Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

for høj temp?

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
pendec

for høj temp?

Indlæg af pendec » 06 dec 2012 12:36

Jeg har fået at vide der skulle en røgvender i min bio18 (Viadrus u22 kedel)

da den efter rensning ligger heroppe omkring de 190+

Billede

det var så aldrig tilfældet med gammel software, men her var der så også en del flere rensninger mere som 2-3 gange ugentlig , og nu er det så og sige aldrig før 7 el. 14 dages rensning, så får herden også en tur.

men den her høje temp kan jeg altså ikke lade være med at så på, når de i scotte og andre sektioner taler om 90-120 grader, så der være noget som ikke er helt korrekt, eller skal jeg bare ignore og ikke forvente der kan sparres på at sænke røgtemp. røgtemp på skorstens udtag ligger på 175-180, så det matcher altså måling på stýring meget godt ,så det er ikke software fejl.


levi

for høj temp?

Indlæg af levi » 06 dec 2012 12:55

pendec skrev:Jeg har fået at vide der skulle en røgvender i min bio18 (Viadrus u22 kedel)

da den efter rensning ligger heroppe omkring de 190+

Billede

det var så aldrig tilfældet med gammel software, men her var der så også en del flere rensninger mere som 2-3 gange ugentlig , og nu er det så og sige aldrig før 7 el. 14 dages rensning, så får herden også en tur.

men den her høje temp kan jeg altså ikke lade være med at så på, når de i scotte og andre sektioner taler om 90-120 grader, så der være noget som ikke er helt korrekt, eller skal jeg bare ignore og ikke forvente der kan sparres på at sænke røgtemp. røgtemp på skorstens udtag ligger på 175-180, så det matcher altså måling på stýring meget godt ,så det er ikke software fejl.
Taget i betragtning af den kedel du har, - kan det kan vist ikke blive meget bedre. - Du kan dog glæde dig over at fuglene i dit lokalområde ikke fryser, - det har jo trods alt også en form for herlighedsværdi :great:

pendec

for høj temp?

Indlæg af pendec » 06 dec 2012 14:27

:-( du har helt ret, lige oven over fyrrum er der flere fugle som er flyttet ind, det er dog jo ikke hensigten. Vil det så sige at denne kedel er noget skrammel nu? eller at den ikke holder mere en 4-5 år?

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

for høj temp?

Indlæg af kadett 76 » 06 dec 2012 14:31

Selfølgelig kan det blive bedre, en kædespærre er en god og simpel løsning, den tager 30 grader af temperaturen i min viadrus kedel, ham her laver nogen der passer, de er bare alt for dyre, men der kan du se hvordan du selv kan lave en af 2 stykker vinkeljern og en stak kæder: http://www.danskstoker.dk/product_info. ... ducts_id=2. i øvrigt er min og en kammerat ved at prøve at udvikle en bedre model for tiden, den skal der nok komme nogle data på herind hvis det kommer til at virke og er effektivt

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

for høj temp?

Indlæg af kadett 76 » 06 dec 2012 15:18

det er da egentlig også en meget høj temperatur synes jeg, når jeg min kører 100% last på stoker har jeg en røgtemp på 150 grader uden spærre og 120 med spærre, er du sikker på alt er i orden i det system?


levi

for høj temp?

Indlæg af levi » 06 dec 2012 19:35

pendec skrev::-( du har helt ret, lige oven over fyrrum er der flere fugle som er flyttet ind, det er dog jo ikke hensigten. Vil det så sige at denne kedel er noget skrammel nu? eller at den ikke holder mere en 4-5 år?
Den kedel du har er alt andet end effektiv - så ja, - det er noget "skrammel" - men den skal dog nok holde langt mere end 4-5 år, - den holder sikkert 15-20 år uden problemer, - hvilket dine fugle vil være rigtig glade for :great:

levi

for høj temp?

Indlæg af levi » 06 dec 2012 19:38

kadett 76 skrev:Selfølgelig kan det blive bedre, en kædespærre er en god og simpel løsning, den tager 30 grader af temperaturen i min viadrus kedel, ham her laver nogen der passer, de er bare alt for dyre, men der kan du se hvordan du selv kan lave en af 2 stykker vinkeljern og en stak kæder: http://www.danskstoker.dk/product_info. ... ducts_id=2. i øvrigt er min og en kammerat ved at prøve at udvikle en bedre model for tiden, den skal der nok komme nogle data på herind hvis det kommer til at virke og er effektivt
Fedt - 30 grader i besparelse på røgtemp. - sådan - så er vi nede på kun 165 grader i røgtemp. - weeeeehuuuuuuu så er virkningsgraden omkring 75 procent - kanon icon_cheesygrin.gif

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

for høj temp?

Indlæg af kadett 76 » 06 dec 2012 19:43

det er da skidt at den virkningsgraden falder ved at sænke røgtemp, så må vi jo hellere hæve den istedet
Last edited by 1 on kadett 76; edited 6 times in total

levi

for høj temp?

Indlæg af levi » 06 dec 2012 19:44

kadett 76 skrev:det er da skidt at den falder 3% ved at sænke røgtemp, så må vi jo hellere hæve den istedet
Ja vi må hellere hæve røgtemp. - så kommer der også flere fugle :great:

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

for høj temp?

Indlæg af kadett 76 » 06 dec 2012 19:49

kedlen er testet til 87.8% med dsu anlæg monteret af TÜV Nord, men de er vel fulde af løgn.....?


Besvar