Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Malet træloft giver sig

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Lille put i kedlen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 07 jan 2012 00:18
Mit fyr: Orlan 18 KW
Areal: 230
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Malet træloft giver sig

Indlæg af Lille put i kedlen » 02 dec 2012 23:37

Flammen skrev:er i sikre på at trolltex må bruges i privatbeboelse!
det er jo tankevækkene at arbejdstilsynes ikke godkender det i kantiner og mødelokaler, hvor der indtages fødevare.
begrundelsen jeg fik var at større mængder skidt/støv kan samle sig i pladerne, og efterfølgene drysse ned
Derfor anbefaler producenten også at man støvsuger det efter opsætning :great: - ellers drysser og samler det ikke mere skidt/støv end al anden loftbeklædning.

Men, hvis du har en erklæring fra Arbejdstilsynet og deres begrundelse kunne det være interessant at se den.


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Malet træloft giver sig

Indlæg af Flammen » 03 dec 2012 00:02

Lille put i kedlen skrev:.........Men, hvis du har en erklæring fra Arbejdstilsynet og deres begrundelse kunne det være interessant at se den.
nope. har det kun fra chefen og byggelederen, da jeg forspurgte til, hvorfor loftbeklædningen blev pillet ned igen i de nævnte lokaler i den nye administrationsbygning

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Malet træloft giver sig

Indlæg af Ugelvig » 03 dec 2012 07:55

Troldtekt og HBC Heradesign findes i en ultrafin kvalitet, hvor fibrene er helt fine. De egner sig rigtig godt til beboelse og fåes i en fin hvid farve - lige til at sætte op ;)

Disse plader er godkendt og mærket til "Indeklima", så det undre mig meget, at de ikke er godkendt af arbejdstilsynet. Den afgørelse vil jeg godt se, har endnu ikke fået forbud mod at bruge dem i de personalerum/kantiner jeg har projekteret. Så længe pladerne er malet drysser de ikke mere end andre lofter. De umalede plader vil drysse mere - især ved opsætning.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Malet træloft giver sig

Indlæg af ibsoerensen » 03 dec 2012 09:35

hvis dette skal undgås skal brædderne males og tørre inden opsætningen

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Malet træloft giver sig

Indlæg af Flammen » 03 dec 2012 17:35

jeg kender ikke umildbart det fancy produkt du nævner. der var bare brugt trolltex, og det skulle laves om i de lokaler hvor der indtages fødevare - et påbudt fra AT
Ugelvig skrev:Troldtekt og HBC Heradesign findes i en ultrafin kvalitet, hvor fibrene er helt fine. De egner sig rigtig godt til beboelse og fåes i en fin hvid farve - lige til at sætte op ;)

Disse plader er godkendt og mærket til "Indeklima", så det undre mig meget, at de ikke er godkendt af arbejdstilsynet. Den afgørelse vil jeg godt se, har endnu ikke fået forbud mod at bruge dem i de personalerum/kantiner jeg har projekteret. Så længe pladerne er malet drysser de ikke mere end andre lofter. De umalede plader vil drysse mere - især ved opsætning.


Besvar