Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bigfoot

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Bigfoot

Indlæg af mgmone » 05 jan 2013 17:14

Hej Bigfoot
Da der nu findes et MGM Comfort forum vil jeg svare på dine spørgsmål her:
Magasin og kedel kan adskilles(6 skruer, 2 bolte, 2 multistik og en føler ud af dyk lomme) kan efter adskillelse let passerer igennem 60 cm bred dør.
hvis det ønskes kan kedlen leveres med en 80 mm røgstuds, hvilket sparer en del plads i forhold til 130 mm standard studs, ved lodret røgafgang med 80 mm røgrør kan mål fra væg bag fyr og til front af fyr holdes på ca 80 cm, alle MGM Comfort har magasin på højre side af kedel, al service foretages forfra, det er således ikke noget problem at placerer magasin side helt op af væg.
Hilsen Karsten

Glædelig bag jul til Ulrik :great:
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Bigfoot

Indlæg af Bigfoot » 05 jan 2013 17:25

super tilbagemelding, havde også set den det andet sted der, men vælger da at svare her.

Det er min makker som var interesseret i nogle detaljer om fyret, da han overvejer det istedet for sit oliefyr. Men det er først på budgettet når olietanken er tom igen, hvilket vil sige omkring september-oktober eller sådan.

Men tak for svaret Karsten.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 693
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Bigfoot

Indlæg af Flyball » 05 jan 2013 19:12

Bigfoot skrev:super tilbagemelding, havde også set den det andet sted der, men vælger da at svare her.

Det er min makker som var interesseret i nogle detaljer om fyret, da han overvejer det istedet for sit oliefyr. Men det er først på budgettet når olietanken er tom igen, hvilket vil sige omkring september-oktober eller sådan.

Men tak for svaret Karsten.
Stoooor tank :)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Bigfoot

Indlæg af Bigfoot » 05 jan 2013 19:41

Flyball skrev:
Stoooor tank :)


:great:
egentlig ikke.... men han bruger sin brændeovn så meget, at fyret næsten ikke kører.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

dannidines

Bigfoot

Indlæg af dannidines » 05 jan 2013 23:54

mgmone skrev:Hej Bigfoot
Da der nu findes et MGM Comfort forum vil jeg svare på dine spørgsmål her:
Magasin og kedel kan adskilles(6 skruer, 2 bolte, 2 multistik og en føler ud af dyk lomme) kan efter adskillelse let passerer igennem 60 cm bred dør.
hvis det ønskes kan kedlen leveres med en 80 mm røgstuds, hvilket sparer en del plads i forhold til 130 mm standard studs, ved lodret røgafgang med 80 mm røgrør kan mål fra væg bag fyr og til front af fyr holdes på ca 80 cm, alle MGM Comfort har magasin på højre side af kedel, al service foretages forfra, det er således ikke noget problem at placerer magasin side helt op af væg.
Hilsen Karsten

Glædelig bag jul til Ulrik :great:

Hej Karsten,

Jeg er nysgerrig.. Har kigget på MGM COMFORT LUX'en, da min kollega har i sinde at smide en pillegnasker ind i stedet for en oliebrænder (meget forståeligt) ...

Jeg er selv selvudråbt NBE ambassadør qua mine oplevelser med NBE og deres Kundeservice + produkter.. MEN jeg har i sinde at vise ham lidt rundt i denne verden og her kommer MGM Comfort/LUX ind i billedet..

Faktisk er der, som jeg ser det, ikke noget at komme efter på selvefyret, foruden det tvungne serviceeftersyn, så er alt umiddelbart tip-top:-) ... Jeg er dog nysgerrig iht Liagro/Benekov historikken hvor "seneste" konkurs er 1. Kvartal 2012.. Hvor du efterfølgende er overgået fra værende ejer, til teknikker... Mit spørgsmål udløses af de nuværende angivne 5 års garanti... Hvad med de kunder som har handlet før konkursen, er deres garanti overført til dette firma MGM og uden forbehold?!

Du må undskylde jeg stiller så direkte og kontakt et spørgsmål, men anser firma stabilitet som en afgørende faktor i et sådanne valg.

Undskylder for lån af tråd


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Bigfoot

Indlæg af Lau » 06 jan 2013 09:43

dannidines skrev:
Undskylder for lån af tråd


Taget i betragtning af postyret der var i sidste forår, og det at Karsten ikke længere er ejer, men medarbejder - så syntes jeg du skulle spørge ham ved telefonopkald eller på anden ikke offentlig måde.

Det er et andet firma, med et andet produkt - hvad du spørger om er nutiden fuldstændingt uvedkommende.

:great:

dannidines

Bigfoot

Indlæg af dannidines » 06 jan 2013 10:44

Lau skrev:

Taget i betragtning af postyret der var i sidste forår, og det at Karsten ikke længere er ejer, men medarbejder - så syntes jeg du skulle spørge ham ved telefonopkald eller på anden ikke offentlig måde.

Det er et andet firma, med et andet produkt - hvad du spørger om er nutiden fuldstændingt uvedkommende.

:great:
Hej Lau,

Point taken, men forums er oftest til for at dele/formidle information - hvorfor jeg ikke helt 100% deler din holdning... DER hvor jeg tilsyneladende er helt skudt ved siden af er, at jeg var overbevist om der var tale om samme fyr/producent af fyret, hvorfor jeg valgte at spørge sådan - for så kan et nyt firma med tidligere ejer som ansat jo godt forholde sig til et produkt der er solgt under tidligere CVR nummer... Min motivation for at spørge er jo netop garanti og om der ville være nogen for de tidligere fyr og at tendens med firmaer lukker og tidligere ejer bliver ansat i nyt firma er set før (siger ikke der er ugler i mosen, men er da noget jeg som selvstændig ville forholde mig til og have en officelt holdning til)

Skriver undskyld for lån af tråd og beklager mit spørgsmål er så direkte, skriver tillige, at fyret ser ud til at være et 110% iorden produkt, så er på ingenvis "på nakken af nogen," men nu jeg evt skal lokke en kollega til et pillefyr, så er et sådanne forhold ret aktuelt... Intet fordækt i det syntes jeg..

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

Bigfoot

Indlæg af mgmone » 06 jan 2013 13:54

Hej
Hvis det stadig kan interesserer nogle så har MGM Boilers ved indgåelse af kontrakt med den Tyrkiske producent samtidigt over taget alle forpligtelserne med de 24 mdr. fabriks garanti på alle MGM Comfort solgt i danmark og Sverige, hvad enten disse er solgt af MGM Boilers, eller af det nu lukkede Benekov Danmark , eller Benekovs Danmarks tidligere forhandlere som feks: C-Service. Det skal under streges at MGM Comfort aldrig har været produceret hos Benekov CZ. At MGM Boilers har købt alle rettigheder til tegninger,. navn m.v. af kuratoren i det nu lukkede Benekov Danmark A/S.
Hvis der blandt de ca. 200 MGM Comfort kunder findes bare en der har modtaget faktura fra MGM Boilers på sliddel til, eller reparation af et MGM Comfort fyr, desuagtet hvor dette fyr er købt, betaler jeg straks det dobbelte beløb tilbage. samt sponsererer 5000,- til en gril fest i Ulriks have for medlemmer af stoker pro.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

dannidines

Bigfoot

Indlæg af dannidines » 06 jan 2013 13:59

mgmone skrev:Hej
Hvis det stadig kan interesserer nogle så har MGM Boilers ved indgåelse af kontrakt med den Tyrkiske producent samtidigt over taget alle forpligtelserne med de 24 mdr. fabriks garanti på alle MGM Comfort solgt i danmark og Sverige, hvad enten disse er solgt af MGM Boilers, eller af det nu lukkede Benekov Danmark , eller Benekovs Danmarks tidligere forhandlere som feks: C-Service. Det skal under streges at MGM Comfort aldrig har været produceret hos Benekov CZ. At MGM Boilers har købt alle rettigheder til tegninger,. navn m.v. af kuratoren i det nu lukkede Benekov Danmark A/S.
Hvis der blandt de ca. 200 MGM Comfort kunder findes bare en der har modtaget faktura fra MGM Boilers på sliddel til, eller reparation af et MGM Comfort fyr, desuagtet hvor dette fyr er købt, betaler jeg straks det dobbelte beløb tilbage. samt sponsererer 5000,- til en gril fest i Ulriks have for medlemmer af stoker pro.
Hilsen Karsten

Hej Karsten,

Se det der er god købmandsskab og kanon service - spotless!!

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Bigfoot

Indlæg af TaagMan » 06 jan 2013 14:04

mgmone skrev:Hvis der blandt de ca. 200 MGM Comfort kunder findes bare en der har modtaget faktura fra MGM Boilers på sliddel til, eller reparation af et MGM Comfort fyr, desuagtet hvor dette fyr er købt, betaler jeg straks det dobbelte beløb tilbage. samt sponsererer 5000,- til en gril fest i Ulriks have for medlemmer af stoker pro.
Hilsen Karsten
Totalt i orden service!


P.s. Må jeg tage en fræser med? :lol:
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Besvar