Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Spørgsmål vedr. KSM Stokerfyr samt det tilbehør der laves til KSM stokere
butlerstoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 okt 2012 14:13

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af butlerstoker » 22 nov 2012 07:52

Det er rigtig at man sikker kan få noget billiger men jeg har også haft lidt flere krav til plc jeg vil menlig gerne have lidt udlæsning af tanken på pc og jeg har lavet nogle alarm funktioner og div. Jeg skal ikke kunne sige om sol styring kan også jeg har menlig ikke set på jeg har lavet dette lille opgave for sjov og måske kunne spare lidt penge i fremtid jeg skal heller ikke sig at mit er detbedste eller det dårligst men ind til vider så set det ud til at virke som jeg gerne vil have det til :-)


Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af themasterdk » 22 nov 2012 08:06

butlerstoker skrev:hej igen :)

først vil lige sige til dig flammen at der sikker ikke rigtig eer noget i det men med det kendskab jeg har til siemens plc og mitsibshi har har du helt ret i at det er ikke noget ben i hvis man vil invster i det software. det kommer som et chock for noget hva det koster..

men fred nu med det

du må meget gerne modtage mit program og en tegning over hvordan jeg har lavet så vil jeg

så er det bare lige at koble tingen til i plc og så kører det

siemens logo plc vil jeg tro koster ca 1500kr og modul til pt 100 ca det samme så det løber lidt op her og nu




hør dig frem hos en eletrikker

men hvis jeg tænker på at det spare mig ca det havle af pilleforbrug. så ken jeg regne ude at det er en go bespare i fremtid

p.s. det er rigtig gætte at jeg er eletrikker.

Med v H

Torben Jensen




Hvad med programmet?? er det noget jeg evt kan få af dig med de koder osv hvis jeg køber det og får det installeret??
--------- ;-) ---------------

butlerstoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 okt 2012 14:13

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af butlerstoker » 22 nov 2012 16:43

Selve plc programmet kan vi godt finde ud af du få da det kun er for sjov jeg laver og har ikke hensigt på at tjene på men måske bare få nogle flere ider til det vedr. Installation må du aller dig med en elektriker men jeg vil gerne lave en tegning til hvordan det skal sættes sammen så kan vi tage resten i telefon og du er kører klar ingen problemer i det :-)

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af themasterdk » 22 nov 2012 17:15

Super takker mange gange ;-) kan du sende den tegning til min mail så kan vi snakke vidre over der ang det
--------- ;-) ---------------

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af themasterdk » 22 nov 2012 17:16

Glemte at skrive min mail gg themasterdk@gmail.com ;-)
--------- ;-) ---------------


sologbrænde
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 347
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653
Modtaget likes: 6 gange

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af sologbrænde » 22 nov 2012 19:21

måske vi ku få diagram her i forum, så andre også ku blive indviget i vidunderet :P

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af KristianVilhelm » 22 nov 2012 19:28

butlerstoker skrev:hej kristian

takker og godt at du også har fundet ud af det ikke var så godt det som var med fyret

hej masterdk

det er noget man selv har bygget helt fra bunde af

alle dele vil du kunne købe hos en eletrikker

siemens logo plc og et ekster modul til pt100 føler

pt 100 føler standart føler til at måler temp

så skal der en masse kode til plc og det er så den jeg har lavet

jeg har også lavet en dele flere ting som jeg lige skal have bygge i tavlen

det som jeg bygge i plc som nye ting

cirkespumpen vil ikke kører hele tid når ude temp. er over 10 grader og tid med tidinstilling, hvornår jeg jeg vil have fyret til at køre ... heller skal bruge varmt vand
i sommer tid laver jeg den sådan og at hvis temp i stuen flalder under 15 grader start den cirkpumpen og vil køre i ca time(man kan selv stille alle indstiller som man gerne vil have det på plc)
+ jeg har en gang i ugen hvis cirkepumpe ikke har kørt så laver jeg lige en køres for den ikke skal sætte sig fast
det samme glæder det med pumpe til fyret

hvis ude temp er under 5 grader vil cirkepumpen køre hele tid for den ikke skal fryse installation

alarm til stuen hvis min akktank falder til under 45 grader vil en lampe lyse får at gøre opmærksom på at der nogle galt

kan start med cirkspumpen med knap i sommer tid

alt dette her skulle gerne gøre det med til at få pille forbrug rigtig langt ned special om sommer

håber du får held med det themaster selv bygge en eller skrive du bare så vil gerne hjælpe dig :)

Torben Jensen
Tror du misforstod mig, jeg bruger det system der fulgte med fyret.(Er slet ikke klog nok til at strikke sådanne noget samme) 2 følere på tanken, og ind i TM styringen, så spiller det bare.
Mente i det store hele havde jeg nogenlunde samme setup, størrelse på fyr, buffertank, osv.

Jeg har været glad for den funktion, ikke noget med den står og "fise-fyre" efterår, og forår, eller sommer for den sags skyld. :great:

remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af remme » 22 nov 2012 19:43

Når i laver vælger sådan en løsning med akku.tank er det vigtig at tilgangen til fyrret ikke bliver for kold og at tanken lagdeler varmen med en ladepumpe eller lign.

butlerstoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 okt 2012 14:13

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af butlerstoker » 22 nov 2012 20:32

themasterdk skrev:Super takker mange gange ;-) kan du sende den tegning til min mail så kan vi snakke vidre over der ang det

Jeg vil sætte mig ned og tage blyanten frem og tegn til dig regner med at jeg måske når det her i weekend ellers bliver det først på uge vi kommet til så for du det som jeg har lavet til dato og så du/I få som den bliver udviklet til :)

butlerstoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 okt 2012 14:13

Besparelse på træpiller og en beder forbrændning

Indlæg af butlerstoker » 22 nov 2012 20:34

KristianVilhelm skrev:
Tror du misforstod mig, jeg bruger det system der fulgte med fyret.(Er slet ikke klog nok til at strikke sådanne noget samme) 2 følere på tanken, og ind i TM styringen, så spiller det bare.
Mente i det store hele havde jeg nogenlunde samme setup, størrelse på fyr, buffertank, osv.

Jeg har været glad for den funktion, ikke noget med den står og "fise-fyre" efterår, og forår, eller sommer for den sags skyld. :great:

jeg skal lige høre dig er det ksm stoker du har jeg har ikke kunne finde den funktion i den


Besvar