Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbrug i øjeblikket

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
xkfc

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af xkfc » 06 dec 2012 06:39

Levi kan fint have ret i 1,5bar, men dem jeg har set er 0,5bar, og jeg mener det er standard.

Det står på normalt på beholderen hvad trykket skal være.

Beholderen skal være trykløs når du fylder tryk på, og vær meget forsigtig med kompressoren, men det kan godt lade sig gøre.


Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af themasterdk » 06 dec 2012 07:56

Bare skur din kompressor ned i tryk så den ikke kommer med 6 bar i røven når du fylder den op. Så går det fint icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af holberg19 » 06 dec 2012 12:00

120 m2 i stueplanet med varme på. Ca. 40 m2 uden isolering. Varmtvandsbeholder tilkoblet (uden prioritering). Krybekælder uden gulvisolering i hele stueplanet (husk hjemmefusser hvis i skal besøge mig) :lol:

Forbrug på den nyopsatte Scotte: 20-22 kg over de sidste par dage.

saveit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 19 aug 2012 21:37
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar Semirens
Areal: 145kvm, 90kvm opvarm
Brændsel: TPI Supreme 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af saveit » 06 dec 2012 12:17

Har nu fyldt 1,5 bar i min ekspansionsbeholder. Sjovt nok steg trykket i systemet ligeledes til 1,5 bar :oops:

I min askeskuffe er der hovedsageligt kaffegrums men med enkelte hele sorte piller. Hvad fortæller det jer?

Derudover kan jeg se, at jeg skal have lavet en ny snegl-vejning da den pt. fortæller at der er -5 kilo i siloen mens der i virkeligheden nok er nærmere 10 kg. Dvs. den tror min snegl giver flere piller end den egentlig gør, kan jeg regne ud. Har det nogen effekt på forbruget og forbrændingen?

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af holberg19 » 06 dec 2012 12:40

saveit skrev: Derudover kan jeg se, at jeg skal have lavet en ny snegl-vejning da den pt. fortæller at der er -5 kilo i siloen mens der i virkeligheden nok er nærmere 10 kg. Dvs. den tror min snegl giver flere piller end den egentlig gør, kan jeg regne ud. Har det nogen effekt på forbruget og forbrændingen?
Ja, du skal lave en ny afvejning og se om den afviger fra det der er indtastet i styringen.


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af Flemming DJ » 06 dec 2012 12:55

Nå, seneste udregning siger 28½ kg/døgn, men vores brænder er jo også et lidt større lokum, nok ml. 16 og 24 kW.

Vi varmer forresten ca. 110 m2 til normal boligtemperatur, ml. 17 og 22 grd.

Nu i selv er inde på ekspansionsbeholdere: Har købt og monteret en ny (fra dvcenter) og kører med 1 bars fortryk og 1½ bar på anlægget - er det lige i skabet? Og kan det gå at presse citronen med 2 bar på anlægget?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

levi

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af levi » 06 dec 2012 12:59

saveit skrev:Har nu fyldt 1,5 bar i min ekspansionsbeholder. Sjovt nok steg trykket i systemet ligeledes til 1,5 bar :oops:

I min askeskuffe er der hovedsageligt kaffegrums men med enkelte hele sorte piller. Hvad fortæller det jer?

Derudover kan jeg se, at jeg skal have lavet en ny snegl-vejning da den pt. fortæller at der er -5 kilo i siloen mens der i virkeligheden nok er nærmere 10 kg. Dvs. den tror min snegl giver flere piller end den egentlig gør, kan jeg regne ud. Har det nogen effekt på forbruget og forbrændingen?
Har asken ikke ændret sig efter vi ændrede blæserparametre ? - de uforbrændte piller kom formentlig før du ændrede blæserparametre ?

saveit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 19 aug 2012 21:37
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar Semirens
Areal: 145kvm, 90kvm opvarm
Brændsel: TPI Supreme 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af saveit » 06 dec 2012 13:56

levi skrev:
Har asken ikke ændret sig efter vi ændrede blæserparametre ? - de uforbrændte piller kom formentlig før du ændrede blæserparametre ?
Den har ikke kørt længe nok til at vurdere det helt endnu. Jeg tømmer askeskuffen og overvåger den lidt. Hvad skal skakttemperaturen forresten være? Ifølge displayet ligger min kun på omkring 20-30 grader?

Jeg købte en lille 12 volt Thansen minikompressor. Den var fin til at fylde ekspansionensbeholderen i et langsomt tempo.

levi

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af levi » 06 dec 2012 19:41

saveit skrev:
Den har ikke kørt længe nok til at vurdere det helt endnu. Jeg tømmer askeskuffen og overvåger den lidt. Hvad skal skakttemperaturen forresten være? Ifølge displayet ligger min kun på omkring 20-30 grader?

Jeg købte en lille 12 volt Thansen minikompressor. Den var fin til at fylde ekspansionensbeholderen i et langsomt tempo.
20-30 grader i skakttemp. er helt perfekt :great:

Giv en melding om askens farve om et par dage :great:

levi

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af levi » 06 dec 2012 19:43

Flemming DJ skrev:Nå, seneste udregning siger 28½ kg/døgn, men vores brænder er jo også et lidt større lokum, nok ml. 16 og 24 kW.

Vi varmer forresten ca. 110 m2 til normal boligtemperatur, ml. 17 og 22 grd.

Nu i selv er inde på ekspansionsbeholdere: Har købt og monteret en ny (fra dvcenter) og kører med 1 bars fortryk og 1½ bar på anlægget - er det lige i skabet? Og kan det gå at presse citronen med 2 bar på anlægget?
Du skal ikke over 1,5 bar i anlægstryk - det er der ikke nogen grund til :great:


Besvar