Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Farvel til Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Farvel til Ekoheat

Indlæg af themasterdk » 17 dec 2012 08:04

MortenW skrev:Forestil dig, at du har købt en ny bil. Og at du fra første dag bliver bedt om at pille dele ud af motoren.
- Og derefter løbende, at blive bedt om at justere og ændre i en uendelighed, de første 6 måneder.
Ex:
At pille “strålespidser” ud af karburatoren (Retader).
At aircondition køre i hak, og få at vide det skal den gøre. (Røgsugeren).
At få at vide den vej du køre på er forkert. (Skorstenen).
At koblingen skriger, når du skifter gear. (Bundplade)
At motoren kun bruger 85% af den benzin den bliver tilført. Resten smides ud. (U-afbrændte piller).
At bilen går i stå (Alarmer udbrændt)
At det lugter af brænd plastik (For varmt i det elektriske system).
At cigaret tænderen røg en tur efter at have tændt 20 Prince Light (El tænderen).
At se en stikflamme og røg ud af benzinpåfyldningen (Begyndende tilbage brand)
At instruktionsbogen nok kommer med posten på et tidspunkt (Dansk manual).
At ”Lambda sonden” først virker når du monterer to ledninger (Rensemotor).
At sidebeklædningen indvendig på dørene falder af (Isoleringspladerne omkring brænder og askeskuffe).
At benzin slange, der ligger op af manefolden, er uden betydning (220 V nettilslutning op af røg rør).
At du skal have forudsætning i teknisk snilde (Skiller styring af).
At din bil støvsuger sig selv (Selvrensende)
At du skal tag høreværn på, når brændstof pumpen køre (Pillefremføring).
At du skulle vente en måneds tid på at måtte køre i bilen, pga af manglende nummerplader (CE mærke).
At tro et Lancaster bombe fly flyver over dig, når du køre (Buldren i kedlen)

At man forsøger at sende en mekaniker ud under falsk dække, som viser sig at kommer fra VVS Eksperten.

At diskutere og føle at være til ulejlighed, og få skæld ud af værkføreren (Dan Elkjær).

Kan kun sige, jeg har gjort det samme som dig og kørt det stykke lort af et såkaldt pillefyr, ud personligt til der hvor det nu kom fra icon_cheesygrin.gif

Og øsnker dig alt held og lykke med det nye du har fået dig og håber du får dine penge tilbage fra det andet :great:
--------- ;-) ---------------


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Tom_AT » 17 dec 2012 08:56

themasterdk skrev:

Kan kun sige, jeg har gjort det samme som dig og kørt det stykke lort af et såkaldt pillefyr, ud personligt til der hvor det nu kom fra icon_cheesygrin.gif

Og øsnker dig alt held og lykke med det nye du har fået dig og håber du får dine penge tilbage fra det andet :great:
Du kunne ikke tænke dig at fortælle lidt mere om hvorfor og sådan?

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af timkenneth » 17 dec 2012 09:07

av av. godt du kommer af med det, intet er mere opslidende end et fyr der ikke arter sig....især når fruen er på nakken over kolde tær.

der kommer nok snart et nyt pillefyr fra de "varme" lande. gad vide hvad spand maling de har til overs denne gang, morgen urin farven var da helt hen i vejret.

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Farvel til Ekoheat

Indlæg af themasterdk » 17 dec 2012 10:11

Tom_AT skrev:
Du kunne ikke tænke dig at fortælle lidt mere om hvorfor og sådan?

Hvorfor??

Pga hvis det stod til mig, at jeg havde købt et nyt fyr derhjemme, som blev ved med at brokke sig. og jeg fik afvide af forhandler gør det, gør dat og intet hjælper plus der så skete det uheld med at den brændet tilbage. Så bliver man jo bange for den til sidst og ikke tryk ved den. plus har brugt så mange penge på det og har fået afvide det køre bare og kan det hele og lidt til. Så skal sådan noget bare virke og ikke som han skriver pil det ud og det så hjælper det "måske" det er bare ikke godt nok. Så må han komme ud til manden og hjælpe ham personligt og lave det for ham, så det virker, det er ikke en selv, der skal begynde på det på et nyt fyr. Du begynder vel hellere ikke rode med din nye bil selv vel, hvis den ikke virker mere?? eller dit tv hvis det ikke virker mere?? Nej, det er bare ikke godt nok. Plus Vil ikke ha slet ikke havde den tåmodighed til det og tid. icon_cheesygrin.gif

Men jeg vil ikke hænge eller skyde nogen i det her, men hvor er den service? hvorfor kommer han dog ikke personligt ud og hjæler den mand. Det her starter jo rygter op og det vil køre rundt i dk at ekoheat hold jer fra det. Kan da huske som smed, hvis i kunde ringede og der var problemer så kom man da ud og hjælp dem og kørte ikke derfra før det virkede. plus fik de problemer igen, jamen så kom man igen med et smil på læben så de fik et rigtigt godt indtrykt af det firma og vil komme tilbage engang, hvis de fik behov.
--------- ;-) ---------------

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Spotsy » 17 dec 2012 10:33

themasterdk skrev:

Hvorfor??

Pga hvis det stod til mig, at jeg havde købt et nyt fyr derhjemme, som blev ved med at brokke sig. og jeg fik afvide af forhandler gør det, gør dat og intet hjælper plus der så skete det uheld med at den brændet tilbage. Så bliver man jo bange for den til sidst og ikke tryk ved den. plus har brugt så mange penge på det og har fået afvide det køre bare og kan det hele og lidt til. Så skal sådan noget bare virke og ikke som han skriver pil det ud og det så hjælper det "måske" det er bare ikke godt nok. Så må han komme ud til manden og hjælpe ham personligt og lave det for ham, så det virker, det er ikke en selv, der skal begynde på det på et nyt fyr. Du begynder vel hellere ikke rode med din nye bil selv vel, hvis den ikke virker mere?? eller dit tv hvis det ikke virker mere?? Nej, det er bare ikke godt nok. Plus Vil ikke ha slet ikke havde den tåmodighed til det og tid. icon_cheesygrin.gif

Men jeg vil ikke hænge eller skyde nogen i det her, men hvor er den service? hvorfor kommer han dog ikke personligt ud og hjæler den mand. Det her starter jo rygter op og det vil køre rundt i dk at ekoheat hold jer fra det. Kan da huske som smed, hvis i kunde ringede og der var problemer så kom man da ud og hjælp dem og kørte ikke derfra før det virkede. plus fik de problemer igen, jamen så kom man igen med et smil på læben så de fik et rigtigt godt indtrykt af det firma og vil komme tilbage engang, hvis de fik behov.
Kan ikke være mere enig. Har desværre være nød til at snakke med Ekopower omkring nogle kendt problemer. Kunde venlighed /god service er ikke nogle jeg vil kunne bruge som nølge ord til den samtale jeg fik med Ekopower... Desværre...


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Smut 25 » 17 dec 2012 20:12

Puha jeg har ondt af jer......
Jeg er rigtig glád for jeg valgte som jeg gjorde
Dam al det ballade der ku blive hvis jeg havde fået en fanta dåse....
Knæk og bræk fremover...

Udin
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 25 feb 2012 20:30
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 240
Brændsel: 8mm Stampemøllen pt.
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Dagligt forbrug: 25-30kg dec. 2013
Årligt forbrug: Forventer 6-7 ton

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Udin » 17 dec 2012 21:53

Ro på alle sammen! Det er ikke alle der har problemer med Ekoheat. Mit kører som det skal og det eneste jeg gør, er at fylde piller på, og rense herd og tømme aske en gang om måneden pt. I sommerperioden behøver jeg ikke at gøre det. Super pillefyr, og jeg er meget tilfreds.
Martin H.

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Farvel til Ekoheat

Indlæg af mick n » 17 dec 2012 21:59

der skal da ikke ro på
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Skiveren » 17 dec 2012 22:13

Udin skrev:Ro på alle sammen! Det er ikke alle der har problemer med Ekoheat. Mit kører som det skal og det eneste jeg gør, er at fylde piller på, og rense herd og tømme aske en gang om måneden pt. I sommerperioden behøver jeg ikke at gøre det. Super pillefyr, og jeg er meget tilfreds.
Enig :great:
Jeg har nu heller ikke oplevet alle de her problemer, og hvad jeg gør eller nærmer ikke gør, er måske det der gør forskellen...
Men jeg tror at skorstenstrækket er utrolig vigtigt, samt at afveje pillerne nu og da for at man har et velkørende anlæg.. :P
Jeg lader gerne gå 1,5 til 2 tons piller igennem, før jeg renser herden med stålbørsten, og aksenskuffen bliver ikke tømt før den er fyldt.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Allan1575
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Modtaget likes: 9 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Allan1575 » 17 dec 2012 22:19

mick n skrev:der skal da ikke ro på
HA HA HA HA HA :toofunny: Fed profil billede du har dig der........


Besvar