Snestorm?!?!

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
bent
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

Snestorm?!?!

Indlæg af bent »

Her sydfyn er der snestorm lige nu har lige kørt konen til toget.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Snestorm?!?!

Indlæg af Skiveren »

Melder fra det nordjyske.. :wink:
Det fyrer totalt vildt og sner som bare pokker... Er netop lige kommet hjem fra en herrejulefrokost, og jeg startede med at ringe til konen kl 4, da jeg var ved at være godt brugt.... Men desværre kunne jeg ikke ikke vække hende, før kl 7, så hun bedrog sig ud efter mig... Enden blev at hun sat fast i den drive sne.. Til alt held havde en af kammierne havde valgt at køre i rendegraveren til denne frokost..., så vi kørte ud og reddet konen og bilen.... icon_cheesygrin.gif
Så jeg kan kun råde folk til at blive indendørs i det nordjyske.. :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
mick n
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Snestorm?!?!

Indlæg af mick n »

ole gå i seng
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %
calle

Snestorm?!?!

Indlæg af calle »

Håber virkelig der kommer et godt lag sne i Nordsjælland her i formiddag. Over middag skal fruen og jeg nemlig ud på en køretur i Land Røveren. Smider lige en strop ind bagi, hvis man nu skulle være heldig at møde nogen, som man kunne redde fra isdøden icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Snestorm?!?!

Indlæg af vinther2 »

Snestorm! - Joo,- det sneer og fyger en del, men det er ganske rigtigt hvad I skriver, ingen grund til at blæse det sådan op i medierne og næsten skræmme befolkningen.
Nææ,- skal vi snakke sne, - så var "Vinterkrigen 1978 -79" her på Lolland Falster det jeg vil kalde snestorm. Prøv at se linket her: http://www.mamut.net/miometeo/subdet3.htm

calle

Snestorm?!?!

Indlæg af calle »

vinther2 skrev:Snestorm! - Joo,- det sneer og fyger en del, men det er ganske rigtigt hvad I skriver, ingen grund til at blæse det sådan op i medierne og næsten skræmme befolkningen.
Nææ,- skal vi snakke sne, - så var "Vinterkrigen 1978 -79" her på Lolland Falster det jeg vil kalde snestorm. Prøv at se linket her: http://www.mamut.net/miometeo/subdet3.htm
Husker den :great:

Mødte på vagt på Almegårds kaserne nytårsaften. Der lå et par meter sne mange steder, men jeg fik da kæmpet mig derud, så gutterne kunne komme hjem til deres familier. Holdet der mødte ind blev der i en uge :shock: Vi startede et par M41 kampvogne op og kørte redningstjeneste for Falck. På et tidspunkt kørte den ene M41 fast inde ved Vestermarie, så den anden måtte ud og trække den fri. Vi hentede en syg og hjælpeløs gammel kone på over 90 år nede ved Nexø. Vi havde nær aldrig fået hende ned gennem tårnlugen sådan kæmpede hun imod icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Snestorm?!?!

Indlæg af pelle »

Det er snart som at høre de gamle fortælle om isvintrene i fyrrerne.
http://vejret.tv2.dk/artikel/id-1007075 ... 0erne.html
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
ras65ser
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 107
Tilmeldt: 26 jul 2011 08:52
Mit fyr: Bio18
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: 10,3
Årligt forbrug: 4 ton

Snestorm?!?!

Indlæg af ras65ser »

Sne stormen har blæst mine solceller fri for sne.....Så sidste uge´s prodiktion kan komme i vejeret 3kwh er ikke meget på en uge 8)
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Snestorm?!?!

Indlæg af pelle »

calle skrev:
Husker den :great:

Mødte på vagt på Almegårds kaserne nytårsaften. Der lå et par meter sne mange steder, men jeg fik da kæmpet mig derud, så gutterne kunne komme hjem til deres familier. Holdet der mødte ind blev der i en uge :shock: Vi startede et par M41 kampvogne op og kørte redningstjeneste for Falck. På et tidspunkt kørte den ene M41 fast inde ved Vestermarie, så den anden måtte ud og trække den fri. Vi hentede en syg og hjælpeløs gammel kone på over 90 år nede ved Nexø. Vi havde nær aldrig fået hende ned gennem tårnlugen sådan kæmpede hun imod icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Hun måtte jo værre skræmt fra vid og sans.. Den stakkels gamle kone.. icon_cheesygrin.gif
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Snestorm?!?!

Indlæg af MichaelK »

Jammen jeg er ikke så gammel :oops: Men jeg husker dog isvinteren i 86 (tror jeg det var).
Kunne gå på isen i Ebeltoft Vig. En speciel oplevelse at kunne gå 1 km. fra land, og kigge
ind på byen og havnen.
Men det må have været i 78-79, at der var så store klumper af havis ud til Kattegat, at de
var som bjerge at klatre på for en bette knejt på 9 år. Det var vintre det icon_cheesygrin.gif

Selvom det faktisk sner og fyger ret godt her og nu. Så lidt ret fik de altså her hos mig, og
det er nu lidt rart at man, for een gangs skyld, ikke blev snydt for det :great: For snevejr, det
er nu noget, der høre denne årstid til :great:

Også selvom jeg faktisk har en arbejdsopgave i Århus i morgen. En smed skal komme og lave
gulvvarme, og jeg skal have støbt betongulvet. Nu sidder jeg i mit stille sind, og håber at
den kære smed nægter at rulle gulvvarmeslanger ud, og binde det fast til rionettet under
sådanne forhold. Og betonværket siger no-go til flydebeton, på disse betingelser. Så kan
jeg "slappe af" hjemme hos mester, med at lave bremser på min Iveco firmavogn. Inde i
en opvarmet hal, vel at mærke :great:




Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Besvar