Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Farvel til Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Ekopower » 18 dec 2012 22:39

hensan skrev:Jeg må som ikke Ekopower kunde undre mig lidt over indlæget fra fabrikanten.

Hvis jeg læser indlæget rigtigt mener fabrikanten at en af grundene til det gik galt kunne være at det var en gør-det-selv installation.

Hvis fyret ikke er sikkert at opsætte som gør-det-selv burde fabrikanten nok overveje hans salgskanaler og måske sikre sig at fyret kun bliver solgt af autoriserede installatører og incl autoriserede opsætning/kontrol.

Når du snakker Ekoheat kommer du ikke uden om af snakke Scotte fyr da disse fyr ligger i samme prisklasse og dermed henvender sig til samme kundegruppe hvor en stor del er gør-det-selv'er
Du kan på dette fora se mange der har et Scotte (eller andre mærker) fyr som gør-det-selv installation uden de problemer der tilsyneladende er med Ekoheat.

Jeg tror ikke at Ekoheat køberne generelt er ringere gør-det-selv folk and andre fyr købere så derfor må det være noget ved fyret der gør forskellen - ikke kvaliteten af gør-det-selv installationen.
Jeg har bestemt ikke problemer med "gør det selv" folket.
Dette er om et specifik emne, som jeg ikke mener gengiver den virkelige hirstorie.

Mvh
Ekopower
Dan Elkjær


jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Farvel til Ekoheat

Indlæg af jakob40004000 » 18 dec 2012 22:49

Du skriver at mindst 2 er tilbagebrændt pga produktfejl. . Hvilken fejl er det helt præcist, og hvordan kan vi selv kontrollere om netop vores har denne fejl?

Jeg tror mange er interesseret i at høre om denne fejl!

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Farvel til Ekoheat

Indlæg af TaagMan » 18 dec 2012 22:50

Ekopower skrev:Jeg er faktisk også 2 gange blevet meldt til Dansk Teknologisk Institut og begge gange fået bekræftet, at der ikke har været tale om produktfejl.
Derudover har jeg også lige været til en stikprøve kontrol ved Dansk Teknologisk Institut, hvor de heller ikke fandt sikkerhedsmessige fejl på kedlerne.
DTI tjekker vel udelukkende om der er sikkerhedsmæssige fejl på kedlen i forhold til lovgivningen... og ja, det er der jo så åbenbart ikke. Men der er stadig fyr der brænder ned... hvilket jo kunne være interessant at få en forklaring på. Specielt for alle de mange familier der har fyr derude i DK og Europa.. synes du ikke?

Kan du fortælle hvorfor, og hvilke tiltag der er gjort for at forhindre det i at kunne ske igen...?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Grevens » 18 dec 2012 22:50

@ Taagman ... det er ikke dig jeg nævner ved navns nævnelse, du er i "Grevens" verden er seriøs og vidende mand ... læs nu bare mit indlæg igen ...

@ Levi ... gør dig selv og os andre den tjeneste at læse hvad du selv og HS skriver ... ( dog ikke sidste indlæg som du retteligt bør poste på din profil på Arto.dk)

Til alle andre i hele kongeriget, ... - jeg er selv ejer af en Ekofætter ... ... - jeg er enormt meget kæmpe interesseret i at få alle oplysninger og billeder og hvad der ellers hører sig til når der er problemer med fyret ... jeg tager det meget seriøst, og det er sikkert derfor at useriøse indlæg alá "patina" og "billedkalender" absolut ikke hører hjemme i her i denne tråd ... i min verden ...

- at andre tager det som et godt udgangspunkt for at fremme egen interesse, og som oplæg til at belæmre normale mennesker med deres inferiøre indlæg ... ... tjaa ... - jeg har papir på at jeg ikke er heelt normal - hva´ er jeres undskyldning ?
...

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Grevens » 18 dec 2012 22:56

TaagMan skrev: DTI tjekker vel udelukkende om der er sikkerhedsmæssige fejl på kedlen i forhold til lovgivningen...
... er det DTI eller sikkerhedsstyrelsen? der tjekker stærkstrømsdelen ... eller spurgt på en anden måde ... tjekker DTI "kun" selve fyrets opbygning ... smelteslange/temperatur stop ??? ... og ikke ledningsføring og de ting der ...
...


tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af tvede67 » 18 dec 2012 23:01

levi skrev:
Jeg syntes dit indlæg siger mere om dig end om mig, - og med hensyn til dit ordvalg "medløbere" kan jeg kun ryste på hovedet, - hop nu ud af den her "religionskrig" som kun findes oppe i dit hoved!

Det er sku da forøvrigt helt naturligt vi er mange der er glade for endelig at have fået de dokumenter i form af billeder alle har råbt og skreget efter i snart 1 år - endelig er der facts på bordet - som er pissehamrende relevante!

At du ikke bryder dig om hvad du ser, - er dit problem!

Jeg bukker mig lige forover i støvet og hiver op i min nederdel - kan du se julestjernen ? - jeg har pudset den for din skyld :great:





Tak Levi...

Din måde at skrive på er endnu engang meget usympatisk.
Du skal aldrig regne med mig som kunde i din butik.


P.S Selvfølgelig er det meget vigtigt med billeder nøjagtige beskrivelser om , hvorfor disse problemer opstår. Så vi andre med Ekoheat kan komme disse ting i forkøbet..


Mvh Alex

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Farvel til Ekoheat

Indlæg af TaagMan » 18 dec 2012 23:06

Grevens skrev:
... er det DTI eller sikkerhedsstyrelsen? der tjekker stærkstrømsdelen ... eller spurgt på en anden måde ... tjekker DTI "kun" selve fyrets opbygning ... smelteslange/temperatur stop ??? ... og ikke ledningsføring og de ting der ...
Det er jeg sikker på Dan EkoPower kan svare på, hvis han vil.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af H.S » 18 dec 2012 23:10

Hej Rene
prøv at læs det igen
at du ikke kan li mig er ok
Men Men
Jeg har ikke blandet mig før
og hvorfor lige nu, Måske pga noget du ikke kender til måske noget der har ramt mig... :evil:
(tror du jeg vil købe et brændt fyr for at skade dig ???)

Og de joke (en skoda historie gør jo ikke bilen ringere)
der er sagt her rammer jo ikke brugere af ekoheat (overbevis mig gerne om det modsatte)
men nok mere "dem" der står bag ekopower
om ikke andet så kan det måske vågne dem og få dem til at tage det ansvar
som der følger med at markedsføre et produkt
(og tro mig jeg er ikke i lommen på nogen overhovedet, den tid er slut for mange år siden, jeg er mig selv, og vælger selv hvad jeg sælger ;-))..

Grevens skrev:@ Taagman ... det er ikke dig jeg nævner ved navns nævnelse, du er i "Grevens" verden er seriøs og vidende mand ... læs nu bare mit indlæg igen ...

@ Levi ... gør dig selv og os andre den tjeneste at læse hvad du selv og HS skriver ... ( dog ikke sidste indlæg som du retteligt bør poste på din profil på Arto.dk)

Til alle andre i hele kongeriget, ... - jeg er selv ejer af en Ekofætter ... ... - jeg er enormt meget kæmpe interesseret i at få alle oplysninger og billeder og hvad der ellers hører sig til når der er problemer med fyret ... jeg tager det meget seriøst, og det er sikkert derfor at useriøse indlæg alá "patina" og "billedkalender" absolut ikke hører hjemme i her i denne tråd ... i min verden ...

- at andre tager det som et godt udgangspunkt for at fremme egen interesse, og som oplæg til at belæmre normale mennesker med deres inferiøre indlæg ... ... tjaa ... - jeg har papir på at jeg ikke er heelt normal - hva´ er jeres undskyldning ?
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Ekopower » 18 dec 2012 23:11

TaagMan skrev:
DTI tjekker vel udelukkende om der er sikkerhedsmæssige fejl på kedlen i forhold til lovgivningen... og ja, det er der jo så åbenbart ikke. Men der er stadig fyr der brænder ned... hvilket jo kunne være interessant at få en forklaring på. Specielt for alle de mange familier der har fyr derude i DK og Europa.. synes du ikke?

Kan du fortælle hvorfor, og hvilke tiltag der er gjort for at forhindre det i at kunne ske igen...?
Hej

Jeg har blandt andet lavet den ændring, at jeg har fået lov til at sætte en termisk føler på med lavere temperatur.
Når vi taler software mæssigt, så forsøger jeg i øjeblikket med at man ikke kan genstarte den, hvis der alleredere er piller i brænde røret, at den ikke kan starte hvis temperaturen er over et vist antal grader, osv.

Mit problem er bare, at der er forskel på de oplevelser jeg har haft. Langt de fleste tilbagebrand skyldtes dog i følge forsikringsselskaberne, at der er for lidt træk i skorsten.

Ja, det er helt korrekt, at DTI kun tjekker det lov mæssigt, som man jo også må antage er fremkommet på bedste vis.

Jeg vil også gerne understrege, at Dansk Teknologisk Institut har bekræftet, at det teoretisk ikke skulle kunne lade sig gøre, at der kommer flammer på ydersiden af kabinettet, på den måde kedlen/brænderen er konstrureret.
Der er 2 funktioner, som skulle forhindre dette 1) Termisk sikring 2) højden på faldrøret (afhænger af størrelse på kedlen)

Mvh.
Ekopower
Dan Elkjær

Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Ekopower » 18 dec 2012 23:19

Grevens skrev:
... er det DTI eller sikkerhedsstyrelsen? der tjekker stærkstrømsdelen ... eller spurgt på en anden måde ... tjekker DTI "kun" selve fyrets opbygning ... smelteslange/temperatur stop ??? ... og ikke ledningsføring og de ting der ...
Hej

Det er DTI, som kontrollerer det hele.

De har f.eks. en standard finger icon_cheesygrin.gif , som de bruger til at kontrollerer, at du ikke kan få dine små bøffer ind, hvor de ikke skal.

Mvh
Last edited by 1 on Ekopower; edited 18 times in total
Ekopower
Dan Elkjær


Besvar