Farvel til Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af MortenW »

TaagMan skrev:Det er ikke ulovligt at offentliggøre en korrespondance, med mindre de har påberåbt sig ophavsret.

I øvrigt synes jeg da du skal smutte en tur på http://www.forbrug.dk og oprette en klagesag. Det koster ikke alverden, og du virker da umiddelbart i din gode ret til at lade handlen gå tilbage, hvis ellers din tidligere historie har været sand... og det er vel og mærket uden alle mulige betingelser fra hvem end du har købt fyret af.

I øvrigt, som jeg har oplevet det, så har hver og en af dem der har haft en dårlig oplevelse i første omgang postet her, og sidenhen tiet stille... og så bagefter røget i NBE lejren... man kan selvfølgelig kun spekulere, om det kan have noget at gøre med de betingelser MortenW taler om.

En anden ting. Lige frem at betvivle folks sandfærdighed, på det grundlag at de ikke tør sige noget. Det synes jeg personligt er ualmindeligt dumt. Det er vist ikke unaturligt at tøve lidt når man bliver truet med bål og brand af advokater med det samme man siger det mindste negativt.... eller hvad? Det kan selvfølgelig også godt være at folk skifter over til et andet fabrikat fordi de synes det er sjovt... men det er selvfølgelig bare en spekulation.
Lige mine ord.......tak :great:

Det er jo heller ikke gratis og købe et nyt fyr, og stille sin Ekoheat over i hjørnet af fyrrummet.

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af mgmone »

Gi nu lige Morten tid til at sunde sig :roll: , det er neppe for sjov eller fordi han ingen ønsker har til jul, at han har fået nyt fyr og stillet et halvt år gammelt selvrensende pillefyr med danmarks højeste nytte virkning i skamme krogen.
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Farvel til Ekoheat

Indlæg af TaagMan »

MortenW skrev:Lige mine ord.......tak :great:

Det er jo heller ikke gratis og købe et nyt fyr, og stille sin Ekoheat over i hjørnet af fyrrummet.
Velbekomme. Tillykke med det nye fyr. Krydser fingrer for at du får dækket noget af dit tab ifm. fanta "eventyret".
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
tvede67
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af tvede67 »

Rigtig ærgeligt med endnu en dårlig oplevelse med Ekoheat.....

Jeg håber du kan lade handelen gå retur..
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Grevens »

... uanset hvad der er op og ned i denne historie, så er noget af det vigtigste vel, at Morten og resten af familien føler sig trygge i dagligdagen ... - at de ikke, velbegrundet eller ej, skal gå med den usikre følelse i maven at fyret futter af på en utilsigtet måde ... ... det handler i bund og grund om tillid ... ... hvis man først har mistet tilliden, er der vel kun én vej tilbage, og jeg tror selv på at Morten har valgt en rigtig udvej ...
... jeg havde personligt så ikke lige valgt semirense modellen, da den har lidt den "samme" historie med semirensen og deraf "manglende" flow i røgkanaler ...
...

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Oldgaard »

Grevens skrev:... uanset hvad der er op og ned i denne historie, så er noget af det vigtigste vel, at Morten og resten af familien føler sig trygge i dagligdagen ... - at de ikke, velbegrundet eller ej, skal gå med den usikre følelse i maven at fyret futter af på en utilsigtet måde ... ... det handler i bund og grund om tillid ... ... hvis man først har mistet tilliden, er der vel kun én vej tilbage, og jeg tror selv på at Morten har valgt en rigtig udvej ...


Fuldkommen rigtigt :great: :great:

Grevens skrev:... jeg havde personligt så ikke lige valgt semirense modellen, da den har lidt den "samme" historie med semirensen og deraf "manglende" flow i røgkanaler ...
den udtagelse kræver lidt mere uddybning ;) du mener ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af mejeristen »

hensan skrev:
Jeg må indrømme af jeg ikke forstår denne tråd. Hvis man ikke vil fortælle (hele) historien ender det hele som så mange gange før med halve sandheder og mere eller mindre fantasifylde gætterier. Ingen kan være tjent med endnu en "mudret" historie om dette fyr.

Hvis du skal anse Stokerpro som en erfarings udveksling vedr fyr vil en person der står og skal vælge et fyr ikke vide hvad der er op og ned på Ekoheaten - Han vil ikke vide om dette fyr er verdens 8. vidunder eller om der er et farligt produkt og kan derfor ikke tage et valg og tilvælge eller fravælge dette fyr på et oplyst grundlag.

Man kan godt fortælle en historie uden dermed skulle fremlægge alt tidligere korrespondance mellem parterende og som sådan vil jeg opfordre til at komme ud med hele historien - Naturligvis fremlagt på en sandfærdig og sober måde.

Det er lige netop det jeg mener "spot on" !!!

Selvf. skal personlig korrespondance ikke offentliggøres men der dor kan man jo godt fortælle hele historen alligevel også uden at det behøver at blive noget griseri
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 6 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af MortenW »

Forestil dig, at du har købt en ny bil. Og at du fra første dag bliver bedt om at pille dele ud af motoren.
- Og derefter løbende, at blive bedt om at justere og ændre i en uendelighed, de første 6 måneder.
Ex:
At pille “strålespidser” ud af karburatoren (Retader).
At aircondition køre i hak, og få at vide det skal den gøre. (Røgsugeren).
At få at vide den vej du køre på er forkert. (Skorstenen).
At koblingen skriger, når du skifter gear. (Bundplade)
At motoren kun bruger 85% af den benzin den bliver tilført. Resten smides ud. (U-afbrændte piller).
At bilen går i stå (Alarmer udbrændt)
At det lugter af brænd plastik (For varmt i det elektriske system).
At cigaret tænderen røg en tur efter at have tændt 20 Prince Light (El tænderen).
At se en stikflamme og røg ud af benzinpåfyldningen (Begyndende tilbage brand)
At instruktionsbogen nok kommer med posten på et tidspunkt (Dansk manual).
At ”Lambda sonden” først virker når du monterer to ledninger (Rensemotor).
At sidebeklædningen indvendig på dørene falder af (Isoleringspladerne omkring brænder og askeskuffe).
At benzin slange, der ligger op af manefolden, er uden betydning (220 V nettilslutning op af røg rør).
At du skal have forudsætning i teknisk snilde (Skiller styring af).
At din bil støvsuger sig selv (Selvrensende)
At du skal tag høreværn på, når brændstof pumpen køre (Pillefremføring).
At du skulle vente en måneds tid på at måtte køre i bilen, pga af manglende nummerplader (CE mærke).
At tro et Lancaster bombe fly flyver over dig, når du køre (Buldren i kedlen)

At man forsøger at sende en mekaniker ud under falsk dække, som viser sig at kommer fra VVS Eksperten.

At diskutere og føle at være til ulejlighed, og få skæld ud af værkføreren (Dan Elkjær).
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Tom_AT »

MortenW skrev:Forestil dig, at du har købt en ny bil. Og at du fra første dag bliver bedt om at pille dele ud af motoren.
- Og derefter løbende, at blive bedt om at justere og ændre i en uendelighed, de første 6 måneder.
Ex:
At pille “strålespidser” ud af karburatoren (Retader).
At aircondition køre i hak, og få at vide det skal den gøre. (Røgsugeren).
At få at vide den vej du køre på er forkert. (Skorstenen).
At koblingen skriger, når du skifter gear. (Bundplade)
At motoren kun bruger 85% af den benzin den bliver tilført. Resten smides ud. (U-afbrændte piller).
At bilen går i stå (Alarmer udbrændt)
At det lugter af brænd plastik (For varmt i det elektriske system).
At cigaret tænderen røg en tur efter at have tændt 20 Prince Light (El tænderen).
At se en stikflamme og røg ud af benzinpåfyldningen (Begyndende tilbage brand)
At instruktionsbogen nok kommer med posten på et tidspunkt (Dansk manual).
At ”Lambda sonden” først virker når du monterer to ledninger (Rensemotor).
At sidebeklædningen indvendig på dørene falder af (Isoleringspladerne omkring brænder og askeskuffe).
At benzin slange, der ligger op af manefolden, er uden betydning (220 V nettilslutning op af røg rør).
At du skal have forudsætning i teknisk snilde (Skiller styring af).
At din bil støvsuger sig selv (Selvrensende)
At du skal tag høreværn på, når brændstof pumpen køre (Pillefremføring).
At du skulle vente en måneds tid på at måtte køre i bilen, pga af manglende nummerplader (CE mærke).
At tro et Lancaster bombe fly flyver over dig, når du køre (Buldren i kedlen)

At man forsøger at sende en mekaniker ud under falsk dække, som viser sig at kommer fra VVS Eksperten.

At diskutere og føle at være til ulejlighed, og få skæld ud af værkføreren (Dan Elkjær).
Igen kan jeg kun opfordre dig til at skrive dine erfaringer med ekopower/ekoheat på trustpilot.dk så andre forhåbentligt undgår dette fyr.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Farvel til Ekoheat

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,
Jeg havde egentligt bare tænkt mig, at ønske alle her på Stoker Pro en rigtig Glædelig Jul og Godt Nytår,
men henset til de fortrædeligheder en del Stoker Pro brugere har haft på det seneste, især med fabrikater
fra et bestemt sodavands mærke, og de deraf følgende trusler og advokatmæssige indvolveringer,
tænkte jeg det nok var bedst, at jeg lige fik min lokale vinkelskriver til at kikke på mit fromme ønske, om en
Glædelig Jul, inden jeg fremsatte dette her på Stoker Pro.

Resultatet af vinkelskriverens anstrengelser :
Venligst accepter uden forpligtigelse, hverken implicit eller explicit, mine bedste ønsker om en
miljømæssig, socialt ansvarlig, lav stress, ikke vanedannende, og køns neutral, festligholdelse af vintersolhverv,
festligholdt efter de traditonsrige regler fra en religion af helt dit eget valg, med dyb respekt for religiøs overbevisning
af anderledes tænkende, eller jeres ønske om ikke at praktisere nogen form for festligholdelse overhovedet.

Jeg vil også gerne ønske et Godt Nytår, som starten på det generelt accepterede nye kalender år.
Men naturligvis ikke uden respekt for andre kultures valg af en anderledes kalender, og naturligvis uden hensyntagen til hverken, race, køn, herkomst, farve, alder, eventuelle fysiske eller psykiske handicap, religiøs overbevisning, sexuel preference, fabrikat af pillefyr, stoker type, version af styrings software, pille leverandør, hos den som ønsket går til.
Ved acceptering at disse lykønskninger, accepterer du dog samtidigt :
Ønskerne om Glædelig Jul og Godt Nytår, er underlagt almindelig behov for eventuel ændring af hensyn til tydeliggørelse,
eller søgsmål, og kan tilbagetrækkes uden varsel, og uden nogen form for betingelser eller erstatning, hverken økonomisk, skriftligt, eller verbalt.
Ønskeren indestår ikke for hel og fuld implementering af ønskerne, og er ugyldig i områder hvor den slags ønsker er forbudt ved lov, og kan som nævnt tilbagetrækkes uden varsel af ønskeren. Ønsket om Glædelig Jul og Godt Nytår er gældende indtil disse eventuelt måtte blive trukket tilbage, eller alternativt blive erstattet af nye og andre ønsker.

Håber virkelig, at det trods alt, bliver en rigtig Glædelig Jul, især hos Morten & famile.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar