Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

Henrik O
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 09 mar 2011 06:43
Mit fyr: Scotte Black star 10kw v10
Areal: 102
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 3300
Geografisk sted: Grindsted
Kontakt:

Barlinek Træpiller

Indlæg af Henrik O » 21 feb 2012 21:55

Hmm træls. De er ikke kommet i forbrændingen endnu, så ved ikke om der er nogle problemer der. Har du oplevet problemer med forbrændingen i forhold til de gamle?

Jeg fik mine leveret for godt en uge siden - heldigvis "kun" 3 tons.[/quote]



Købte scotte 10 kw i december og har kun brugt barlinek. Købte 500 kg i hjem og fix så jeg havde lidt til og starte på, og dem var jeg meget glat for, og da de var brugt op startede jeg på de andre og dem er jeg ikke helt så glad for, synes ikke fyret køre helt så godt som med de første piller jeg fik, der er mere smuld og så kommer der en aske kage som jeg tager væk en gang i døgnet+ meget uens snegl dosering ved afvejning.
Mvh Henrik


Henrik O
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 09 mar 2011 06:43
Mit fyr: Scotte Black star 10kw v10
Areal: 102
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 3300
Geografisk sted: Grindsted
Kontakt:

Barlinek Træpiller

Indlæg af Henrik O » 21 feb 2012 21:56

2011 og købt hos energi7
Mvh Henrik

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Barlinek Træpiller

Indlæg af Vangsgaard » 21 feb 2012 22:04

argh ikke ligefrem askekage jeg har lyst til at bøvle med - håber min stikprøve holder, så det kun er den ene palle

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Barlinek Træpiller

Indlæg af Lintz » 05 jan 2013 17:03

Mæ og en anden gut herinde på Stokerpro har bemærket at der er kommet en Barlinek "F1"
nogle der har erfaring med denne pille - Er den merprisen værd?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Barlinek Træpiller

Indlæg af calle » 05 jan 2013 17:14

Lintz skrev:Mæ og en anden gut herinde på Stokerpro har bemærket at der er kommet en Barlinek "F1"
nogle der har erfaring med denne pille - Er den merprisen værd?
Alene navnet gør dem jo interessante, og så er der jo det med en billet til Formel Jen. Jeg er også interesseret i at høre om andres erfaringer.

Venlig hilsen


peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Barlinek Træpiller

Indlæg af peterfarsinsen » 05 jan 2013 23:45

Altså hvis man kigger på brændværdi alene, så kræver det 1071 kg alm. Barlinek at opnå samme brændværdi som en palle (990 kg) F1-piller, så der burde være en lille (teoretisk) besparelse ved F1-pillerne. Og så er der jo vandindholdet, men jeg ved ikke, hvor stor betydning det har?!

Det ku' være spændende at høre, om nogen har prøvet dem i praksis.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Fireman
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 11 nov 2009 20:39
Mit fyr: Scotte Plus 10 kw/Blackstar BS 20
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4640
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Faxe

Barlinek Træpiller

Indlæg af Fireman » 06 jan 2013 17:09

PÅ opfordring lidt info om F1 pillen. Vi er 4 gutter som købte et træk af Pillemadsen i september. kr 1815 pr palle leveret på Djævleøen. Vi ville oprindeligt ha købt GP men de var
ikke på lager. Vi er alle nybegyndere med piller, men vi er meget tilfredse med F1. Ingen smuld, ingen slagger, gode stærke poser.
Da vi ikke har prøvet andet kan vi desværre ikke sammenlige med andre produkter.
mvh

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Barlinek Træpiller

Indlæg af Lintz » 06 jan 2013 17:16

Fireman skrev:PÅ opfordring lidt info om F1 pillen. Vi er 4 gutter som købte et træk af Pillemadsen i september. kr 1815 pr palle leveret på Djævleøen. Vi ville oprindeligt ha købt GP men de var
ikke på lager. Vi er alle nybegyndere med piller, men vi er meget tilfredse med F1. Ingen smuld, ingen slagger, gode stærke poser.
Da vi ikke har prøvet andet kan vi desværre ikke sammenlige med andre produkter.
mvh
Dejligt at få lidt feedback men lidt ærgeligt at I endnu ikke kender så meget til andre piller - For det lyder lidt henad som de alm. Barlinek dog med mindre smuld.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Barlinek Træpiller

Indlæg af peterfarsinsen » 06 jan 2013 18:24

Fireman skrev:PÅ opfordring lidt info om F1 pillen. Vi er 4 gutter som købte et træk af Pillemadsen i september. kr 1815 pr palle leveret på Djævleøen. Vi ville oprindeligt ha købt GP men de var
ikke på lager. Vi er alle nybegyndere med piller, men vi er meget tilfredse med F1. Ingen smuld, ingen slagger, gode stærke poser.
Da vi ikke har prøvet andet kan vi desværre ikke sammenlige med andre produkter.
mvh
Tak for bidraget! Rart at I ikke har noget skidt at sige om dem, men (som Lintz også siger) ærgeligt, at I ikke har erfaring med alm. Barlinek.

Med de priser Pillemadsen kører med lige nu, er der (ifølge mit regnestykke ovenfor) en besparelse på/tjent hele 38,- (en palle F1/15 kg vs. en palle alm. Barlinek/15 kg) ved at købe en palle F1-piller. Udregningen tager dog alene udgangspunkt i brændværdi, da jeg ikke ved, hvad det koster at "varme" en procent vand ud af et kilo piller, og det er svært at regne ud, hvad smuld koster :x

At der så er mindre smuld i dåsen og i teorien jo også mindre aske er gør heller ikke noget.
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk

Brugeravatar
percy
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 148
Tilmeldt: 04 mar 2011 13:59
Mit fyr: Scotte fyr 20 kw chip ver. 6.68
Areal: 186+95m2
Brændsel: Barlinek ECO pellets 2013
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: 30-35kg
Årligt forbrug: Ca. 8t.
Geografisk sted: Sall, Hammel
Givet likes: 1 gang
Kontakt:

Barlinek Træpiller

Indlæg af percy » 02 mar 2013 17:25

Så har jeg købt til resten af året og lidt til. Barlinek eco pellets skulle det være den gang. Her læst en del om eco pille. Har haft German Pellets og var ikke helt tilfreds, med GP der har været en del med slagger og aske. :cry:
Jeg fik fyldt Barlinek i tanken og lod lige fyret få fat i den nye pille inden jeg ville lave grund indstillingerne.. Meen til min store overraskelse kan jeg konstatere at der ikke ligger slagger, kager, på herden. Yes I like. :great:
Harvstuderet poserne på pallerne og det er ret nemt at gennemskue om der skulle gemme sig i de nederste poser. Ret nemt da de er gennemsigtige.
Apropos poser, så er det da vist den til dags dato bedste kvalitet jeg har oplevet.
Så herfra er der 10 tombs up herfra. icon_cheesygrin.gif 8)

Go weekend.


Besvar