Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fokus på træpillepriser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
levi

Fokus på træpillepriser

Indlæg af levi » 21 nov 2007 16:51

Nu er der jo stor debat om træpille kvalitet, og priser på disse.

Istedet for at lave et forbrugerpanel - hvorfor gør man så ikke noget ved sagen istedet ?

Ja jeg snakker om at stokerpiller.dk bliver importør af træpiller - en forening på 10 mand burde nemt kunne starte et lille selskab - og bryde træpillemonopolet i DK.

I starten kunne folk forudbetale for at opbygge en kreditværdighed, og herefter kunne man nyde godt af ordningen.

Hvis forum tjener 10 procent på pillerne, og folk forudbetaler er der godt overskud til siden her, og brugerne ville kunne få pillerne til helt andre priser end i DK.

Så slipper vi også for al den kornfyring med tærede kedler til følge - og al æren ville tilfalde denne side!

En anden fidus er at mange mange mange flere ville komme herind - netop for at handle piller.

Ja undskyld - men de rabatter man har forhandlet sig frem indtil nu er jo ikke nogen som rigtig batter, når vi alle ved hvad piller reelt koster i det ganske udland..

Blot et forslag til hvorledes siden her kunne få lidt indflydelse, og en større aktivitet.


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Ole S. » 22 nov 2007 19:01

Hej thy

Jeg kunne ikke være mere enig, rabatterne har ikke været attraktive nok for mig ihvertfald, og jeg er nok ikke den eneste. Det er jo en skam, når man tænker på, det kæmpe arbejde der formodentligt ligger bag. Nu er jeg ikke klar over om der findes lønnet personale bag stoker pro??

Jeg tænker også at det MÅ være muligt at importere piller til en helt anden pris. end den der findes på markedet idag, Især hvis man kan aftage flere hundrede tons, og så vil stoker pro jo også blive en reel konkurrent til det etablerede danske pille marked.

Det skal selvfølgelig være piller i en nogenlunde kvalitet, ellers er der alt for mange, mig selv inklusiv, der får store problemer i deres anlæg.

Er der ikke nogen der ved hvad piller i RIGTIG store mængder koster i det ganske udland??
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Ulrik » 22 nov 2007 20:34

Jeg kan næsten med garanti sige at det ikke bliver en realitet at Stoker Pro Forum begynder at forhandle træpiller.
Der er rigeligt arbejde med at vedligeholde domænet i forvejen.

Vores "opgave" er at forsøge at gøre tingene mere overskuelige. Det gør vi gennem vores prislisteoversigt, via vores diskussionsforum samt gennem de tilgængelig oplysninger der findes.
Det er ikke vores opgave at blive træpillerforhandler med alt hvad det indebærer.
Så ville vi, set med mine øjne, miste "retten"til at være til.
Dermed sagt at det kan være en farlig faldgrube hvis der kommer store summer penge ind i billedet.

Rabatordinger er ok. Kan folk spare lidt er det fint. Kan de finde bedre/billigere piller via prislisteoversigten eller andre steder er det også fint nok.


Dog vil jeg sige at det der foreslås må blive en opgave for brugerne. De der er interesserede i at lave dette, kan sagtens få specielt diskussionsplads til rådighed.
MvH Ulrik©

Knud Harald
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 sep 2007 22:47
Mit fyr: Manna stoker bygget til kul ombygget
Areal: 212+(100 udhus)
Brændsel: småt brændbart. lige nu træpiller
Årligt forbrug: 10-12t
Geografisk sted: Kattrup v. Horsens

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Knud Harald » 17 dec 2007 12:13

Hej
Jeg overvejer at købe 1 bilfuld træpiller i Lithaun hvordan er reglerne om det med moms, told osv. jeg vil gerne dele med nogle prisen er 4616,16 euro for 24 t. ink 18% Lithauisk moms. kan jeg nøjes med det eller skal jeg(vi) også til at betale dansk moms og told efterfølgende.
Jeg kender en som vil aftage 6t. jeg er derfor i overskud med ca. 8-10t. for denne fyringssesson.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Ulrik » 17 dec 2007 12:21

Knud Harald skrev:Hej
Jeg overvejer at købe 1 bilfuld træpiller i Lithaun hvordan er reglerne om det med moms, told osv. jeg vil gerne dele med nogle prisen er 4616,16 euro for 24 t. ink 18% Lithauisk moms. kan jeg nøjes med det eller skal jeg(vi) også til at betale dansk moms og told efterfølgende.
Jeg kender en som vil aftage 6t. jeg er derfor i overskud med ca. 8-10t. for denne fyringssesson.
Jeg har tidligere talt med Told & Skat om det at importere træpiller fra udlandet.
De fortalte at slutbrugeren SKAL være i lastbilen når varen køres over grænsen.
Hvis i er 3 der deler et træk, skal i altså sidde i bilen alle 3 når den kører over grænsen.

Men prisen er jo også så god at du kan tillade dig at købe dem ex moms i litauen og betale moms herhjemme.
Pillerne er stadig billige.

Til sidst skal du lige være klar over at import af træpiller fra ukendt producent, kan være et spil i lotteriet.
De kan være gode nok, men du risikerer at få noget skidt.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Lau » 17 dec 2007 13:04

4616,16 euro for 24 t. ink 18% Lithauisk moms = pris pr. ton 1450kr ca...

Jeg ved da ikk om det er så meget billigere end her i DK??? Jeg har fået piller fra 3 forskellige leverandører nu, en gang har jeg betalt 1650kr pr ton, 2 gange har jeg betalt 1600kr pr ton.

For at opnå en besparelse på de 200 kr pr ton, skal man så stadig have en lastbil frem og tilbage til Litauen - medmindre man har en tom vogn der kører fra LIT til DK, så er det sgu svært at opnå et rimeligt overskud på den konto..

Min ydmyge mening. :|

Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Winther » 17 dec 2007 16:49

Selvfølgelig sidder producenterne osse og kigger hinanden i kortene rent prismæssigt, også selvom det er i Lithauen eller Polen. Det er gået med træpillerne som det gik med energikoksene i firserne, afharpningen kunne man få i nakken og koksene til rimelig pris, men efterspørgselen trak ligeså stille priserne ivejret + en dansk tåbeafgift, hvorefter folk købte i Tyskland, komplet idioti!!
Jeg tror ikke på større ændringer i træpille priserne før der kommer et billigt alternativ, eller folk bliver trætte af bøvlet for at spare lidt på varmeudgifterne.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

levi

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af levi » 17 dec 2007 19:29

Der er mange producenter af træpiller ude i det ganske land, desværre virker det meget som om at man snakker sammen om priser.

Det ville være dejligt med en kulegravning af markedet, ligesom en kulegravning af olie og benzin markedet kunne være på sin plads.

Det er sku sært priserne er så tæt på hinanden ?

Knud Harald
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 07 sep 2007 22:47
Mit fyr: Manna stoker bygget til kul ombygget
Areal: 212+(100 udhus)
Brændsel: småt brændbart. lige nu træpiller
Årligt forbrug: 10-12t
Geografisk sted: Kattrup v. Horsens

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Knud Harald » 17 dec 2007 20:14

Hej
De 4616,16 Euro er leveret til 1 adresse i Danmark, efterfølgende koster 50 Euro.
Er der en der er intereseret i nogen piller.

Brugeravatar
Nillerbee
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 06 aug 2007 11:58
Mit fyr: Benekov PL 27 (Tornado)
Areal: ca. 250 m2+100L VVB
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 12-14t
Geografisk sted: Bornholm

Re: Fokus på træpillepriser

Indlæg af Nillerbee » 18 dec 2007 08:20

Jeg har ikke forstand på import af træpiller, men vil stadig råde jer til at få en PRØVE først.

Her på bornholm er der nogen der har brændt nællerne noget så voldsomt ved at importere fra udlandet (PLASTIC i :shock: )
Der går rygter om nogle stykker der sidder med 20 T piller som de ikke kan fyre med :shock: :shock:
(TM3006 vers 7.90.02b)


Besvar