Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PH12-300

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
nemocharley

PH12-300

Indlæg af nemocharley » 30 nov 2012 17:27

Er der nogen på forum, der har erfaringer med dette fyr: http://www.ph-energy.dk/Dk/Produkter/PH12.htm

Jeg skal ud og se på et i næste uge, men vil godt være lidt forberedt inden.

Pt. har jeg stirret mig blind på Passats Bioheat - PH12 er i samme prisklasse men har større pillemagasin, mens Bioheaten kræver mindre arbejde - pillefødningssystemet er forskelligt men ellers virker de to produkter ret sammenlignelige.

Hvilken af de to (og lad nu være med at blande andre fyr ind i det - jeg har Black Star minien på min liste), ville I vælge?

Mine forhold er:

120m2 mellemgodt isoleret. 1500l olie årligt.
Anlægget skal kombineres med solvarme (sandsynligvis et kombianlæg)

På forhånd tak.


CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

PH12-300

Indlæg af CRHansen » 01 dec 2012 08:57

Vores nabo har sådan et fyr. Det er dog 8 år gammel så der er nok sket en del siden. Efter jeg har fået min scotte så er han begyndt at snakke om at skifte sit ud. Hans kan dog heller ikke selv starte op, det tror jeg nok du kan få dem med nu til dags.
Ellers så har han haft store problemer de første år, hvor han bla har skiftet snegl og brændkammer. De sidste år har det sådan set kørt uden problemer.

nemocharley

PH12-300

Indlæg af nemocharley » 01 dec 2012 10:30

hmm tak for det - på min tidligere arbejdsplads havde de en større P&H model, der var der også problemer med sneglen, som tilsidst måtte udskiftes. Tja jeg bliver lidt betænkelig.... den er jo mindst 20.000 dyrere end Blackstar minien.

Ja de leveres med automatisk tænding nu. Jeg kan se, de skriver, at anlægget fungerer rigtig godt med solvarme - men argumentet - citat fra firmaets hjemmeside; "Anlægget pausefyrer ikke, men tænder og slukker efter dit behov. Er ideel f.eks. sammen med solvarme som slukker automatisk for fyringsanlægget når tanktemperatur er opnået af solvarmen." - virker lidt søgt, er ikke de fleste pillefyr gearet til at kunne arbejde på den måde?

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

PH12-300

Indlæg af CRHansen » 01 dec 2012 22:44

Jeg har også solvarme sammen med min scotte uden nogen problemer.
Jo jeg vil også mene at alle pille fyr der selv kan starte kan bruges sammen med sol varme uden problemer.
Ja 20000 er da en del penge jo som jeg aldrig tror du vil tjene hjem igen ved at købe PHén frem for scotten.

nemocharley

PH12-300

Indlæg af nemocharley » 02 dec 2012 15:16

Det tror jeg heller ikke. Det er ellers lidt en skam, da PH12s dimensioner (med et ret stort pillemagasin) passede perfekt ind til mine beskedne forhold. Hvis de lige barberede 8-10.000 af, så var jeg mere hooked. Som en side note, jeg så på en irsk hjemmeside, at denne model blev solgt til 13800 irske pund, hvilket svarer til ca 130.000 danske kroner!!! I Danmark kan den købes til ca 50.000, så det er da noget af en forskel.

Jeg tager nu alligevel ud og ser den i virkeligheden, nu hvor jeg har tiden til det :)


Besvar