Erfaring med ZAFIRE 18?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
JesperTheViking
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 17
Tilmeldt: 04 nov 2007 17:11
Mit fyr: Scotte 16 kW og Dor 24 kW
Areal: 184m2 + 100m2 kælder
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: 4 kg/døgn
Årligt forbrug: Ved det ikke endnu
Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Kontakt:

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af JesperTheViking »

thy skrev: hmm den kører bare.... :shock:

den kørte jo bare ikke :shock: så er det da noget fis at skrive::::
Når zafiraen sælges - sælges den heller ikke med en smuk tale om kæmpe virkningsgrad, den sælges på at være suverænt simpel, ekstremt hurtigt opstartsmæssigt - og tilmed yderst driftssikkert...

der mangler da en uvildig test... efter sådan en ned tur ved dti.. som jeg læser det tør man ikke at få testet den igen.... det er sku da at give sorte per vidre når der ikke er en uvildig test på et fyr... der ikke er godkendt

men som du selv siger spørger de ikke om den dur så er det deres eget problem :shock:

Jeg siger tak for den gode rådgivning :great:
tror nu jeg ville handle et andet sted hvor rådgivningen omfater alle oplysninger :great:
Hej Forum,
Jeg må give thy ret. At det går i stå under en test, det er ikke den bedste reklame. Jeg har besluttet mig for, at ZAFIRA 18 er valgt fra, og jeg kikker nu på (læs: Bestiller) et Scotte/Dor sæt. Vi ses i Scotte forumet ;-)

MVH
Jesper

levi

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af levi »

Jeg vil nu ikke give dig ret thy, desværre er Ulrik Hermansen ikke at finde herinde længere - han er som sagt den eneste der helt nøjagtigt kan forklare hvorfor anlægget fik driftstop.

Jeg har haft min zafira derhjemme i 1,5 år nu, og jeg har sku stadig mit første driftstop tilgode - ligeledes i vores kedeludstilling.

Hvis anlægget er indstillet korrekt kører det rigtig rigtig godt. - Men sådan er det jo med alle stokere - indstilles de ikke korrekt kører de heller ikke godt - hvilket garanteret var tilfældet på DTI.

Jeg kan oplyse vi har solgt omkring 60 anlæg i Roskilde, og jeg er helt ærlig når jeg siger vi kun har haft 1 reklamation (Styring sprang hfi relæ).

På landsplan har jeg ikke længere overblik over solgte anlæg, men det er helt sikkert at Roskilde afd. er den mest sælgende når vi taler om zafira18 brænderen.

Tillykke med valget af Scotte brænderen, det er en ganske fin pillebrænder - vær blot opmærksom på hvilken kedel du får med, hvis du vel at mærke skal regne med resultatet på DTI. (Jeg har flere kunder som har købt den omtalte brænder, men den er ikke monteret på den kedel hvor brænderen er testet på hos DTI = ikke godkendt).
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af thy »

Hvis anlægget er indstillet korrekt kører det rigtig rigtig godt. - Men sådan er det jo med alle stokere - indstilles de ikke korrekt kører de heller ikke godt - hvilket garanteret var tilfældet på DTI.

det er jo brand ærgeligt at det sker i en test....MEN det er jo ikke DTI der stiller på fyret...
så det må jo være ham selv der har stillet fyret ind... så det er jo en erfaren mand,med det fyr der har stillet den op til testen.. :roll:

ps... det er da lidt ærgeligt han ikke har fået det testet igen :roll: specielt hvis det har så god en virkningsgrad :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
levi

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af levi »

Ja det er brandærgeligt, men det sker altså - og det er ikke første gang det er sket.

Som tidligere skrevet gik testen rigtig godt, lige indtil klokken ca. 21.00 - så stoppede brænderen af ukendte årsager.
Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
17
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af Per Krarup Olesen »

Hej

Så vidt jeg kan udlede af den uofficielle test er det ikke virkningsgraden,
men den fyringstekniske nyttevirkning der er tale om. Det er noget ganske
andet end virkningsgraden, der er ganske kompleks at både måle og teste.
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk

z18
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07 dec 2007 14:44
Mit fyr: Scotte 10kw mini
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8961
Årligt forbrug: 7t
Geografisk sted: 8961

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af z18 »

Hej
jeg har haft zafira 18 med viadrus kedel i 1 år nu, er yderst tilfreds med det fyre 200kvm, har brugt ca 6,5t piller af god kvalitet støvsuger kedlen ca en gang ugentligt og fylder piller i beholderen samtidig varighed ca 1/2time det starter når jeg trykker på knappen er hurtig varm og kørergodt jeg har ikke problemer med det
mvh morten
levi

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af levi »

Hej Morten, det lyder da godt - hvor i landet kommer du fra, og hvor har du købt anlægget ?
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af thy »

z18 skrev:Hej
jeg har haft zafira 18 med viadrus kedel i 1 år nu, er yderst tilfreds med det fyre 200kvm, har brugt ca 6,5t piller af god kvalitet støvsuger kedlen ca en gang ugentligt og fylder piller i beholderen samtidig varighed ca 1/2time det starter når jeg trykker på knappen er hurtig varm og kørergodt jeg har ikke problemer med det
mvh morten
hvor køber du træpiller :great: altså hvilken slaks :)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
z18
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 21
Tilmeldt: 07 dec 2007 14:44
Mit fyr: Scotte 10kw mini
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8961
Årligt forbrug: 7t
Geografisk sted: 8961

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af z18 »

anlægget har jeg købt hos vvs engros og dem har jeg været lige så tilfredse at handle med som jeg er med fyret piller køber hos århusegnens andel jeg bor tæt på randers
mvh morten
Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: Erfaring med ZAFIRE 18?

Indlæg af Peter simonsen »

Må slettes

KH

Peter

Besvar