lidt problemer med min bio18

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

nu har jeg prøvet at rense den. og på 3 står den på 60 grader i fremløb og 40 grader i retur ca.. har 2 pumper ja, den ene køre autoadapt, den ved fyret, og den i gulvvarme kredsen køre på laveste trin.. så det burde jo kunne fungere så jo ;)

pendec

lidt problemer med min bio18

Indlæg af pendec »

supra thomas skrev:nu har jeg prøvet at rense den. og på 3 står den på 60 grader i fremløb og 40 grader i retur ca.. har 2 pumper ja, den ene køre autoadapt, den ved fyret, og den i gulvvarme kredsen køre på laveste trin.. så det burde jo kunne fungere så jo ;)
jeg har aldrig fået nogen til at bekræfte at mit setup er helt korrekt på frem og retur, så måske skal jeg stoppe mine argumenter her :) de lyder dog rigtig, så hvis man havde trægulv kunne man stabilisere imod 35 som jo er max der, og 60 ville ødelægge gulvet.
jeg tror lidt på du har fejl, hvis du får 60 frem på øverste gulvtermostat. evt. kan du sætte den på 2 og så se den sænkes mere i gulv frem?

lyder lidt som gammelt vand ikke suges tilbage og blandes med nyt, så derfor sænkes det aldrig på fremløb?
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

det hjælp lidt at sætter cikulations pumpe et trin op. nu har jeg ca 47 grader på fremløb og en 37 grader på retur når den har kørt lidt.. så det går den rigtigte vej, og hvad fyr angår køre den ok stabil ved 1.00 kg og 33% i luft... man når man nu har slagger i herd, er det så pga for meget eller lidt luft????
pendec

lidt problemer med min bio18

Indlæg af pendec »

lyder som mix er lidt ujævnt men går fremad, og 10 i forskel er vist optimalt, har lige kikke på min og jeg må indrømme at jeg nok mere er på 7-8 grader i forskel lige nu, dog stadig 35 max :)

jeg vil mene det er aske som når at smelte, det skriver andre om, så måske skal rens være oftere? og i combi med måske en smule for lidt luft? holder den 3-4 dage, så er det jo en god start.

nu bliver det jo varmere udenfor (ihvertfald her, så jeg er nede på 60% udelse med 1.00/23% max blæs) det giver ihvertfald et plus, når jeg sænker 1.00 her til 0.9, så ydelse kan komme lidt opad,
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

og man når du trykker på pil op hvad er din blæse ydelse så på der???

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

men nu er min rør også i en garage i et beton gulv, så mit varmetab vil jo nok være lidt større da det jo tager noget tid at få beton op i temp ;)
pendec

lidt problemer med min bio18

Indlæg af pendec »

her er de ca. 130-140kvt beton alt sammen, så ja, 24timer skal der nok til.

blæs ydelse er 22%
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

ved en ydelse på 100% eller??
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
11
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Blevet takket: 1 gang

lidt problemer med min bio18

Indlæg af supra thomas »

for jeg er nede på 4% ved 64% ydelse
pendec

lidt problemer med min bio18

Indlæg af pendec »

nej, ydelse 60% nu, og pil op var 22% som du ville høre.

men godt, du lyder til at have fået nået stabilitet over weekenden :-) som måske hænger lidt sammen med det mildere vejr, et par grader

Besvar