Regeringen har da tabt sutten......

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Har takket: 2 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af haderslev1234 »

Jamen jeg er osse tæt på tyskland... Men det løser jo ikke DK's problemer at vi køber ind som gale dernede!! Men
det gør jeg, for der er mange penge at spare. Hvorfor købe træpiller i DK med 200 kr. ekstra afgift pr. 1000 kr. Det
burde desværre ikke kunne betale sig at købe i DK :roll:

Ærgerligt for de virksomheder herhjemme der skal kunne konkurrere. Bemærk at Harrislee, som ligger lige over grænsen, det
er nok det rigeste område i tyskland. Takket være Danmark!

jopa

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af jopa »

Meningen med EU som jeg har forstået det er da bla fri handel over grænserne.
De glemmer blot at harmonisere priserne.

Vi handler alt i Tyskland. Man skal da være ultra national for ikke at gøre det.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af lamborg »

Haderselv. Du mener vel 200 kr pr t og ikke pr 1000 kr . Mig bekendt er der ikke indført afgift på penge endnu. :-)
jopa : Harmonisere priser ?. Ok men så skal lønnen vel harmoniseres først . Altså ca 50 % ned i løn så harmonisere det eller hvad :-)
Og jeg griner lidt i skægget.
Hele denne tråd med dens mange udregninger og surt opstød og svine folk til som tillod sig ikke at tude med er jo som sædvanlig fuldstændig skønne spildte kræfter :- ) . Men så er det godt at der stadigvæk er folk som er utilfredse med at ministeren har lyttet og ikke lovgiver med tilbagevirkende kraft. Den skal han fyres for.
Smil og vær glad.
Forrrhævledæ !!!
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Kjeld P »

Han har ikke lyttet...han er blevet tvunget...ellers havde han ikke ændret sit forslag. Manden er gal...at komme med sådan et udspil. Det passede lige med at når jeg kommer på folke-pension kunne jeg på min fødsels dag afmontere mine solceller...da ville jeg ikke kunne bruge dem mere. Time for time afregning smiley_crocodile.gif Det er forøvrigt stadig 'lovgivning med tilbage virkende kraft' Jeg vidste ikke at jeg skulle på time for time afregning efter 20år. Jeg regner med mit anlæg fungerer i mindst 30 år...ingen private kan få noget ud af time for time afregning...virksomheder kan nok...hvis der stadig er nogen
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.
jopa

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af jopa »

lamborg skrev:Haderselv. Du mener vel 200 kr pr t og ikke pr 1000 kr . Mig bekendt er der ikke indført afgift på penge endnu. :-)
jopa : Harmonisere priser ?. Ok men så skal lønnen vel harmoniseres først . Altså ca 50 % ned i løn så harmonisere det eller hvad :-)
Og jeg griner lidt i skægget.
Hele denne tråd med dens mange udregninger og surt opstød og svine folk til som tillod sig ikke at tude med er jo som sædvanlig fuldstændig skønne spildte kræfter :- ) . Men så er det godt at der stadigvæk er folk som er utilfredse med at ministeren har lyttet og ikke lovgiver med tilbagevirkende kraft. Den skal han fyres for.
Smil og vær glad.
Forrrhævledæ !!!
Så lad os kalde det harmonisering. Det gælder selvfølgelig også lønninger 8)
Nu er det ikke mig der har opfundet EU. Har ikke engang stemt for det, men meningen var vel harmonisering fra start af for til sidst at ende ud i Europas forenede stater, selvom de ikke vil indrømme det.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af lamborg »

JOPA ......................
Lige på en studs...
Ja til at ALLE udenlandske arbejdere som udføres i DK SKAL være efter DK overenskomst så vi kan slippe af med alt det løntrykker pak. Vores løn passer efter vores leve omkostninger. Skal vi ned i løn skal ALT andet også falde i pris ellers går samfundet i stå. Lige en lille tanke . Lad os se om priserne også falder når nu fedtafgiften fjernes ? Kan tydeligt huske rundtykke som steg 25% pga kornpriser men de "glemte" at sætte prisen ned da korn faldt ..Kapitalist svin :-)
Jeg har sgu heller ikke stemt for EUS så det kan de rende os med...
Kjeld.... ???????? han har det parlametriske flertal til at gennemføre sin politik så hvad (for at sige det på kjøvnehavnsk) brokker du dig over....
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
PGC
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 apr 2012 18:05
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 212
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 8520
Årligt forbrug: 15000 kWt

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af PGC »

For at kunne bruge bestående ordning, skal købsordre være underskrevet inden lovforslaget fremsættes, men ifølge WhiteAway har sælger nu 6 måneder til at få anlægget sat op og tilmeldt energinet.dk
Det kan betyde, at der kun er meget få dage til fælden smækker.
EKP
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Blevet takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af EKP »

Jeg er så glad for at høre at der ikke kan, bør og vil blive lovgivet med tilbagevirkende kraft. Mit pillefyr bliver sat op i næste uge og så forventer jeg bestemt at jeg når at komme på "den gamle ordning" så jeg ikke skal betale forsyningssikkerhedsafgift. Jeg har jo handlet i god tro og det er helt sikkert at hvis jeg nu skal til at betale mere for pillerne så går det hårdt ud over min tilbagebetalingstid på anlæget. Jeg kan godt se der er andre der så kommer til at betale mere men for mig er det bare vigtigt at man kan regne med priserne det øjeblik man investerer - ellers kan man jo ikke regne med noget som helst.
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Landlyst »

Æh... forsyningssikkerhedsafgiften, er der da hvis ikke mulighed for at slippe uden om, men den ved de vel heller ikke endnu hvordan skal fungere?????
Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Har takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Kjeld P »

Forsyngs-sikkerhed...det må betyde der automatisk bliver stillet piller til rådighed på adressen........???
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Besvar