er TDI fabia, ikke brugt nævneværdigt olie før nu, men den har så også kørt 358.000 km, og det er en 05'er.
Det viste sig at være oliedækslet der var slap i fjederen, så derfor skulle der lige et nyt til. Et nyt originalt dæksel = 66,25 kr ved vores leverandør.
Jeg har faktisk, på foranledning af dig, bestilt nyt komplet oliedæksel fordi der netop var oliesnask under skjoldet - so thanks for the Info:-)
Men bilen bruger ikke olie, ikke mere end hvad de normalt gør de der 1.4 16v jf forhandlerne.. Men den bruger en smule mellem olieskift (0.5-1.0 L) og har haft en Lupo der rundede 400000 km og den brugte ingen olie mellem skift... Jeg har ladet mig forklare det er ventilerne på denne type motor, og tec2000 skulle mindske denne tendens - dette jf. Min mekanikker...
- Hangaard
- Stoker XI
- 13
- Indlæg: 527
- Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
- Mit fyr: Easypell 32Kw.
- Areal: 570
- Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
- Fremviser gerne i postnummer: 6933
- Geografisk sted: Lidt syd for Herning
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 38 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Er helt enig i at hvis bilen fejler noget så skal det laves, udtalesen om at det er noget skrammel er netop olie religion, nogen mener at den billigste olie er precis lige så god som den dyreste, men det er jo også umuligt at vide om den bil der er slidt op ved 300000km kunne have kørt 400000km hvis den fra ny havde anvendt Tec2000.Bigfoot skrev:istedet for at hælde alt det skrammel i olien, hvad så med at undersøge hvad der rent faktisk gør at den bruger olie????
Der findes dog mange eksempler hvor Tec2000 viser sit værd, men hvis man tror at bilen pludslig efter tilsætningen køre 10% længre på litteren og at Tec 2000 kan reperer motoren så tro om igen, men det nedsætter friksionen og alt andet lige betyder det mindre slid i de bevægelige dele, Tec 2000 har så den fordel at der ikke sættes et skadelig lag af teflon i hele motoren.
Min tro er at ved brug af Tec2000 så holder motoren-gearkassen-hydralikken længre, men du kan nødvendigvis ikke mærke forskæl på din motor.
Jeg havde en ford Sirrea 2,0 V6 for den del år siden, her fik motoren en silke blød gang med Tec2000, Havde en Audi 4,2 V8 den fik også en mere rolig gang, min nuværende mondeo 2,5 V6 kan jeg ikke mærke noget på.
Mig bekendt er Tec2000 klorfri.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Iflg sikkerhedsdatabladet er der Chlorparaffine iHangaard skrev: Mig bekendt er Tec2000 klorfri.
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Spørgsmål - er der en bivirkning ved Chlorparaffine som der er ved Teflon?! Mere så jeg få forståelsen for/indsigten i betydningen af Tec2000 indhold af dette...Klaus skrev: Iflg sikkerhedsdatabladet er der Chlorparaffine i
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Klor og svovl er tit tilsat pga. det har en ringe gnidningsmodstand og derved far en "antislid" egenskab.
Så længe partiklerne er under 3-4 my skulle der ikke være fare på færde og under den størrelse fanges det ikke i filteret. Problemet med Teflon er det er store partikler som delvist fanges i filteret og det der når at blive klemt fast, bliver klemt fast da det ikke er alle steder der er plads til partikler på 10my som teflon. Som ekstra info kan du se partikler i din "tilsætning" er de over 40my for de kan ses med det blotte øje!
Danco skulle være et godt produkt, men til støj, der er ingen olie der kan reparere noget som helst.
Så længe partiklerne er under 3-4 my skulle der ikke være fare på færde og under den størrelse fanges det ikke i filteret. Problemet med Teflon er det er store partikler som delvist fanges i filteret og det der når at blive klemt fast, bliver klemt fast da det ikke er alle steder der er plads til partikler på 10my som teflon. Som ekstra info kan du se partikler i din "tilsætning" er de over 40my for de kan ses med det blotte øje!
Danco skulle være et godt produkt, men til støj, der er ingen olie der kan reparere noget som helst.
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Hej Klaus,Klaus skrev:Klor og svovl er tit tilsat pga. det har en ringe gnidningsmodstand og derved far en "antislid" egenskab.
Så længe partiklerne er under 3-4 my skulle der ikke være fare på færde og under den størrelse fanges det ikke i filteret. Problemet med Teflon er det er store partikler som delvist fanges i filteret og det der når at blive klemt fast, bliver klemt fast da det ikke er alle steder der er plads til partikler på 10my som teflon. Som ekstra info kan du se partikler i din "tilsætning" er de over 40my for de kan ses med det blotte øje!
Danco skulle være et godt produkt, men til støj, der er ingen olie der kan reparere noget som helst.
Ok... God forklaring, så selv jeg kan fange det, så det forklaret godt:-)
Mht støj, så "lover" producenten, at tec2000 lægger som en hinde/lag på indmaden i motoren så sådanne ventil lyd der er i starten (1-2sekunder) ikke er der..
Jeg har snakket med min reservedelspusher, og da jeg kun køber kvalitetsreservedele, så ville jeg liiiige høre til det oliefilter der, og det er et MAN filter, som skulle være ok..
- Bigfoot
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 200 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Det man lige skal være klar over med tilsatssnask til olien, er at der dele i motoren som ikke tåler at få tilført en ekstra hinde.
F.eks lejer i turboer, ventilløftere, knastlejer og sådan. Det er ikke alle steder at det er fornuft at hælde sådan noget skidt i.
Det er altså ikke lykken bare at hælde sådan noget snask i sit olie. Det er fint nok hvad de fortæller de kan klare, og fjerne støj (er der støj, er der noget galt, det skal der ikke hældes lort i olien for)
Det er lidt ligesom den der mener at utætheder i et kølesystem bare kan klares med et par æg, noget ingefær, eller decideret kølertætner.
Er det utæt, så skal det repareres, ikke tilstoppes med snask!!!!!!
Som i måske kan læse jer til, så bliver jeg aldrig den store tilhænger af tilsatsmidler i smøremidler og sådan. Det er alt for meget hokus pokus i mine øjne. Bare se vores fabia. Den fik vi da den havde kørt 78.000, nu har den rullet 358.000, og der er ikke engang skiftet en pakning på den motor, andet end almindelig service, med en god kvalitets longlife olie. Den har endda kørt 50.000 km interval i sine service, indtil den rundede 300.000 km, så gik vi ned på 30.000 istedet, da det så ud til at filtret gik i opløsning af at sidde så længe.
F.eks lejer i turboer, ventilløftere, knastlejer og sådan. Det er ikke alle steder at det er fornuft at hælde sådan noget skidt i.
Det er altså ikke lykken bare at hælde sådan noget snask i sit olie. Det er fint nok hvad de fortæller de kan klare, og fjerne støj (er der støj, er der noget galt, det skal der ikke hældes lort i olien for)
Det er lidt ligesom den der mener at utætheder i et kølesystem bare kan klares med et par æg, noget ingefær, eller decideret kølertætner.
Er det utæt, så skal det repareres, ikke tilstoppes med snask!!!!!!
Som i måske kan læse jer til, så bliver jeg aldrig den store tilhænger af tilsatsmidler i smøremidler og sådan. Det er alt for meget hokus pokus i mine øjne. Bare se vores fabia. Den fik vi da den havde kørt 78.000, nu har den rullet 358.000, og der er ikke engang skiftet en pakning på den motor, andet end almindelig service, med en god kvalitets longlife olie. Den har endda kørt 50.000 km interval i sine service, indtil den rundede 300.000 km, så gik vi ned på 30.000 istedet, da det så ud til at filtret gik i opløsning af at sidde så længe.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- Hangaard
- Stoker XI
- 13
- Indlæg: 527
- Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
- Mit fyr: Easypell 32Kw.
- Areal: 570
- Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
- Fremviser gerne i postnummer: 6933
- Geografisk sted: Lidt syd for Herning
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 38 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Alle de dele du nævner oven for tager ikke skade af Tec2000 da olietilsætningen her ikke tillægger noget som eksempel swedol gør da dette lægger en teflon lag hvilket ikke er godt alle steder.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter
- Klaus
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 3772
- Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
- Mit fyr: MGM Comfort 15KW
- Areal: 185kvm
- Brændsel: De billigste træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Dagligt forbrug: 10-16kg
- Årligt forbrug: Forventet 4 ton
- Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 2 gange
Erfaringer med Danco Oil Tec 2000
Ha ha hvad tror du måske der gør en olie til en longlife olie?? Ja netop tilsats snask eller på dansk: additiver. Altså BigfootBigfoot skrev:Det man lige skal være klar over med tilsatssnask til olien, er at der dele i motoren som ikke tåler at få tilført en ekstra hinde.
F.eks lejer i turboer, ventilløftere, knastlejer og sådan. Det er ikke alle steder at det er fornuft at hælde sådan noget skidt i.
Det er altså ikke lykken bare at hælde sådan noget snask i sit olie. Det er fint nok hvad de fortæller de kan klare, og fjerne støj (er der støj, er der noget galt, det skal der ikke hældes lort i olien for)
Det er lidt ligesom den der mener at utætheder i et kølesystem bare kan klares med et par æg, noget ingefær, eller decideret kølertætner.
Er det utæt, så skal det repareres, ikke tilstoppes med snask!!!!!!
Som i måske kan læse jer til, så bliver jeg aldrig den store tilhænger af tilsatsmidler i smøremidler og sådan. Det er alt for meget hokus pokus i mine øjne. Bare se vores fabia. Den fik vi da den havde kørt 78.000, nu har den rullet 358.000, og der er ikke engang skiftet en pakning på den motor, andet end almindelig service, med en god kvalitets longlife olie. Den har endda kørt 50.000 km interval i sine service, indtil den rundede 300.000 km, så gik vi ned på 30.000 istedet, da det så ud til at filtret gik i opløsning af at sidde så længe.
Selvforsynernes samlingsted: https://www.facebook.com/groups/126990627465139/