ny model scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
herden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 nov 2012 15:44
Mit fyr: konverteret passat atmos A25
Areal: 116
Brændsel: GB træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 4/5
Geografisk sted: 9500

ny model scotte

Indlæg af herden »

er der andre som var til åbenthus arrangement hos nbe. i år. ja det var der selgefølgelig :) men fik i spurgt til de test brænder de havde sat op inde i værkstedet med en lille motor som flyttede herden i pillefyret og hva skulle det bruges til. jeg har hørt at det skulle være noget med at den selv renser herden. men er der nogen som kan bekræfte dette eller hva er det de leger med.....

xkfc

ny model scotte

Indlæg af xkfc »

Nu var jeg ikke til åben hus, desværre.

Men jeg vil tro det er vandreristen du har set, det er selvfølgelig fikst hvis det kan rense sig selv 100%, forbedringer skal jo løbende til for at være i front.

Det er dog ikke noget jeg savner, med en god justering har jeg kørt i 3 år uden nævneværdig problemer, nu har jeg så monteret kompressorrens som jo også er med til at holde herden ren.

Man skal dog ikke stå i vejen for udvikling, og mangler de testkører så kan jeg fint afsætte tid :great:
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9831
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

ny model scotte

Indlæg af pille bruger »

herden skrev:er der andre som var til åbenthus arrangement hos nbe. i år. ja det var der selgefølgelig :) men fik i spurgt til de test brænder de havde sat op inde i værkstedet med en lille motor som flyttede herden i pillefyret og hva skulle det bruges til. jeg har hørt at det skulle være noget med at den selv renser herden. men er der nogen som kan bekræfte dette eller hva er det de leger med.....
Det er en test herd der afpasser størrelsen til effekten.
Derved opnås en bedre afbrænding af piller.
En side gevinst er at den kan skubbe en askekage ud.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
dannidines

ny model scotte

Indlæg af dannidines »

Jeg var til åbenthus og som pillebruger skriver så var det "variabel" herd som afpasses efter bålet/effekten, med sidegevinst at "skrabe herden" ren... Set med mine øjne, så det piv smart og ser frem til at høre mere om dette :-)
herden
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 nov 2012 15:44
Mit fyr: konverteret passat atmos A25
Areal: 116
Brændsel: GB træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 4/5
Geografisk sted: 9500

ny model scotte

Indlæg af herden »

mange tak for de gode og hurtige svar. glæder mig til og se om det blir aktuelt i nye brænder fremover eller om det dumper i testkørsels perioden

Besvar