Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Installation af pillefyr

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
levi

Installation af pillefyr

Indlæg af levi » 27 nov 2012 20:16

elpres skrev:De der kondens gummipakninger man kan få det til den her skorsten, jeg blir ved med at fabulere omkring. Følger de med de enkelte skorstens elementer eller skal de tilkøbes?
De skal tilkøbes, - men sidste gang jeg bestilte en sådan skorsten til en Scotte frarådede Metalbestos at bruge pakningerne, - da skorstenen er tæt nok i sig selv - så det var ifølge dem spild af penge :great:


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Installation af pillefyr

Indlæg af elpres » 27 nov 2012 20:49

levi skrev:
De skal tilkøbes, - men sidste gang jeg bestilte en sådan skorsten til en Scotte frarådede Metalbestos at bruge pakningerne, - da skorstenen er tæt nok i sig selv - så det var ifølge dem spild af penge :great:
ja det er jo i forvejen ikke super billigt, så hvis de sagde det, så sløjfer vi da dem fra indkøbslisten.. Kan du tilfældigvis huske hvad størrelse "skorstens-kobling" du bestilte til den scotte du nævner. Jeg kan se i metalbestos katalog at de laver en hvor det inderste diameter er 134 mm, og så vidt jeg ved så er scottens røgafgangsrør 130mm, så den passer vel meget godt?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

levi

Installation af pillefyr

Indlæg af levi » 27 nov 2012 20:51

elpres skrev:
ja det er jo i forvejen ikke super billigt, så hvis de sagde det, så sløjfer vi da dem fra indkøbslisten.. Kan du tilfældigvis huske hvad størrelse "skorstens-kobling" du bestilte til den scotte du nævner. Jeg kan se i metalbestos katalog at de laver en hvor det inderste diameter er 134 mm, og så vidt jeg ved så er scottens røgafgangsrør 130mm, så den passer vel meget godt?
Når vi bestiller disse skorstene så får vi altid lavet overgangen på bestilling alt efter hvilken kedel den skal bruges til :great:

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Installation af pillefyr

Indlæg af elpres » 27 nov 2012 20:58

levi skrev:
Når vi bestiller disse skorstene så får vi altid lavet overgangen på bestilling alt efter hvilken kedel den skal bruges til :great:

ok, nok om skorsten for nu, jeg kommer ned i jeres butik snareste og så får vi bestilt det jeg skal bruge. Tak for råd. :)
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

levi

Installation af pillefyr

Indlæg af levi » 27 nov 2012 21:00

elpres skrev:

ok, nok om skorsten for nu, jeg kommer ned i jeres butik snareste og så får vi bestilt det jeg skal bruge. Tak for råd. :)
No problemo :great:


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Installation af pillefyr

Indlæg af elpres » 03 dec 2012 16:21

skal lige hilse og sige at det ikke er nemt at male fyrrum når maler-rullen er frosset fast til håndvasken. .. :shock: Iøvrigt har min kone fået lov til at vælge farven derude.... det er jeg ikke helt sikker på at jeg skulle have overladt til hende. (passer lilla til den røde silo??) :lol:
nok om det..

Nu hvor jeg har fået styr på hvilken skorsten jeg skal ha (mangler lige at bestille den), så sidde jeg nu og nørkler med at få lavet en fittings indkøbsliste. Jeg har dog svært ved at vurdere hvornår jeg skal ha unioner.. Jeg kan regne ud at det har noget at gøre med om man efterfølgende kan skille tingene ad igen på en fornuftig måde. Har i nogen gode råd i den forbindelse.?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Installation af pillefyr

Indlæg af elpres » 06 dec 2012 19:09

hey, så vidt jeg har læst mig til, så er det ligegyldigt om der kommer et par galvaniserede vinkler sammen med sorte rør i mit centralvarme system, er det ik rigtigt?
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Installation af pillefyr

Indlæg af elpres » 08 dec 2012 23:09

ingen der har noget klogt at sige? :)
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Installation af pillefyr

Indlæg af klinten » 08 dec 2012 23:27

Jo, det betyder intet.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Installation af pillefyr

Indlæg af Havmand » 09 dec 2012 00:31

elpres skrev:skal lige hilse og sige at det ikke er nemt at male fyrrum når maler-rullen er frosset fast til håndvasken. .. :shock: Iøvrigt har min kone fået lov til at vælge farven derude.... det er jeg ikke helt sikker på at jeg skulle have overladt til hende. (passer lilla til den røde silo??) :lol:
nok om det..

Nu hvor jeg har fået styr på hvilken skorsten jeg skal ha (mangler lige at bestille den), så sidde jeg nu og nørkler med at få lavet en fittings indkøbsliste. Jeg har dog svært ved at vurdere hvornår jeg skal ha unioner.. Jeg kan regne ud at det har noget at gøre med om man efterfølgende kan skille tingene ad igen på en fornuftig måde. Har i nogen gode råd i den forbindelse.?
Unioner ved alle tilslutninger, både frem og retur... Kedel, VVb, gulvvarmenshunt.
Ligeledes kuglehaner på frem og retur af kedel, VVb og gulvvarmenshunt. Husk at i kedelkredsen skal der sidde en sikkerhedsventilen, som ikke kan spærres af...
Ekspantionsbeholderen smider du også med en kuglehane...
Så er du garderet... Men rådfør dig lige grundigt med din fejer inden du skruer sammen :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Besvar