Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Buller76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15 jan 2010 16:47
Mit fyr: Scotte Woody 24 kw
Areal: 240
Brændsel: Lava træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Årligt forbrug: 7 paller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Buller76 » 14 nov 2012 09:03

Hej svende

Jeg har før fyret med Lava piller uden problemer i forhold til indstillinger efter vejning af piller.

Nu har jeg fået nogle piller fra Stampemøllen, kørt snegl i 6 minutter og vejet af og indstillet.

Den danner dog lidt slagger så mit spøgrsmål er om nogle af jer har et godt råd til hvad jeg evt kan ændre i indstillinger for at undgå slagger?

Mvh

Ulrik


xkfc

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af xkfc » 14 nov 2012 09:53

Jeg har nok samme problem, det hober sig op over tid. Da jeg brugte Barlinek var der ingen problemer, dog var der problemer med smuld, ca. hver 10. sæk holdt ikke DIN+ normen, så skiftede jeg til Stampemøllen.

Jeg har en gang for alle løst problemet med kompressorrens, den får et skud pr. 30kg

Til gengæld har jeg rimelig ensartet docering med de nærmest helt smuldfri piller. Bedst ville være at få helt smuldfri piller der brænder perfekt og som er vildt billige icon_cheesygrin.gif

Gert13
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jan 2012 20:27
Mit fyr: Woody 20 Kw, Opop blackstar s20
Areal: 188
Brændsel: DLG 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 17
Geografisk sted: 8830 Tjele

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Gert13 » 14 nov 2012 12:48

Buller76 skrev:Hej svende

Jeg har før fyret med Lava piller uden problemer i forhold til indstillinger efter vejning af piller.

Nu har jeg fået nogle piller fra Stampemøllen, kørt snegl i 6 minutter og vejet af og indstillet.

Den danner dog lidt slagger så mit spøgrsmål er om nogle af jer har et godt råd til hvad jeg evt kan ændre i indstillinger for at undgå slagger?

Mvh

Ulrik
Hvis du vil undgå slagger skal du skifte til et andet mærke end Stampemøllen. Jeg fik to paller fra dem, og de var fulde af sand. Det kunne jeg ikke justerer mig ud af. Så skiftede jeg til DLG træpiller og som et trylleslag fik jeg ikke slagger mere. Du kan også evt. montere kompresserrens, så er fyret ikke så følsom over for slagger og askekager.

xkfc

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af xkfc » 14 nov 2012 13:10

Jeg ville straks kontakte Stampemøllen hvis pillerne indeholder det mindste sand, sand har ganske ringe brandværdi, men er nem at spore.

Pillerne testes uvildigt, hvis der havde været sand i havde de nok ikke kunne opfylde DIN+

Nu har du sikkert ikke pillerne længere, så man kommer nok ikke langt med en sag, men generelt er der god service i de store firmaer, jeg har selv fået 40% på piller som Shell leverede, da der var alt for meget smuld.

Jeg ved at Stampemøllen følger op på sådanne sager, og faktisk har de været ude at hjælpe folk der havde problemer med indstille til deres piller.

Vi aftager en del læs fra Stampemøllen og har aldrig konstateret sand.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Ugelvig » 14 nov 2012 13:26

Det undre mig godt nok, at der skulle være sand i Stampemøllens træpiller, når man tænker på, at det er smuld fra et savværk der bruges? De højhastigheds rundsave de har på værket, tåler INTET og koster KASSEN!

www.dte.dk

Så vidt jeg ved, flyttes savsmuldet direkte fra save, knuser o. lign. over i træpillepresseren, så det er jo ikke fordi de ligger på lager udenfor, at der kommer sand i savsmuldet.

De problemer jeg har haft med piller herfra, skyldes ene og alene, at de er presset for hårdt imo.

Men tak kontakt til dem. De er da til at snakke med.

/AJU
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


vfr1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 18 okt 2012 00:36
Mit fyr: Woody 20 KW
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: 35

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af vfr1 » 14 nov 2012 21:12

Har samme poroblemer de laver slakker efter 2 døgn er der en klump som en knyttet hånd og jeg har 5 t af dem inu

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af pille bruger » 14 nov 2012 21:59

vfr1 skrev:Har samme poroblemer de laver slakker efter 2 døgn er der en klump som en knyttet hånd og jeg har 5 t af dem inu
Du kan med fordel bruge kompressorrens.
Et skud i døgnet burde løse problemet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Buller76
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15 jan 2010 16:47
Mit fyr: Scotte Woody 24 kw
Areal: 240
Brændsel: Lava træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Årligt forbrug: 7 paller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Buller76 » 15 nov 2012 06:44

Ja kompressorrens har jeg pt ikke, men nu har jeg i aftes indstillet fyret som om vægten af træpiller er 250 gram over den faktiske for at sætte tilførslen af piller ned.
Her til morgen ser det mere lovende ud så jeg håber der ikke har dannet sig en klump når jeg kommer fra arbejde i eftermiddag.

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Lund » 15 nov 2012 07:43

Gert13 skrev: Hvis du vil undgå slagger skal du skifte til et andet mærke end Stampemøllen. Jeg fik to paller fra dem, og de var fulde af sand. Det kunne jeg ikke justerer mig ud af. Så skiftede jeg til DLG træpiller og som et trylleslag fik jeg ikke slagger mere. Du kan også evt. montere kompresserrens, så er fyret ikke så følsom over for slagger og askekager.
Er du sikker på det er sand?

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1493
Tilmeldt: 09 dec 2009 21:50
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Biopillen 8 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Scotte Woody stampemøllen piller indstilling

Indlæg af Lund » 15 nov 2012 07:44

vfr1 skrev:Har samme poroblemer de laver slakker efter 2 døgn er der en klump som en knyttet hånd og jeg har 5 t af dem inu
Så er dit fyr ikke indstillet korrekt, jeg har ikke det mindste slagger men kan sagtens få det ved at ændre lufttilførslen.


Besvar