Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Andreasbox

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Andreasbox » 29 nov 2012 12:12

Hvad mener i om det ???

Har en tid her den 13. dec, vil det være bedre at vente til forår /sommer ?

Mvh
Andreas


coupegt
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af coupegt » 29 nov 2012 12:25

hvis bilen bliver korrekt rengjort, tørret og behandlet - og får lov til at tørre igen, så tror jeg ikke der er de store problemer i behandling om vinteren.

men et problem kan vel være hvis de ikke får rengjort ordenligt i kroge og hjørne og så sovser undervognsbehandling oven på salt og fugt.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Bigfoot » 29 nov 2012 12:27

jeg ville på ingen måde vælge det på denne årstid.

Kulden trækker i det hele, og den påvirker også tektylen.

I mine øjne, skal det gøres i starten af det gode vejr, hvor varmen så småt er begyndt at komme også.
Så kan man få bilen ordentlig behandlet, som coupegt omtaler, men samtidig så er der også sådan en varme i vejret, der gør at det ikke tørrer ud med det samme, så det kan løbe ordentlig ned i alle samlinger.

Skulle jeg sende min ud og blive behandlet nu her, ville jeg stille den i garagen en uges tid, med fuld varme på brændeovnen derovre, så det bliver varmet godt igennem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

coupegt
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af coupegt » 29 nov 2012 12:37

Har alle undervognscentre ikke en tørre-kabine i dag hvor de tørrer bilen både før og efter behandling?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Bigfoot » 29 nov 2012 12:51

coupegt skrev:Har alle undervognscentre ikke en tørre-kabine i dag hvor de tørrer bilen både før og efter behandling?
ikke alle....

de seriøse bruger stadig tre dage til sådan en omgang. En dag til vask og tørring, en dag til behandling, og en dag til at det kan trække ind i karrossen i et varmerum.

Men jeg ser mange som gør det på to dage, og desværre også mindre.
Min kollega fik det gjort på en dag, jeg ved ikke hvor meget det er værd.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Andreasbox

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Andreasbox » 30 nov 2012 09:20

Jeg har lige skrevet til dem for at høre hvor lang tid de skal ha bilen, så må det vel være en indikation af hvor godt
det bliver gjordt og om det godt eller skidt at få det gjordt nu.

Grunden til jeg gerne vil ha det gjordt nu er at jeg lige har fået slebet og malet begge forskærme og har så en ide om at det ville være en god ide.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Bigfoot » 30 nov 2012 09:30

Andreasbox skrev:Jeg har lige skrevet til dem for at høre hvor lang tid de skal ha bilen, så må det vel være en indikation af hvor godt
det bliver gjordt og om det godt eller skidt at få det gjordt nu.

Grunden til jeg gerne vil ha det gjordt nu er at jeg lige har fået slebet og malet begge forskærme og har så en ide om at det ville være en god ide.
Hmm......

det er altid en god ide. Men forskærmene er det som jeg er mindst bekymret for på en bil. De kan nemt skiftes. Det er sku det bærende nedenunder der vægtes højere ved mig.

Men hvis du har muligheden for at stille bilen i et opvarmet rum, gerne MEGET varm, så gør det endelig bagefter.

Denne kulde kan nemlig gøre, at tektylen slet ikke når at binde sig til metallet, men falder af i kolde flager. Varme er klart at foretrække til sådan noget, da tektyl jo er et olie/voks produkt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Andreasbox

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Andreasbox » 30 nov 2012 10:39

Hmmm.. har lige modtaget svar fra dem. De bruger kun 2 dage på det :-(

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Flemming DJ » 30 nov 2012 11:34

Jeg har ikke hørt eller læst om nogen, der har bilen i tre dage?
Og jeg forstår ikke, hvorfor behandlingen skulle flage, for den bli'r vel påført indendørs i opvarmede lokaler?
Bigfoot?

Personligt vil jeg mene, det er vigtigere end de tre dage, at bilen får lov at tørre grundigt (gerne til næste dag) enten med varme eller luft efter undervognsvasken.

Når alt kommer til alt, er slutresultatet alligevel utroligt afhængigt af sprøjteføreren. Måske ikke 100% men tæt på.

Jo før, den bli'r behandlet, jo bedre. (((Men, selvfølgelig er det optimale at få det gjort under en hedebølge :D)))
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Undervognsbehandling når vinteren er sat ind ?

Indlæg af Tom_AT » 30 nov 2012 13:18

Flemming DJ skrev:Jeg har ikke hørt eller læst om nogen, der har bilen i tre dage?
Og jeg forstår ikke, hvorfor behandlingen skulle flage, for den bli'r vel påført indendørs i opvarmede lokaler?
Bigfoot?

Personligt vil jeg mene, det er vigtigere end de tre dage, at bilen får lov at tørre grundigt (gerne til næste dag) enten med varme eller luft efter undervognsvasken.

Når alt kommer til alt, er slutresultatet alligevel utroligt afhængigt af sprøjteføreren. Måske ikke 100% men tæt på.

Jo før, den bli'r behandlet, jo bedre. (((Men, selvfølgelig er det optimale at få det gjort under en hedebølge :D)))
Helt enig. Jeg har nu i nogle år brugt dinitrol og er rigtigt glad for det. De bruger 2 hele dage på det og får alligevel topkarakter i tests. Så noget må de gøre rigtigt. Det er så mange andre faktorer, så om det er to eller tre dage de bruger næppe er det der gør udfaldet.


Besvar