rimelig skæv murer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
rivjern
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 75
Tilmeldt: 29 sep 2007 19:09
Har takket: 6 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af rivjern »

hejsa
ved ikke lige om det er det rette sted at poste dette, men prøver alligevel.
jeg har lige købt et hus der trængte til gennemgribende renovering, i den forbindelse skulle der støbes nyt gulv i hele underetage. muren gav en timeløns pris for den tid han skulle bruge på udlægning af beton, så betalte jeg for selvnevilerende beton der kom med beton bil, operation tog ca 3 timer.
dagen efter udlægning konstateres mindre ujævnhedder som snildt kan slipes når nu kanter alligevel skal slibes, men her er problemet. To stuer går sammen adskilt af en fransk dobbelt dør det ene rum er en anelse højere i niveau og man kan se at inden beton er hærdet har det ligesom trukket ind imod rummet med lavere niveau, dette bliver slebet og er rimelig ok, men den ene stue på ca 20 kvm har så et niveau forskel på mindst 1 cm fra den ene ende til den anden. muren tilbyder ca 10 timers arbejde så er det hele tip top i stand, men da jeg kommer til ejendommen ser jeg der er indkøbt 40 x 25 kg selvniveaulerende spartel som koster i nærheden af 200 kr pr sæk. måske jeg var naiv men er 10 timers ekstra løn plus 8000 kr til materialer iorden, jeg synes ikke det var den aftale der var lagt fra starten.
men spørgsmålet er hvor meget kan forventes af ekstra arbejde plus materialer omkostninger efter sådan et arbejde. og er en fejl på min en cm iorden i en stue?
der blev støbt ca 90 kvm med stuer gang værelser og badeværelse.
håber på lidt svar fra nogen der har erfaringer med dette, så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til mvh.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

rimelig skæv murer

Indlæg af neonus »

Jeg mener ikke det er i orden. I har aftalt et stykke arbejde samt en tidsramme for det omtalte arbejde. At mureren sjusker under udlægning af betonen kan vel ikke være din fejl. Det burde være en selvfølge at de to gulve skal være samme niveau
t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

rimelig skæv murer

Indlæg af t-staff »

Jeg er selv murer og det er sgu ikke i orden du skal sgu ikke betale for hans fejl
Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af Renevinum »

Nej det syntes jeg godt nok også lyder som lidt sjusk fra murens side, selvfølgelig skal det hele være samme niveau, med mindre andet er aftalt icon_cheesygrin.gif
rivjern
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 75
Tilmeldt: 29 sep 2007 19:09
Har takket: 6 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af rivjern »

har lige snakket med mure hans forklaring var. da rummende bliver opdelt af mur var det svært at ramme 100% det samme niveau, men det forklare bare ikke at der er 1 1/2 cm fald i et kvadratisk rum, og det er der han vil bruge den selvnivellerende spartel, det må nok blive på hans regning, tak for hurtig svar.

t-staff
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

rimelig skæv murer

Indlæg af t-staff »

Brugte han ikke laser/nivellere ?
sologbrænde
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 347
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653
Blevet takket: 6 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af sologbrænde »

det var da også en sjat gulvspartel ---- 1000 kg = 30 mm på 20 kvm ---- 1,6kg/kvm/mm ---- og det kan spædes med op til 50% grus/sand ved tykke lag --- :(
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af Ulrik »

Ikke rede alle over samme kam.
Men når man bygger om vil man opleve at ikke alle håndværkere er lige dygtige eller har den faglige stolthed.
Det er skide irriterende.

Uden kontrakter tror jeg man som forbruger står dårligt.
MvH Ulrik©
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af coupegt »

Vi fik støbt ca 80 m2 for 1.5 år siden. Fordelt over stor stue/køkken, bryggers, entre og badeværelse - altså 4 rum i alt.

Gulvet lå næsten snor-lige da mureren var færdig - tror han sleb med en lille håndholdt slibemaskine 2-3 steder i stuen i under 30 minutter i alt, og så var det overstået. Fik lagt 60x60 fliser overalt og de ligger bare flot.

Så det kan lade sig gøre at lave pænt, så det lyder bestemt ikke ok det du har fået lavet - og vil han spartle op burde det vel så være for hans egen regning.

Problemet er jo så bare hvor langt man kan komme ved at holde fast i sit? Du kunne vel risikere, at han bare slet ikke gider dukke op mere?
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

rimelig skæv murer

Indlæg af pso »

Det er for dårligt. Han har ikke givet sig til tid til at jute det ordentligt.
Første gang jeg støbte med beton var min garage, hvor jeg lavede et kontrolleret fald på et par centimeter over 6 meter, det er langt sværrere end at lave det plant. Jeg har iøvrigt siden støbt et plan gulv hvor det lå inden for 2 millimeter.

Besvar