Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvad er umiddelbart den bedste brændekedel på markedet??

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
jopa

hvad er umiddelbart den bedste brændekedel på markedet??

Indlæg af jopa » 21 dec 2012 13:59

Bigfoot skrev:Ja som overskriften siger, så er det spørgsmålet jeg mangler svar på.

Min makker og jeg, har fået en lille vvs opgave. Vi skal skifte en bekendts Orlan gasogen kedel ud. Han er så fishamrende træt af skidtet, det halve kunne være nok. Den falder decideret fra hinanden.
Orlan er sgu udemærket og til en fornuftig pris.
Ham der leverer en del af mit træ fyrer med en Orlan 25kw på 11 år uden at den er faldet sammen.
Klart at dysse sten og bundsten går til med alderen men det gør de også på andre kedler.

Min egen Orla har ikke svigtet mig og kører perfekt dag ud og dag ind.
Giver en masse varme og bruger kun godt halvdelen af det træ min gamle kedel brugte, så helt dårligt er Orlan kedler ikke.


Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

hvad er umiddelbart den bedste brændekedel på markedet??

Indlæg af svæver » 21 dec 2012 15:29

guldfisk skrev:
Der en tomlefinger regl der siger mindst 10 ltr vand pr m2.........altså til et hus på 200 m2 er akkutank str ca 2000 ltr det skulle give den bedste comfort.......så skal man heller ik op midt om natten og lægge træ på ;-)
Tja, jeg tænkte nu mere på at 1500 liter er lige på kanten til en dc32 ved normal fyring , dvs opstart ved akku temp på ca 40 grader- hvis jeg fylder mit fyr helt så øger det temp ca 55grader på een kedelfuld.

/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB

Besvar