Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rottefælde ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Tom_AT » 26 dec 2012 11:01

Oldgaard skrev:
t-staff : husk at folk som os 2 har en anden indgangsvinkel til hunde end de fleste andre ;) for os er de jo ikke bare et dyr ;)

Tom _AT : ja det er muligvis (bare) et dyr, men personligt så vil jeg i nogle tilfælde hellere være sammen med mine hunde end meningsløse personer ;)
man skyder da heller ikke en hvalp :shock:
I min verden så er der kun!! 2 grunde til at man afliver en hvalp, det er hvis den har en defekt som den ikke kan leve med, eller den vil få væsenlige meen af senere.

husk lige på at hundene ikke har valgt os, men vi har valgt hundene, så det er vores forbandede pligt at at sørge for at de har det bedst mulige liv og det inkluderer desværre også når de skal aflives.
Og lad nu værd med at komme med det sædvanlige skrammel, at hunde ingen følelser har, der må jeg skuffe folk som tror det :roll:
både jeg og min frue kan sagtens se forskel på hundenes opførsel i det daglige og så når jeg har været væk flere dage, når jeg kommer ind af døren, hvis det ikke er en følelse så ved jeg ikke ;)
Og hvad gør man så lige hvis hunden stikker af en dag og kommer hjem nogle timer senere og viser sig at være drægtig. Hvis man så efterfølgende står med 10 hvalpe man ikke kan komme af med og heller ikke kan give en ordentlig tilværelse, så er eneste rigtige løsning sgu at få dem aflivet. Selvfølgelig skal vi sørge for at give vores hunde en ordentlig tilværelse, men langt de fleste hundeejere har på et eller andet tidspunkt oplevet at hunden er rendt væk.

Der er jo desværre visse hundeejere der ikke kan kende forskel på deres hund og deres børn. Og det er sygeligt i min verden. Med mindre selvfølgelig at børnene er nogle værre møgunger icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Lintz » 26 dec 2012 11:06

Oldgaard skrev: Og lad nu værd med at komme med det sædvanlige skrammel, at hunde ingen følelser har, der må jeg skuffe folk som tror det :roll:
både jeg og min frue kan sagtens se forskel på hundenes opførsel i det daglige og så når jeg har været væk flere dage, når jeg kommer ind af døren, hvis det ikke er en følelse så ved jeg ikke ;)
Der er rigtig mange kloge hoveder der har sagt at bla. hunde ikke har føelser eller personlighed - det skulle være fact.

- det vil jeg skide på - når man lever sammen med (i øjeblikket) 4 hunde så ved man noget andet...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af t-staff » 26 dec 2012 11:12

Nu kan en tæve jo få en p-spjørgte eller du tager til dyrlægen og får fjernet livmoren så får tæven ikke hvalpe.. Og en anden ting når man har hund har man sgu styr på den så løber de ikke væk

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Tom_AT » 26 dec 2012 11:14

t-staff skrev:Nu kan en tæve jo få en p-spjørgte eller du tager til dyrlægen og får fjernet livmoren så får tæven ikke hvalpe.. Og en anden ting når man har hund har man sgu styr på den så løber de ikke væk
Det var da alligevel det værste pladder jeg længe har hørt.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Lintz » 26 dec 2012 11:23

Tom_AT skrev:
Det var da alligevel det værste pladder jeg længe har hørt.
Jeg må nok alligevel give dig ret - Uanset hvor god man er ved dyrene og passer på dem vil der ske uheld.
Sidst Naja var i løb havde vi en af hendes hvalpe hjemme på ferie - de blev holdt hver for sig, men med en 7 årig datter i huset gik det alligevel galt - BANG sagde det og så sad Herbie på nakken af Naja - og så var hun drægtig - Hvalpene skulle aflives men døde inden fødslen - Ingen indavl her ved os.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af Oldgaard » 26 dec 2012 11:28

Tom_AT skrev:
Og hvad gør man så lige hvis hunden stikker af en dag og kommer hjem nogle timer senere og viser sig at være drægtig. Hvis man så efterfølgende står med 10 hvalpe man ikke kan komme af med og heller ikke kan give en ordentlig tilværelse, så er eneste rigtige løsning sgu at få dem aflivet. Selvfølgelig skal vi sørge for at give vores hunde en ordentlig tilværelse, men langt de fleste hundeejere har på et eller andet tidspunkt oplevet at hunden er rendt væk.

Der er jo desværre visse hundeejere der ikke kan kende forskel på deres hund og deres børn. Og det er sygeligt i min verden. Med mindre selvfølgelig at børnene er nogle værre møgunger icon_cheesygrin.gif

Undskyld mig, men det er den mest lamme undskyldning for at aflive en hvalp :shock:

Ja selvfølgelig sker der smuttere, men hvis du afliver alle hvalpene med det samme, så får du bare det problem at du risikerer at skulle til dyrlægen alligevel med tæven, da den da så har chance for at udvikle mælkeophobning og betændelse.
Hvis man ikke er interesseret i at ens hund får hvalpe, hvorfor så ikke få den steriliseret ?, så er man sikker.
i Lintz`s tilfælde så er det ok, men igen så burde der en dyrlæge ind over.

Ps. se lige Smut`s annonce her på forummet ;) det er efter min mening den rigtigt måde at takle sådanne ting på ;)
viewtopic.php?f=28&t=16830

PPs. kan kun ryste på hovedet af dem du mener, at deres hunde og børn rangerer på lige fod, bare roligt sådan er det ikke hos os ;) vi har et fornuftigt forhold til hvordan vi behandler hundene her i huset, ungerne derimod, det er en anden sag icon_cheesygrin.gif
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Rottefælde ?

Indlæg af t-staff » 26 dec 2012 13:20

Oldgaard kan kun give dig ret.. Og hvis der sker et uheld så kan man tagectil dyrlæge og få en spjørgte så tæven ikke bliver gravid men igen det kræver jo os man går til en dyrlæge

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Rottefælde ?

Indlæg af Landlyst » 26 dec 2012 13:36

Nu slynger jeg lige en bemærkning ud, ik......

Hvordan afliver i en høne? En due?

jopa

Rottefælde ?

Indlæg af jopa » 26 dec 2012 13:43

Jeg tror generelt os der bor på landet har et lidt andet syn på det at aflive hus og skadedyr.

Har gennem tiden aflivet en del kattekillinger, rotter skader og masser af høns. :skyder:

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Rottefælde ?

Indlæg af pelle » 26 dec 2012 14:12

Landlyst skrev:Nu slynger jeg lige en bemærkning ud, ik......

Hvordan afliver i en høne? En due?
Jeg bruger en elektrisk hjemmelavet dyppekoger med overgang i.. icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.


Besvar