Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Askeplade - gevind kaput

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Gribskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 09 apr 2012 18:14
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 190
Brændsel: DKBrænde Prima 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Geografisk sted: Gribskov Kommune, Nordsjælland

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Gribskov » 07 jan 2013 21:19

Hej venner,

Min mand kom hjem i dag til en ”udbrændt” alarm, efter at forsøgt at genstarte fyret kom der ”optændingsfejl”. Efter et par forsøg lavede den ”askeplade alarm”.

Da jeg så 3 timer senere kommer hjem og tager brænderen ud for at efterse og evt. rense den, kan jeg konstatere at askepladen ikke kan lukke. Da jeg adskiller brænderen konstaterer jeg at gevindet i askepladen som spindlen skal tage fat i er væk – se vedlagte billeder, det er den klods der sidder fast på askepladen der er tale om. De streger man ser er efterladenskaber efter et gevind, og jeg fandt dele af gevindet liggende i brænderen. Spindlen kan overhovedet ikke tage fat i klodsen på pladen pga. manglende gevind.

Jeg har lige sendt billederne til vores VSS'er som leverede fyret, men taler jo nok ikke med dem før imorgen tidlig. Jeg går ud fra dette er omfattet af reklamationsretten (fyret blev leveret i august 2012). Hvor længe skal man forvente de skal være om at få få reservedel?

Min forhåbninger er ikke store, siden de i efteråret mente de ville være 1+ uge om at skaffe en eltænder. Dengang hjalp Rene' Larsen mig med en akut levering. Men hvad er rimeligt at forvente, det er jo ved at blive koldt igen ;)

På forhånd tak.

mvh
Nicolai
DSC03959_800.jpg
DSC03958_800.jpg
Fuld størrelse billeder : http://hjorth.com/Fyr/DSC03958.JPG og http://hjorth.com/Fyr/DSC03959.JPG


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af newpas » 07 jan 2013 21:33

Den gevindklods er da fejlkonstrueret. Den skal være længere og så boltes ned på fladen af plade. Som den er nu vil der i den "vinkelklods" fremkomme en skæv belastning så vinklen mellem gevindklods og plade hele tiden ved belastning vil forsøge at ændre sig fra de 90 grader og derved "skævbelaste" gevindene. Blot min mening! :shock:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Bigfoot » 07 jan 2013 21:36

ja den konstruktion der, vil da kun give et skævt træk, til enhver tid.

utrolig så ringe det er konstrueret.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af tvede67 » 07 jan 2013 21:40

Jeg er efterhånden målløs...... :shock: :shock: :shock:

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af tvede67 » 07 jan 2013 22:02

Måske kan Rene`hjælpe dig med hurtig levering af ny askeplade!?


Gribskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 42
Tilmeldt: 09 apr 2012 18:14
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 190
Brændsel: DKBrænde Prima 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Geografisk sted: Gribskov Kommune, Nordsjælland

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Gribskov » 07 jan 2013 22:09

tvede67 skrev:Måske kan Rene`hjælpe dig med hurtig levering af ny askeplade!?
Ja, men jeg mener jo den bør dækkes af min leverandør. Heldigvis har vi el-patron til varmt vand og varmeblæser til huset. Men et er jo :evil: ikke derfor vi brugte 70KKr på at få installeret pilelfyret + har 2 tons træpiller stående i carporten :wink:

Er der nogen der kan be/afkræfte om dette design virkelig er så problematisk, samt om det er det der stadig bruges eller om vores fyr har været en gammel /første generationsmodel som har stået på lageret.

Jeg må med skam indrømme at jeg indimellem ser frem til at Eko'en er slidt ned eller afskrevet (ved ikke om den overhovedet holder 3 år) så vi kan se os om efter en anden model - MGM, Baxi eller måske bare en Woody (tror ikke jeg ville være blevet mere / oftere beskidt af den).

mvh
Nicolai

levi

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af levi » 07 jan 2013 22:20

Gribskov skrev:
Ja, men jeg mener jo den bør dækkes af min leverandør. Heldigvis har vi el-patron til varmt vand og varmeblæser til huset. Men et er jo :evil: ikke derfor vi brugte 70KKr på at få installeret pilelfyret + har 2 tons træpiller stående i carporten :wink:

Er der nogen der kan be/afkræfte om dette design virkelig er så problematisk, samt om det er det der stadig bruges eller om vores fyr har været en gammel /første generationsmodel som har stået på lageret.

Jeg må med skam indrømme at jeg indimellem ser frem til at Eko'en er slidt ned eller afskrevet (ved ikke om den overhovedet holder 3 år) så vi kan se os om efter en anden model - MGM, Baxi eller måske bare en Woody (tror ikke jeg ville være blevet mere / oftere beskidt af den).

mvh
Nicolai
Ummidelbart er det der jo ikke en sliddel, - så det bør være dækket af din garanti på anlægget :great:

Jeg vil give de andre i denne tråd ret - det er godt nok en mystisk/klein konstruktion det der...... :shock:

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af tvede67 » 07 jan 2013 22:33

[quote="Gribskov"][/quote]

Ja, men jeg mener jo den bør dækkes af min leverandør. Heldigvis har vi el-patron til varmt vand og varmeblæser til huset. Men et er jo :evil: ikke derfor vi brugte 70KKr på at få installeret pilelfyret + har 2 tons træpiller stående i carporten :wink:



Ja det mener jeg selvfølgelig også! Det var ment som et forslag, så i hurtigt kan få varme på igen.

Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af KjeldB » 07 jan 2013 22:35

Levi skrev : Ummidelbart er det der jo ikke en sliddel, - så det bør være dækket af din garanti på anlægget :great:

Iflg. Manualen skal spindlen smøres så er det vel også en sliddel, hvis man ikke har smurt den, ?
Last edited by 1 on KjeldB; edited 7 times in total
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637

Andreasbox

Askeplade - gevind kaput

Indlæg af Andreasbox » 07 jan 2013 22:36

Jeg fik en ny askeplade til mit fyr for ca. 3 mdr. siden, og den er magen til. (ikke pga. defekt gevind)
Så jeg er sikker på det er den rigtige du har.

Jeg kan ikke se hvad i mener der skulle være i vejen med konstruktionen

På videoen her kan i se hvordan den køre
http://www.youtube.com/watch?v=0sOL8l3Dduc


Besvar