Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Black Star Mini leveringtid

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Flammen » 16 nov 2012 05:30

jeg var til åben hus hos NBE. pga mit erhverv og stilling, er jeg nok lidt miljøskadet :D jeg fik kigget en del på virksomheden, men også lidt fyringsanlæg.
de m2 de råder over består hovedsaglig af lager og samleafd. produktionsarealet er yderst begrænset, og indeholder for mig at se kun en svejse afd. der var ingen pladelaser/revolverstandser/kantpresse/automatsav/overfladebehandling som vil være relevant produktionsanlæg til deres produkt. dvs. at de er dybt afhængnig af deres underleverandører.
jeg vælge at tro det er deres underleverandører som er ustabile, eller ikke kan følge med, eller de har en stor Kassationsprocent i kvalitetskontrollen. NBE kan jo ikke have en interesse i at sylte deres marked.
generalt bruges billigste udbyder, for at holde prislejet på det færdige produkt. det kan give nogle store afstande rent fysisk, men bevirker også at man mister lidt af kontrollen med underleverandøren.
det skal også lige med, at der er tryk på det marked i øjeblikket


paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af paw » 16 nov 2012 06:31

Flammen skrev:jeg var til åben hus hos NBE. pga mit erhverv og stilling, er jeg nok lidt miljøskadet :D jeg fik kigget en del på virksomheden, men også lidt fyringsanlæg.
de m2 de råder over består hovedsaglig af lager og samleafd. produktionsarealet er yderst begrænset, og indeholder for mig at se kun en svejse afd. der var ingen pladelaser/revolverstandser/kantpresse/automatsav/overfladebehandling som vil være relevant produktionsanlæg til deres produkt. dvs. at de er dybt afhængnig af deres underleverandører.
jeg vælge at tro det er deres underleverandører som er ustabile, eller ikke kan følge med, eller de har en stor Kassationsprocent i kvalitetskontrollen. NBE kan jo ikke have en interesse i at sylte deres marked.
generalt bruges billigste udbyder, for at holde prislejet på det færdige produkt. det kan give nogle store afstande rent fysisk, men bevirker også at man mister lidt af kontrollen med underleverandøren.
det skal også lige med, at der er tryk på det marked i øjeblikket
http://www.youtube.com/watch?v=gIdXAdYN ... el&list=UL

Gander84
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:03
Mit fyr: Woody Black Star Mini
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4520
Geografisk sted: Kundby

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Gander84 » 16 nov 2012 08:44

Flammen skrev:jeg var til åben hus hos NBE. pga mit erhverv og stilling, er jeg nok lidt miljøskadet :D jeg fik kigget en del på virksomheden, men også lidt fyringsanlæg.
de m2 de råder over består hovedsaglig af lager og samleafd. produktionsarealet er yderst begrænset, og indeholder for mig at se kun en svejse afd. der var ingen pladelaser/revolverstandser/kantpresse/automatsav/overfladebehandling som vil være relevant produktionsanlæg til deres produkt. dvs. at de er dybt afhængnig af deres underleverandører.
jeg vælge at tro det er deres underleverandører som er ustabile, eller ikke kan følge med, eller de har en stor Kassationsprocent i kvalitetskontrollen. NBE kan jo ikke have en interesse i at sylte deres marked.
generalt bruges billigste udbyder, for at holde prislejet på det færdige produkt. det kan give nogle store afstande rent fysisk, men bevirker også at man mister lidt af kontrollen med underleverandøren.
det skal også lige med, at der er tryk på det marked i øjeblikket
Sådan går det når man lægger produktionen ud til stive polakker! ;)

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Emborg41 » 16 nov 2012 10:32

Hej

Hvor er det et dejligt land vi lever i, hvor total ukendskab til fakta eller emne ikke behøver at begrænse os i at udtale os. :lol:

Peter

Gander84
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:03
Mit fyr: Woody Black Star Mini
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4520
Geografisk sted: Kundby

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Gander84 » 16 nov 2012 10:43

Emborg41 skrev:Hej

Hvor er det et dejligt land vi lever i, hvor total ukendskab til fakta eller emne ikke behøver at begrænse os i at udtale os. :lol:

Peter
Hvad hentyder du til? Det er da ingen hemmelighed at fyrene bliver produceret i østeuropa. Det er kun brænderne der bliver lavet herhjemme. Tjekkiet for at være præcis. http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... cripts.pdf


xkfc

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af xkfc » 16 nov 2012 12:49

Gander84 skrev:
Hvad hentyder du til? Det er da ingen hemmelighed at fyrene bliver produceret i østeuropa. Det er kun brænderne der bliver lavet herhjemme. Tjekkiet for at være præcis. http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... cripts.pdf
Okay, og hvor står så lige at de er stive :lol: icon_cheesygrin.gif :lol: icon_cheesygrin.gif

Gander84
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:03
Mit fyr: Woody Black Star Mini
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4520
Geografisk sted: Kundby

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Gander84 » 16 nov 2012 12:52

xkfc skrev:
Okay, og hvor står så lige at de er stive :lol: icon_cheesygrin.gif :lol: icon_cheesygrin.gif
De har verdens bedste øl i tjekkiet... need I say more? 8)

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Emborg41 » 16 nov 2012 14:53

Gander84 skrev:
Hvad hentyder du til? Det er da ingen hemmelighed at fyrene bliver produceret i østeuropa. Det er kun brænderne der bliver lavet herhjemme. Tjekkiet for at være præcis. http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... cripts.pdf

Hej

Det er nu ikke kun dig der hentydes til :lol:

Det sådan set generelt. Debatten genlyder af forskellige beskyldninger om hvem der har ansvar for dit og dat. 8)

Med mindre der sidder en person og har insider kendskab kender vi dødelige jo ikke alle fakta.

Peter

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Black Star Mini leveringtid

Indlæg af Grevens » 16 nov 2012 17:59

Emborg41 skrev:
... - kender vi dødelige jo ikke alle fakta.

Peter
... altså hvis vi kun skulle skrive fakta herinde på stokerpro, ... -ville mange tråde være unødige korte ... næææ ... må vi be´ om halve sandheder og hele løse rygter ... ... gerne tilsat misinformation og decideret propaganda med et drys af sensation og løgnehistorier ...
8)
...


Besvar