Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat c2 hjælp til en nystartet

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
ReneDJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 apr 2012 20:10

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af ReneDJ » 18 nov 2012 22:03

Hej Alle sammen

ja så fik manden stokerfyr, et ældre et fra 98 dog med ny styring sat i 2011, den er rigtig fin og skal varme mit 135 kvadratmeter store hus op samt lidt værksted og et sadelrum giver nok samlet omkring 200-250 kvadratmeter. fyret har fået en 150 mlimeter stålskorsten der er ca 5 meter høj

jeg startede op med piller som den har kun har kørt på før (i følge den sidste ejer) det gik fint og der var ingen problemer, jeg har er så gået igang med og fyre med flis i den og er kommet i tvivl om følgende

1 kan se at der i mit bruger hæfte står at man kan montere en plade ved indføringen som minsker hullet så den kan køre på korn, jeg syndes at kunne fornemme at der er monteret et eller andet ved indføringen, spørgsmål: skal der sidde en plade ved indføringen når den køre normalt, eller er det kun hvis man ønsker en reduktion, og kan man få disse plader i forskellige størrelser

2. der skal monteres brandslukning på fyret og kan se i produkt vejledningen at den monteres på siden af tanken, men jeg kan se at inde i højre side af tanken helt fremme sidder der et rør der køre op fra bunden, hvor det kommer fra en slange der går over til en flangse som sidder på en plade ved siden af blæseren, har den noget med brændslukning og gøre eller er der nogen der ved hvad den er til , kan ikke finde noget om det i kataloget

3. jeg har i forbindelse med fyring af flis haft et drift stop indtilvider hvor den har meldt flammesvigt, selv om der var rigeligt af flammer i den , ved ikke helt om det var en enlig svale eller om det skyldes flis

4 jeg kan se har inde på forumet at der er flere tråde omkring træk stabilisator, men hvornår ved man om det er nødvendigt, min skorsten fejer siger det behøver den ikke, men jeg kan se at der er flere der bruger en


skulle der nu være nogen i nærheden at haderslev som har et par tips eller triks og som gerne vil komme forbi og lære en nystartet hvordan man fin justere sit passat c2 fyr så sig endelig til

håber på nogen seriøse svar

mvh Rene DJ


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af Bri_Jac » 23 nov 2012 08:38

4)
I min manuale til Passat C1 er angivet at der skal være et bestemt skorstenstræk, så Ja det er nødvendigt med en trækstabilisator. Når Skorstensfejeren skriver det ikke er er nødvendigt, må han mene i henhold til lovgivningen...

odsherred
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18 nov 2012 03:13
Mit fyr: Passat C2
Areal: 215
Brændsel: Træpiller

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af odsherred » 23 nov 2012 21:20

Jeg skal også til at stille mit fyr op, og det bliver efter Passat manualen, samt erfaringer fra de 4 kedler som jeg kender til i omgangs kredsen.

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af chopper » 23 nov 2012 21:32

Husk nu den trækstabilisator den er vigtig og begrænserpladen vil jeg tage ud og kun bruge ved korn. Og den omtalte slange fra blæser til magasin er den der laver overtryk op i magasinet hvis der er en hane på skal den lukkes lidt over halv men ikke helt

ReneDJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 apr 2012 20:10

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af ReneDJ » 23 nov 2012 21:47

ok

jeg har skaffet mig et brandslukningsudstyr, men på mit magasin er der ingen studser, tror det er noget der er kommet til senere da mit fyr er fra 1998 er der nogen der har en nyere kedel som kan fortælle mig hvor føler skal sidde og hvor vandet skal sprøjtes ind i magasinet


chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af chopper » 23 nov 2012 21:51

Du må da have huller i toppen af magasin. Men vandysse i top og føler lidt længere nede. Tror faktisk ikke man har kunne købe uden, tyder på fusk

ReneDJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 apr 2012 20:10

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af ReneDJ » 24 nov 2012 09:29

jeg kan se på de billeder der er af nyere kedler at der sidder hulle i siden på magasinet, det er der ikke på mit, om det er fusk eller hvad det skyldes må jeg være svar skyldig på, jeg er jo nok nød til og finde ud af hvor de skal sidde og hvad der skal være på indersiden af tanken,

C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af C2-PASSAT » 24 nov 2012 10:38

Brandslukningen går ind i venstre side af magasinet ! set forfra !) kan måle hvor og hvordan eller du kan se forbi og måle/ se for dig selv !?
begrænser pladen skal du vist fjerne til fyring med flis ! husk de lange rundstave der skal monteres på på skubberen så flise`n ikke danner bro i dit maggasin
trækstabilasatoren er vel et extra udstyr som din fejer ikke kunne se det nødvendige i og derfor har svaret som han gjorde !??
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!

ReneDJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 apr 2012 20:10

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af ReneDJ » 25 nov 2012 21:22

der er ikke indgange på mit fyr til brandslukning så det er noget jeg skal eller en vvs skal lave, men hvordan fortsætter det så inde i kedlen går der er rør vider inde i kedlen eller ender de begge bare lige indenfor

de lange rundstave må være ekstraudstyr de var ikke med til det fyr jeg har købt, jeg kan umiddelbart ikke finde den på passat hjemmeside

og det der med begrænserplade, ved jeg ikke rigtig da jeg er i tvivl omkring hvordan det skal se ud når der ikke er begrænser plade i

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Passat c2 hjælp til en nystartet

Indlæg af Bri_Jac » 26 nov 2012 08:10

Er det ikke det nemmeste at du finder en der allerede har en C1 eller C2 kedel. Kør ned og besøg ham, tag et par øl med og kig nøje på anlægget, så kan du se hvilke dele du skal købe, samt måle og så lave en lille tegning med alle tingene, tag gerne en mase billeder af alle detaljerne, så du kan komme videre og få lavet dette vandsluknings anlæg på dit eget anlæg.


Besvar